Packlista BB-väskan
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Packlista BB-väskan

    Jag hittade denna på ett annat forum. Jag tänker inte släpa med häften eftersom vi inte lär stanna (kanske packar jag en liten väska som maken får hämta om vi måste bli kvar av någon anledning...)

    Listan:
    Till bebisen:
    Mössor
    Kläder
    Snuttefilt
    Bilbarnstolen (med tillbehör)

    Till mig
    Underkläder
    Strumpor
    Amningsinlägg
    Amningsbh
    Mjölkuppsamlaren
    Tofflor
    Bindor
    Kläder (mysbyxor + stor tröja)
    Morgonrock
    Badkläder(?)


    Till maken
    Ombyte (kalsonger, strumpor, mysbyxor)
    Snacks och dricka
    Linser / glasögon
    Tofflor
    Badshorts


    Hygien:
    Tandkräm + Tandborste (för oss båda!)
    Schampo + Balsam + tvål + deo (oparfymerat)
    Hudcreme
    Lypsyl
    Hårborste
    Keps / Banadna
    Mjukt toapapper


    Annat:
    Vattenflaska
    Dextrosol
    Dricka
    Godis & frukt
    Smörgåsar
    Tidningar
    Böcker
    Id-handling + journal
    Parkeringspengar
    Vanligkamera/Video/digitalkamera
    Laddare
    Mobiltelefon
    Vetekudde
    Massageknuckles
    Egen kudde
    CD-spelare + skivor
    Bok att skriva i om förlossningsförloppet + penna
    Bärsjalen
    Dator med filmer och för bakup av foton från kameran(?)
    Lite kontanter



    Lite \"over the top\" kanske men man kan ju sovra lite! På vår förlossningsavdelning får inte pappan någon mat, kan vara bra att kolla upp. JAg hade slängt ner några risifrutti sist som maken var väldigt glad över efter 13 timmars förlossning kan jag säga...
  2. 1
    Packlista BB-väskan Jag hittade denna på ett annat forum. Jag tänker inte släpa med häften eftersom vi inte lär stanna (kanske packar jag en liten väska som maken får hämta om vi måste bli kvar av någon anledning...)

    Listan:
    Till bebisen:
    Mössor
    Kläder
    Snuttefilt
    Bilbarnstolen (med tillbehör)

    Till mig
    Underkläder
    Strumpor
    Amningsinlägg
    Amningsbh
    Mjölkuppsamlaren
    Tofflor
    Bindor
    Kläder (mysbyxor + stor tröja)
    Morgonrock
    Badkläder(?)


    Till maken
    Ombyte (kalsonger, strumpor, mysbyxor)
    Snacks och dricka
    Linser / glasögon
    Tofflor
    Badshorts


    Hygien:
    Tandkräm + Tandborste (för oss båda!)
    Schampo + Balsam + tvål + deo (oparfymerat)
    Hudcreme
    Lypsyl
    Hårborste
    Keps / Banadna
    Mjukt toapapper


    Annat:
    Vattenflaska
    Dextrosol
    Dricka
    Godis & frukt
    Smörgåsar
    Tidningar
    Böcker
    Id-handling + journal
    Parkeringspengar
    Vanligkamera/Video/digitalkamera
    Laddare
    Mobiltelefon
    Vetekudde
    Massageknuckles
    Egen kudde
    CD-spelare + skivor
    Bok att skriva i om förlossningsförloppet + penna
    Bärsjalen
    Dator med filmer och för bakup av foton från kameran(?)
    Lite kontanter



    Lite \"over the top\" kanske men man kan ju sovra lite! På vår förlossningsavdelning får inte pappan någon mat, kan vara bra att kolla upp. JAg hade slängt ner några risifrutti sist som maken var väldigt glad över efter 13 timmars förlossning kan jag säga...
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2

    Kanonbra!

    Jättebra med en sån här lista, den ska jag spara och modifiera något för att det ska passa oss.

    En sak jag undrar över är mjölkuppsamlare.. Vad är det, var köper man det, behövs en sådan? :)
  4. 2
    Kanonbra! Jättebra med en sån här lista, den ska jag spara och modifiera något för att det ska passa oss.

    En sak jag undrar över är mjölkuppsamlare.. Vad är det, var köper man det, behövs en sådan? :)
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3

    Ja, det behövs... =)

    Det är en liten kopp man sätter på bröstet (i bh:n)när det läcker. Ofta \"sympatiläcker\" det andra bröstet när man ammar, då är koppen jättebra! Man kan frysa in den mjölken som läcker ut så har man ett reservföråd om det skulle behövas. Man kan också sätta på en uppsamlare om bröstet känns obehagligt fullt och spännt, då brukar överskottet läcka ut. Funkar för en del iaf, har inte provat själv.

    Koppen köper man på apoteket, den finns i barnhyllan. Kostar typ 30 spänn eller nåt. Rymmer en knapp dl, jag fyllde alltid en minst kopp per amningstillfälle i början... Mycket mjölk blir det! (tyvärr var jag dum nog att bara kasta den... men man lär sig av sina misstag).
  6. 3
    Ja, det behövs... =) Det är en liten kopp man sätter på bröstet (i bh:n)när det läcker. Ofta \"sympatiläcker\" det andra bröstet när man ammar, då är koppen jättebra! Man kan frysa in den mjölken som läcker ut så har man ett reservföråd om det skulle behövas. Man kan också sätta på en uppsamlare om bröstet känns obehagligt fullt och spännt, då brukar överskottet läcka ut. Funkar för en del iaf, har inte provat själv.

    Koppen köper man på apoteket, den finns i barnhyllan. Kostar typ 30 spänn eller nåt. Rymmer en knapp dl, jag fyllde alltid en minst kopp per amningstillfälle i början... Mycket mjölk blir det! (tyvärr var jag dum nog att bara kasta den... men man lär sig av sina misstag).
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    Åh, tack för svar!

    Då ska jag införskaffa sådana koppar, det är väl bra att ha några stycken att tillgå kanske. :) Tack för ditt svar!
  8. 4
    Åh, tack för svar! Då ska jag införskaffa sådana koppar, det är väl bra att ha några stycken att tillgå kanske. :) Tack för ditt svar!
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5

    En eller två räcker bra

    Jag hade köpt en och fick en förra gången. Två var bra att ha om man inte hann diska med en gång, men fler behövs inte... =)
  10. 5
    En eller två räcker bra Jag hade köpt en och fick en förra gången. Två var bra att ha om man inte hann diska med en gång, men fler behövs inte... =)
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Oj oj oj

    Sist jag fick barn så hade jag med mig detta:

    1 ombyte kläder till sonen
    Kläderna jag hade på mig, använde ackis fina dräkt där
    Telefon/kameror
    Sambon hade de kläder han hade på sig
    Bilbarnstol

    *ler* Men så går mina förlossningar snabbt oxå och vi åkte hem redan på kvällen.
  12. 6
    Oj oj oj Sist jag fick barn så hade jag med mig detta:

    1 ombyte kläder till sonen
    Kläderna jag hade på mig, använde ackis fina dräkt där
    Telefon/kameror
    Sambon hade de kläder han hade på sig
    Bilbarnstol

    *ler* Men så går mina förlossningar snabbt oxå och vi åkte hem redan på kvällen.
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7

    Precis...

    Jag hade inte heller med mig så mycket, ett ombyte till mig, ett till mannen, två till bebis och så lite toagrejer. Och så mat då... Åkte också hem direkt.
  14. 7
    Precis... Jag hade inte heller med mig så mycket, ett ombyte till mig, ett till mannen, två till bebis och så lite toagrejer. Och så mat då... Åkte också hem direkt.
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    Min sambo

    letade sig igenom gångarna till Ackis till en kiosk och bunkrade upp med godis och tidningar! *skrattar* Det var vad han fick att äta plus den obligatoriska smörgåsen efter bebisen är född.
  16. 8
    Min sambo letade sig igenom gångarna till Ackis till en kiosk och bunkrade upp med godis och tidningar! *skrattar* Det var vad han fick att äta plus den obligatoriska smörgåsen efter bebisen är född.
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    Absolut..

    ..när mjölken rann till och inte reglerat sig så fyllde jag faktiskt två koppar per tillfälle.

    En mycket bra behövlig pryl.
  18. 9
    Absolut.. ..när mjölken rann till och inte reglerat sig så fyllde jag faktiskt två koppar per tillfälle.

    En mycket bra behövlig pryl.

Liknande trådar

  1. Packlista
    By jagbarajag in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-07-10, 15:19
  2. Min packlista
    By Nataluskan & Olga in forum _0906 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 15:38
  3. BB-packlista...
    By annahpo in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 08:45
  4. BB-packlista?
    By inelin in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 20:21
  5. Packlista?
    By emma_2006 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 16:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar