3:e förlossningen....... - Sidan 2
Många barn
  1. Annelie
    #21

    3:an....In med ambulans!

    Min 1:a, så ville min man gärna till posten och få iväg något viktigt, innan vi körde till BB! Jag satt kvar i bilen och andades.... när värkarna kom!
    Vi hade bara 5 min till sjukhuset!
    När vi kom in tog det två timmar så var hon född!

    2:e Så var vi 6 mil från sjukhuset och vattnet gick. Jag hasade fram och väckte min mamma... som kom som skräckslagen och springa runnt och hjälpte till!! Jag låg i baksätet / min man körade de 6 gropiga milen som jag kan lova stimmulerade värkanra ännu mera. När jag skymtade sjukhuset så började jag skrika!! Ville inte skrämma min man som körde......!!! Efter 45 minuter så var han ute! Min enda som varit över 4 kg strecket. Men kände inte någon skillnad på förlossningen för det. Blev bara lite häpen när han las på vågen.

    3.e!!! Jag vaknade kl 01 av att jag kände ett tryck mot bäckenbotten. Hasade av sängen och DÄR kom vatten OCH blod! På 10 min kom svärmor. Tätt därpå kom ambulansen. Jag ville inte råka föda i bilen... när de tidigare kommit så fort.
    Efter 1 mils prima asfalt.. där jag kände varenda gupp...!! Kom vi fram och... 30 minuter senade kom HON!

    ... det dröjde flera år innan vi vågade igen..!! Att föda så där snabbt ger en ingamarginaler!!!
    Men det kom en tjej och sedan en kille till.

    Hans (5.an) förlossning med sätesbjudning var som hämtad ur en aktion-film: sa min man efteråt!
    Då var det 6 personer närvarande när han skulle ut! Reservplan med akutläkare i fall de måste göra akut snitt!!
    Men som tur var behövdes dom inte!

    Just när jag fött klart så var det en annan mamma som fått blödningar.... så de sprang iväg dit!
    Tänk om båda behövt dem samtidigt!!! Huuu..!!!
  2. 21
    3:an....In med ambulans! Min 1:a, så ville min man gärna till posten och få iväg något viktigt, innan vi körde till BB! Jag satt kvar i bilen och andades.... när värkarna kom!
    Vi hade bara 5 min till sjukhuset!
    När vi kom in tog det två timmar så var hon född!

    2:e Så var vi 6 mil från sjukhuset och vattnet gick. Jag hasade fram och väckte min mamma... som kom som skräckslagen och springa runnt och hjälpte till!! Jag låg i baksätet / min man körade de 6 gropiga milen som jag kan lova stimmulerade värkanra ännu mera. När jag skymtade sjukhuset så började jag skrika!! Ville inte skrämma min man som körde......!!! Efter 45 minuter så var han ute! Min enda som varit över 4 kg strecket. Men kände inte någon skillnad på förlossningen för det. Blev bara lite häpen när han las på vågen.

    3.e!!! Jag vaknade kl 01 av att jag kände ett tryck mot bäckenbotten. Hasade av sängen och DÄR kom vatten OCH blod! På 10 min kom svärmor. Tätt därpå kom ambulansen. Jag ville inte råka föda i bilen... när de tidigare kommit så fort.
    Efter 1 mils prima asfalt.. där jag kände varenda gupp...!! Kom vi fram och... 30 minuter senade kom HON!

    ... det dröjde flera år innan vi vågade igen..!! Att föda så där snabbt ger en ingamarginaler!!!
    Men det kom en tjej och sedan en kille till.

    Hans (5.an) förlossning med sätesbjudning var som hämtad ur en aktion-film: sa min man efteråt!
    Då var det 6 personer närvarande när han skulle ut! Reservplan med akutläkare i fall de måste göra akut snitt!!
    Men som tur var behövdes dom inte!

    Just när jag fött klart så var det en annan mamma som fått blödningar.... så de sprang iväg dit!
    Tänk om båda behövt dem samtidigt!!! Huuu..!!!
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #22

    Hade en också

    en sådan sätesbjudning,fast det var ingen som upptäckt det förräns jag skulle krysta:O
    Hela baletten av akutläkare och barnläkare stod i korridoren,men det gick hur fort som helst iallafall:)
  4. 22
    Hade en också en sådan sätesbjudning,fast det var ingen som upptäckt det förräns jag skulle krysta:O
    Hela baletten av akutläkare och barnläkare stod i korridoren,men det gick hur fort som helst iallafall:)
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. Förlossningen in och ut
    By Studentmorsan in forum _1106 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 21:50
  2. Förlossningen??
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 22:45
  3. Förlossningen....
    By MariaWe in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 14:18
  4. förlossningen
    By x-tjejen in forum Förlossning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 15:28
  5. det här med tid på förlossningen..
    By lillafru in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 16:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar