Opponering, källor?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Opponering, källor?

    Jag ska skriva en opponering på ett projektarbete och undrar över källorna. Liksom, källor som hänvisar till böcker är ju okej, men hur är det med internetkällor?
    Till exempel, Wikipedia som jag läste om längre bak, det är ju inte så okej. Men aftonbladet, DN, algonet (någons hemsida). Är det okej?
    Det är 5-poängsarbete om det spelar någon roll. :)
  2. 1
    Opponering, källor? Jag ska skriva en opponering på ett projektarbete och undrar över källorna. Liksom, källor som hänvisar till böcker är ju okej, men hur är det med internetkällor?
    Till exempel, Wikipedia som jag läste om längre bak, det är ju inte så okej. Men aftonbladet, DN, algonet (någons hemsida). Är det okej?
    Det är 5-poängsarbete om det spelar någon roll. :)
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2

    Vi \"får\"

    bara använda oss av \"säkra källor\" dvs socialstyrelsen, osv inte kvällstidningar och liknande, det är dessutom ruskigt besvärligt att referera till TV program när man använder Harvardsystemet... Det finns särskilda regler för hur man refererar till internetkällor (kolla Backman som förövrigt är instutitionen för hälsa vård och samhälles husgud :-( nåja...)
  4. 2
    Vi \"får\" bara använda oss av \"säkra källor\" dvs socialstyrelsen, osv inte kvällstidningar och liknande, det är dessutom ruskigt besvärligt att referera till TV program när man använder Harvardsystemet... Det finns särskilda regler för hur man refererar till internetkällor (kolla Backman som förövrigt är instutitionen för hälsa vård och samhälles husgud :-( nåja...)
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Ja, vi har

    haft en föreläsning i hur man använder internet och vilka källor man kan använda och så.
    Fast hon lyssnade kanske inte, hon som skrivit arbetet? :)

    Tack för ditt svar, jag ska kolla Backman. :)
  6. 3
    Ja, vi har haft en föreläsning i hur man använder internet och vilka källor man kan använda och så.
    Fast hon lyssnade kanske inte, hon som skrivit arbetet? :)

    Tack för ditt svar, jag ska kolla Backman. :)
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4

    Backman

    är lite av en husgud hos på samhällsvet. också. :-)
  8. 4
    Backman är lite av en husgud hos på samhällsvet. också. :-)
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Vi får

    Använda oss av sidor som aftonbladet och dyl, men det är viktigt att man anger en hel länk samt datum för länken i källförteckningen.
  10. 5
    Vi får Använda oss av sidor som aftonbladet och dyl, men det är viktigt att man anger en hel länk samt datum för länken i källförteckningen.
  11. Medlem sedan
    Aug 1999
    #6

    Det kanske har

    med universitetet i sig att göra vem vet... fast vissa instutioner får ju använda sig av vancover systemet för att referera det får INTE vi *ilsk* varför ska man göra det så s*tans besvärligt för va va va??? Det är ju sååå segt att läsa Harvard...
  12. 6
    Det kanske har med universitetet i sig att göra vem vet... fast vissa instutioner får ju använda sig av vancover systemet för att referera det får INTE vi *ilsk* varför ska man göra det så s*tans besvärligt för va va va??? Det är ju sååå segt att läsa Harvard...
  13. Medlem sedan
    Aug 1999
    #7

    Nä kanske inte...

    Det finns en bra beskrivning över hur man skriver elektroniska ref. På vårat biblioteks hemsida, länk finns på www.omv.lu.se
  14. 7
    Nä kanske inte... Det finns en bra beskrivning över hur man skriver elektroniska ref. På vårat biblioteks hemsida, länk finns på www.omv.lu.se

Liknande trådar

  1. opponering imorgon
    By Charlotte A in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-09, 16:06
  2. Opponering
    By Kotthare in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 12:59
  3. Opponering
    By Lärarstudenten in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 17:31
  4. Opponering...
    By asolo in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 11:45
  5. Opponering?
    By cilia m june & lisa in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 16:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar