Vad har ni för namn i tankarna...
_0605 Majbarn
  1. rutansmamma + bf 6/5
    #1

    Vad har ni för namn i tankarna...

    Till en kille har vi Mingus....

    Tjej...svårt men jag gillar Dora, Sally, Ester

    min man tycker Sigrid är fint...men inte jag...
  2. 1
    Vad har ni för namn i tankarna... Till en kille har vi Mingus....

    Tjej...svårt men jag gillar Dora, Sally, Ester

    min man tycker Sigrid är fint...men inte jag...
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Wow...

    ...vilka ovanliga namn! Har nog aldrig ens hört Mingus förut, men det var fint!

    Ester är också fint, likaså Sigrid :)

    Vi var inne på Edit om det var en flicka, men nu blir det nog en liten.... ??? Tja, vi vet inte!! Tycker det är sååå svårt med killnamn!
  4. 2
    Wow... ...vilka ovanliga namn! Har nog aldrig ens hört Mingus förut, men det var fint!

    Ester är också fint, likaså Sigrid :)

    Vi var inne på Edit om det var en flicka, men nu blir det nog en liten.... ??? Tja, vi vet inte!! Tycker det är sååå svårt med killnamn!
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    Lite av varje..

    Edwin är arbetsnamnet på Lillsnodden - eller Leon kan det oxå bli om det blir en pojk.

    Lova eller Alma om det blir en flicka.
  6. 3
    Lite av varje.. Edwin är arbetsnamnet på Lillsnodden - eller Leon kan det oxå bli om det blir en pojk.

    Lova eller Alma om det blir en flicka.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Inte många än så länge

    men
    Kille: Filip, Emil, Oscar, Rasmus
    Tjej: Matilda, Alva, Klara, Nora
    men det är svårt, får se \"vem\" det är som kommer ut
  8. 4
    Inte många än så länge men
    Kille: Filip, Emil, Oscar, Rasmus
    Tjej: Matilda, Alva, Klara, Nora
    men det är svårt, får se \"vem\" det är som kommer ut
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5

    inte så många

    På pojkar så har vi Jonathan sen är det Linus eller Tobias

    Och flickor så är det My och Isabella..
    Isabella är fortfarande lite löst men vi får se.
  10. 5
    inte så många På pojkar så har vi Jonathan sen är det Linus eller Tobias

    Och flickor så är det My och Isabella..
    Isabella är fortfarande lite löst men vi får se.
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6

    Min älskade mormor

    hette Edit. Hon gick bort förra året, och jag blev gravid i samband med dödsfallet/begravningen. Vi har nog tänkt att bebis ska få heta det i mellannamn om det blir en tjej.

    Tycker det är jättegulligt !
  12. 6
    Min älskade mormor hette Edit. Hon gick bort förra året, och jag blev gravid i samband med dödsfallet/begravningen. Vi har nog tänkt att bebis ska få heta det i mellannamn om det blir en tjej.

    Tycker det är jättegulligt !
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7

    Jag funderar på

    Pojke: Konrad, Kasper, Melker, Rasmus, Olle

    Flicka: Klara, Ester, Rakel

    Vad sambon tycker vet jag, men han har inte bidragit med några egna förslag ännu... :-)
  14. 7
    Jag funderar på Pojke: Konrad, Kasper, Melker, Rasmus, Olle

    Flicka: Klara, Ester, Rakel

    Vad sambon tycker vet jag, men han har inte bidragit med några egna förslag ännu... :-)
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8

    Ja, verkligen!

    Ett annat namn jag tycker mycket om är Elvira. Det heter min dotter i mellannamn efter min älskade lilla mormor som också gått bort :´-(

  16. 8
    Ja, verkligen! Ett annat namn jag tycker mycket om är Elvira. Det heter min dotter i mellannamn efter min älskade lilla mormor som också gått bort :´-(

  17. Medlem sedan
    Feb 1998
    #9

    Det är en liten

    Filippa Cornelia i min mage! Hon kommer att få ett namn till (vi har alla 3 namn i vår familj) som storebröderna ska bestämma!
  18. 9
    Det är en liten Filippa Cornelia i min mage! Hon kommer att få ett namn till (vi har alla 3 namn i vår familj) som storebröderna ska bestämma!
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10

    Vi

    funderar i första hand på Lilly. Och Elvira som andranamn. Även vi har haft Sigrid och Sally på tal! Jag tycker Sigrid är jättegulligt så det är en het kandidat! :-) En annan favorit är Ella!
    Tur att man har några månader till på sej att fundera.... ;-)

    OM det är en lillebror blir det nog det namn som jag bestämde redan när Herman föddes; att han en dag ska få en bror som heter Sixten! :-)
  20. 10
    Vi funderar i första hand på Lilly. Och Elvira som andranamn. Även vi har haft Sigrid och Sally på tal! Jag tycker Sigrid är jättegulligt så det är en het kandidat! :-) En annan favorit är Ella!
    Tur att man har några månader till på sej att fundera.... ;-)

    OM det är en lillebror blir det nog det namn som jag bestämde redan när Herman föddes; att han en dag ska få en bror som heter Sixten! :-)
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11

    vet att det är en tjej nu...

    och hon ska heta Alice. Mellan namn vet vi inte än. Det är storasyster på 4år som bestämt Alice och vi tyckte det var gulligt! Inget jag funderat på innan. Var inne på Olivia.
  22. 11
    vet att det är en tjej nu... och hon ska heta Alice. Mellan namn vet vi inte än. Det är storasyster på 4år som bestämt Alice och vi tyckte det var gulligt! Inget jag funderat på innan. Var inne på Olivia.
  23. Medlem sedan
    Sep 2005
    #12

    vi har oxå

    Alice som förslag fast kanske med stavningen Allis, bara en tanke än så länge. Som killnamn har vi Hannes. Tycker det är jätte svårt med namn. Mina elever i skolan kommer och lämnar lappar med namn på som de gillar....man kan ju få en ide kanske..
  24. 12
    vi har oxå Alice som förslag fast kanske med stavningen Allis, bara en tanke än så länge. Som killnamn har vi Hannes. Tycker det är jätte svårt med namn. Mina elever i skolan kommer och lämnar lappar med namn på som de gillar....man kan ju få en ide kanske..
  25. Medlem sedan
    May 2001
    #13

    Vi har redan bestämt oss!

    Vi har bestämt både tjejnamn och killnamn men vill inte bli offentliga med dom än eftersom det finns så få med de namnen. Tjejnamnet har bara 22 personer i hela Sverige och vår stavning på killnamnet har ingen. Men andranamnen kommer att se ut såhär:
    Ninja XXX Cornelia och Colin XXX. Ninja tog vi med som en kul grej bara. Det betyder liten flicka på spanska (fast med annan stavning) och så associerar man ju till kung-fu-filmer också :-)
  26. 13
    Vi har redan bestämt oss! Vi har bestämt både tjejnamn och killnamn men vill inte bli offentliga med dom än eftersom det finns så få med de namnen. Tjejnamnet har bara 22 personer i hela Sverige och vår stavning på killnamnet har ingen. Men andranamnen kommer att se ut såhär:
    Ninja XXX Cornelia och Colin XXX. Ninja tog vi med som en kul grej bara. Det betyder liten flicka på spanska (fast med annan stavning) och så associerar man ju till kung-fu-filmer också :-)
  27. Medlem sedan
    Apr 2001
    #14

    Något av dessa.. tror vi.. :)

    Nu har vi ju fått tre tjejer på raken, så det känns lite som om tjejnamnen börjar ta slut. Alla flickorna har vars 3 namn, så det har ju blivit en del av de finaste som försvunnit..

    Flickorna vi har heter:
    Molly Luna Theresia
    Tindra Ellen Michelle
    Nova Aimee Maria

    Och så de namn vi funderat på..
    Flicka:
    Smilla, Enya, Leia eller Stella

    På pojk är det nästan bestämt och det blir nog;
    Max Kristian Benjamin.. hmm.. Vi har varit inne på Loke i stället för Max, eftersom min sambo älskar det namnet.. men jag vet inte. Vad tycker ni här inne..?
    Max eller Loke?
  28. 14
    Något av dessa.. tror vi.. :) Nu har vi ju fått tre tjejer på raken, så det känns lite som om tjejnamnen börjar ta slut. Alla flickorna har vars 3 namn, så det har ju blivit en del av de finaste som försvunnit..

    Flickorna vi har heter:
    Molly Luna Theresia
    Tindra Ellen Michelle
    Nova Aimee Maria

    Och så de namn vi funderat på..
    Flicka:
    Smilla, Enya, Leia eller Stella

    På pojk är det nästan bestämt och det blir nog;
    Max Kristian Benjamin.. hmm.. Vi har varit inne på Loke i stället för Max, eftersom min sambo älskar det namnet.. men jag vet inte. Vad tycker ni här inne..?
    Max eller Loke?
  29. Maria 9/5
    #15

    Några få namn

    Vi har faktiskt inte funderat så mycket än. Sonen skulle heta Linus, men när han kom ut var han helt klart en Anton. Det såg vi första timmen!

    Nu är det en tjej och vi har två lösa förslag:

    Ellen och Alice.
  30. 15
    Några få namn Vi har faktiskt inte funderat så mycket än. Sonen skulle heta Linus, men när han kom ut var han helt klart en Anton. Det såg vi första timmen!

    Nu är det en tjej och vi har två lösa förslag:

    Ellen och Alice.
  31. Medlem sedan
    Sep 2001
    #16

    Jag väntar ju en tjej

    och gillar Filippa, Olivia, Stella, Elvira och Lilly som tilltalsnamn.
  32. 16
    Jag väntar ju en tjej och gillar Filippa, Olivia, Stella, Elvira och Lilly som tilltalsnamn.
  33. Medlem sedan
    Nov 2000
    #17

    Victoria svarar...

    Hugo Fanny
    John Tilda
    Alfred Disa
    Vincent Irma
    Edvin Liv
    Ture Isa
    Alvar Eda
    Olle Emmy
    Otto Greta
    Lilly


  34. 17
    Victoria svarar... Hugo Fanny
    John Tilda
    Alfred Disa
    Vincent Irma
    Edvin Liv
    Ture Isa
    Alvar Eda
    Olle Emmy
    Otto Greta
    Lilly


  35. Medlem sedan
    Nov 2003
    #18

    Tjaa

    Vi (eller rättare sagt jag) har namnen Albin/Alvin, Victor, Alva eller Linn på förslag just nu.

    Men det kan komma att ändra sig under resans gång ;)
  36. 18
    Tjaa Vi (eller rättare sagt jag) har namnen Albin/Alvin, Victor, Alva eller Linn på förslag just nu.

    Men det kan komma att ändra sig under resans gång ;)

Liknande trådar

  1. Med dagis i tankarna..
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 21:07
  2. Tankarna far... Vad kan det va
    By Kuben1 in forum Planera för barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 19:33
  3. 4:an i tankarna
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 15:20
  4. Dom där tankarna
    By starlet1 in forum Änglabarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 20:12
  5. Ensam med tankarna
    By Stellaris in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 14:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar