Hur göra vid besök i badhus?
Föräldraskap
  1. Nettan
    #1

    Hur göra vid besök i badhus?

    Sonen är 2½ år o har blöja än.Jag,sambon o sonen täknte åka till ett badhus(Simhall som det heter här i Linköping).
    Men hur göra då eftersom sonen fortfarande har blöja.
    Finns det risk att han bajsar i vattnet?
    Ska jag köpa ett par sånna där badbyxor med inbygd blöja i?
    Vad tycker ni?

    Kanske fel sida att skriva till?
  2. 1
    Hur göra vid besök i badhus? Sonen är 2½ år o har blöja än.Jag,sambon o sonen täknte åka till ett badhus(Simhall som det heter här i Linköping).
    Men hur göra då eftersom sonen fortfarande har blöja.
    Finns det risk att han bajsar i vattnet?
    Ska jag köpa ett par sånna där badbyxor med inbygd blöja i?
    Vad tycker ni?

    Kanske fel sida att skriva till?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    bada är roligt!

    Vi har hållt igång i bassäng sen sonen var tre månader
    :)
    Började på babysim, och där hade många denna fråga.
    Simfröken svarade att det hade aldrig hänt på hennes år som simfröken, typ tio år...

    Det har hänt EN gång för oss. Det var i en barnpool utomlands, och sonen var helt nakenfis.
    Poolen fick dammsugas och sterileseras...
    Det är precis som om de känner att de har badbyxor på sig och är i vatten, så de bajsar inte då.

    Och skulle det hända, så är det säkert ingen katastrof!
    Kontakta bara badvakten så fort som möjligt så stänger de av bassängen den tid det tar att rensa bort bajset...

    Lycka till!

    Åker för övrigt en del till Linköpings simhall en hel del...
    Kanonbad!
  4. 2
    bada är roligt! Vi har hållt igång i bassäng sen sonen var tre månader
    :)
    Började på babysim, och där hade många denna fråga.
    Simfröken svarade att det hade aldrig hänt på hennes år som simfröken, typ tio år...

    Det har hänt EN gång för oss. Det var i en barnpool utomlands, och sonen var helt nakenfis.
    Poolen fick dammsugas och sterileseras...
    Det är precis som om de känner att de har badbyxor på sig och är i vatten, så de bajsar inte då.

    Och skulle det hända, så är det säkert ingen katastrof!
    Kontakta bara badvakten så fort som möjligt så stänger de av bassängen den tid det tar att rensa bort bajset...

    Lycka till!

    Åker för övrigt en del till Linköpings simhall en hel del...
    Kanonbad!
  5. Nissa, R-02 och M-04
    #3

    Vanliga badbyxor...

    ... räcker mer än väl om inte barnet har akut diarré. Det fångar upp det som kommer ut, OM det kommer något. Mina två barn är ofta i badhuset och det har aldrig hänt något. Inte heller har babysimlärarna varit med om det. Det verkar vara väldigt ovanligt att det händer. Om det händer är det faktiskt ingen katastrof även om man givetvis ska prata med badvakten så snabbt som möjligt.
  6. 3
    Vanliga badbyxor... ... räcker mer än väl om inte barnet har akut diarré. Det fångar upp det som kommer ut, OM det kommer något. Mina två barn är ofta i badhuset och det har aldrig hänt något. Inte heller har babysimlärarna varit med om det. Det verkar vara väldigt ovanligt att det händer. Om det händer är det faktiskt ingen katastrof även om man givetvis ska prata med badvakten så snabbt som möjligt.
  7. Jag
    #4

    Ha så roligt i badet!

    Även om risken är liten att sonen ska bajsa i vattnet så är det inte roligt om det händer. Jag har sett det vid ett tillfälle på ett badhus/en simhall och vad som irriterade mig mest då var att barnets förälder ställde sig och tvättade av barnet samt sköljde ur barnets badkläder i bassängen! Lova att inte göra så om din son bajsar i bassängen!

    Som andra redan har svarat så räcker vanliga badbyxor långt.

    Det finns också speciella badbyxor \"Aquanappies?\" som är gjorda i ett lite tätare material och med tätslutande resår i ben och midja för att de inte ska läcka. Dessa finns bland annat på Babyland och Barnens hus.

    För något år sedan började vissa matvarubutiker sälja delar av Huggies sortiment däribland \"Little swimmers\" en byxblöja som till skillnad från vanliga blöjor inte sväller vid kontakt med vätska. De ska hindra bajs från att läcka ut i bassängen. Libero kom med sin variant på detta tema något halvår senare. Jag har inte testat någon av dem ännu så om du gör det får du gärna komma med en recension på om de fungerar eller inte!

    Ha det så trevligt på badhuset/i simhallen!
  8. 4
    Ha så roligt i badet! Även om risken är liten att sonen ska bajsa i vattnet så är det inte roligt om det händer. Jag har sett det vid ett tillfälle på ett badhus/en simhall och vad som irriterade mig mest då var att barnets förälder ställde sig och tvättade av barnet samt sköljde ur barnets badkläder i bassängen! Lova att inte göra så om din son bajsar i bassängen!

    Som andra redan har svarat så räcker vanliga badbyxor långt.

    Det finns också speciella badbyxor \"Aquanappies?\" som är gjorda i ett lite tätare material och med tätslutande resår i ben och midja för att de inte ska läcka. Dessa finns bland annat på Babyland och Barnens hus.

    För något år sedan började vissa matvarubutiker sälja delar av Huggies sortiment däribland \"Little swimmers\" en byxblöja som till skillnad från vanliga blöjor inte sväller vid kontakt med vätska. De ska hindra bajs från att läcka ut i bassängen. Libero kom med sin variant på detta tema något halvår senare. Jag har inte testat någon av dem ännu så om du gör det får du gärna komma med en recension på om de fungerar eller inte!

    Ha det så trevligt på badhuset/i simhallen!
  9. M
    #5

    Nää,

    när en bäbis bajsade i vattnet på vårt bäbissim (vanliga badbyxor var allt som var tillåtet där), så kom det ut i vattnet, trots att det inte alls var någon diarré. Simläraren hade en stor håv och håvad upp det med, och det var inte tal om någon avstängning eller annan städning. Verkade inte vara ett dugg ovanligt, men visst kändes det rätt äckligt att fortsätta dyka då...
  10. 5
    Nää, när en bäbis bajsade i vattnet på vårt bäbissim (vanliga badbyxor var allt som var tillåtet där), så kom det ut i vattnet, trots att det inte alls var någon diarré. Simläraren hade en stor håv och håvad upp det med, och det var inte tal om någon avstängning eller annan städning. Verkade inte vara ett dugg ovanligt, men visst kändes det rätt äckligt att fortsätta dyka då...
  11. klein
    #6

    Funkar bra i vattnet/på stranden

    men dåligt i pappas knä. De är inte så täta för kiss.
  12. 6
    Funkar bra i vattnet/på stranden men dåligt i pappas knä. De är inte så täta för kiss.

Liknande trådar

  1. Badhus besök
    By angylp in forum _1007 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-16, 19:46
  2. Badhus besök ?
    By angylp in forum _0907 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 10:47
  3. Förkylning o besök i badhus
    By Tweedy in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-02-05, 10:19
  4. Tänk vad ett besök kan göra
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 17:16
  5. Hur ska ni göra med besök?
    By Tinni in forum _0706 Junibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 00:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar