Sår bakom örat...
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Sår bakom örat...

    Upptäckte precis att Alva har ett sår bakom örat, precis i vecket mellan öra och huvud. Det är lite skrovligt och sårigt, verkar nästan som om jag inte torkat henne ordentligt efter bad mm. Vad ska man göra? Låta det torka ordentligt eller smörja med någon salva?? Vilket är bäst?
  2. 1
    Sår bakom örat... Upptäckte precis att Alva har ett sår bakom örat, precis i vecket mellan öra och huvud. Det är lite skrovligt och sårigt, verkar nästan som om jag inte torkat henne ordentligt efter bad mm. Vad ska man göra? Låta det torka ordentligt eller smörja med någon salva?? Vilket är bäst?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Vår Alva har oxå så...

    Vet inte varför det blir så ibland men själv har jag inte gjort nåt åt det utan har bara försökt hålla stället torrt och luftigt så gott det går.
  4. 2
    Vår Alva har oxå så... Vet inte varför det blir så ibland men själv har jag inte gjort nåt åt det utan har bara försökt hålla stället torrt och luftigt så gott det går.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    David hade, Simon har

    likadant... tvätta, torka noga och lufta är det man bör göra, fast lufta är ju inte så lätt. Testa även någon barnolja eller fet kräm ibland, och håll koll så det inte blir svampangrepp...
  6. 3
    David hade, Simon har likadant... tvätta, torka noga och lufta är det man bör göra, fast lufta är ju inte så lätt. Testa även någon barnolja eller fet kräm ibland, och håll koll så det inte blir svampangrepp...
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4

    Något som är bra....

    när det gäller att hålla torrt i ljumskar & andra veck & ställen är vanligt hederligt potatismjöl.
    Fast iofs kanske inte så bra när det är sår, men när huden är fuktig & uppluckrad så funkar det alldeles ypperligt.
  8. 4
    Något som är bra.... när det gäller att hålla torrt i ljumskar & andra veck & ställen är vanligt hederligt potatismjöl.
    Fast iofs kanske inte så bra när det är sår, men när huden är fuktig & uppluckrad så funkar det alldeles ypperligt.
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5

    Håller med Siv


    tvätta, torka noga och lufta .... men jag smörjde även in istället med olivolja, fick tips fr. min BM.

    Jättebra... fint bakom örat nu :-)
  10. 5
    Håller med Siv
    tvätta, torka noga och lufta .... men jag smörjde även in istället med olivolja, fick tips fr. min BM.

    Jättebra... fint bakom örat nu :-)

Liknande trådar

  1. En räv bakom örat
    By mamma-66 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 20:19
  2. Bula bakom örat
    By Anonym in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 18:24
  3. Ont i örat+bakom
    By pudding* in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 23:35
  4. Ont bakom örat...
    By Monica-VV in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 10:18
  5. Knölar bakom örat
    By Elinen in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 18:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar