Dopinbjudan?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Dopinbjudan?

    Hur långt innan bör man skicka inbjudan?
    Vi tänkte ev bjuda på smörgåstårta. Vad skriver jag i inbjudan, räcker det med att efter dopet är ni välkomna till församlingshemmet?
  2. 1
    Dopinbjudan? Hur långt innan bör man skicka inbjudan?
    Vi tänkte ev bjuda på smörgåstårta. Vad skriver jag i inbjudan, räcker det med att efter dopet är ni välkomna till församlingshemmet?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Det kan ju

    vara bra o skriva om du tänker bjuda på mat eller \"bara\" kaffe...

    tex \"efter dopet är ni välkomna på kaffe i församlingshemmet\" /alt/ \"efter dopet är ni välkomna att äta en bit mat med oss i församlingshemmet\"
  4. 2
    Det kan ju vara bra o skriva om du tänker bjuda på mat eller \"bara\" kaffe...

    tex \"efter dopet är ni välkomna på kaffe i församlingshemmet\" /alt/ \"efter dopet är ni välkomna att äta en bit mat med oss i församlingshemmet\"
  5. Agneta H med 3
    #3

    Vi skickade våra...

    ...i måndags och vi ska ha dopet den 12 februari. En månad före tycker jag är lagom men jag vet inte hur andra gör förstås.
  6. 3
    Vi skickade våra... ...i måndags och vi ska ha dopet den 12 februari. En månad före tycker jag är lagom men jag vet inte hur andra gör förstås.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Får skynda mig

    det lutar åt att även vi har dop den 12 februari. Hade tänkt senare men det var svårt med far och morföräldrar som inte är hemma.
    Vill inte gärna ha dop under högmässa för jag tror inte barnen (de äldre) klarar av att sitta så länge. Så nu har vi hittat den 12 feb som verkar fungera...
  8. 4
    Får skynda mig det lutar åt att även vi har dop den 12 februari. Hade tänkt senare men det var svårt med far och morföräldrar som inte är hemma.
    Vill inte gärna ha dop under högmässa för jag tror inte barnen (de äldre) klarar av att sitta så länge. Så nu har vi hittat den 12 feb som verkar fungera...
  9. Agneta H med 3
    #5

    Skickar ni dem...

    ...nu så tror jag inte det är för sent.
  10. 5
    Skickar ni dem... ...nu så tror jag inte det är för sent.

Liknande trådar

  1. Dopinbjudan?
    By ~Susanna~ in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 22:21
  2. Dopinbjudan
    By Nataluskan & Olga in forum _0906 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 08:21
  3. dopinbjudan...
    By -mea- in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 17:42
  4. Dopinbjudan
    By inka in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 21:45
  5. Dopinbjudan...
    By maria_th in forum _05 Höstbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 11:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar