Det här med ljud
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Det här med ljud

    är märkligt. Nathalie kan sova som en sten, eller ännu bättre somna(!), när man går med barnvagnen vid några av Stockholms mer trafikerade gator. Samtidigt blir hon livrädd och börjar gallskrika om hon är i närheten när jag nån gång höjer rösten och ropar nåt åt sambon i rummet bredvid!
    Visst är de vana vid höga ljud i magen och allt det där, men ändå, att de reagear så olika. Antar att det är den plötsliga ljudändringen hon blir rädd av? Är era små likadana?
  2. 1
    Det här med ljud är märkligt. Nathalie kan sova som en sten, eller ännu bättre somna(!), när man går med barnvagnen vid några av Stockholms mer trafikerade gator. Samtidigt blir hon livrädd och börjar gallskrika om hon är i närheten när jag nån gång höjer rösten och ropar nåt åt sambon i rummet bredvid!
    Visst är de vana vid höga ljud i magen och allt det där, men ändå, att de reagear så olika. Antar att det är den plötsliga ljudändringen hon blir rädd av? Är era små likadana?
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Stockholms gator

    blir ju som en ljudvägg. Tror också att det är den plötsliga förändringen och även var i sin sömn de är. För ibland kan ungarna dundra rakt in där hon sover och gapa och skrika utan att hon vaknar och ibland behöver de bara prata normalt en bit bort.
  4. 2
    Stockholms gator blir ju som en ljudvägg. Tror också att det är den plötsliga förändringen och även var i sin sömn de är. För ibland kan ungarna dundra rakt in där hon sover och gapa och skrika utan att hon vaknar och ibland behöver de bara prata normalt en bit bort.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3

    Nej min är van vid höga ljud

    då mina andra två barn har rätt hög ljudnivå och jag själv ibland kan gapa och skrika på dem då de inte lyssnar...

    däremot om jag går vid en trafikerad gata med mycket oväsen som lastbilar och traktorer m.m...så vaknar hon till
  6. 3
    Nej min är van vid höga ljud då mina andra två barn har rätt hög ljudnivå och jag själv ibland kan gapa och skrika på dem då de inte lyssnar...

    däremot om jag går vid en trafikerad gata med mycket oväsen som lastbilar och traktorer m.m...så vaknar hon till
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    ja precis

    om han somnat till höga ljud sover han men om han somnat vid låga ljud funkar det inte!
  8. 4
    ja precis om han somnat till höga ljud sover han men om han somnat vid låga ljud funkar det inte!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Vissa ljud...

    .. verkar vara sövande på de små. När Melvin var bebis fick jag alltid leta upp trafikerade gator för att han skulle somna i vagnen. Ville somnar som tur är utan det bakgrundsljudet. Ville är däremot extremt ljudkänslig för höga, plötsliga ljud numera. Trodde ju han var van vid det då Melvin är väldigt högljudd men nu kan han börja storgråta om Melvin skriker något eller skrattar högt när han busar eller så. Lite jobbigt för Melvin, som tror han gör något fel när Ville blir så ledsen, men det gör han ju inte. Och jobbigt för Ville också då det ju händer flera ggr om dagen och inte går att undvika liksom.
  10. 5
    Vissa ljud... .. verkar vara sövande på de små. När Melvin var bebis fick jag alltid leta upp trafikerade gator för att han skulle somna i vagnen. Ville somnar som tur är utan det bakgrundsljudet. Ville är däremot extremt ljudkänslig för höga, plötsliga ljud numera. Trodde ju han var van vid det då Melvin är väldigt högljudd men nu kan han börja storgråta om Melvin skriker något eller skrattar högt när han busar eller så. Lite jobbigt för Melvin, som tror han gör något fel när Ville blir så ledsen, men det gör han ju inte. Och jobbigt för Ville också då det ju händer flera ggr om dagen och inte går att undvika liksom.

Liknande trådar

  1. Ljud
    By AnnaMalva in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 14:53
  2. På tal om ljud
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 12:55
  3. Nya ljud
    By zandran in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 10:40
  4. ljud?
    By undrar bara in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 13:09
  5. Nya ljud
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 10:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar