SÅÅÅ förstoppad!
_0604 Aprilbarn
  1. mikue bf 18/4
    #1

    SÅÅÅ förstoppad!

    Helt plötsligt var det på det hållet... :(. Jag har inte mått dåligt av det, men det slog mig att det är fem dagar sen tvåan och nu börjar jag känna mig som en ballong! Jag gör allt man ska göra; motionerar, dricker mycket vatten och äter mycket fibrer och frukt, men NÄ, det hjälper inte. Usch, har ni några bra tips, det här är verkligen lika jobbigt som att vara kass!
    KRAM
  2. 1
    SÅÅÅ förstoppad! Helt plötsligt var det på det hållet... :(. Jag har inte mått dåligt av det, men det slog mig att det är fem dagar sen tvåan och nu börjar jag känna mig som en ballong! Jag gör allt man ska göra; motionerar, dricker mycket vatten och äter mycket fibrer och frukt, men NÄ, det hjälper inte. Usch, har ni några bra tips, det här är verkligen lika jobbigt som att vara kass!
    KRAM
  3. Ida m Jennie & skruttis
    #2

    Har gett upp och köpt laktulos

    Det finns receptfritt på apoteket och det funkar. Är inte gott för fem öre men man skiter iaf av det.
  4. 2
    Har gett upp och köpt laktulos Det finns receptfritt på apoteket och det funkar. Är inte gott för fem öre men man skiter iaf av det.
  5. Jenny med Gustav
    #3

    Mmm...

    Linfrö och laktulos.
    Jag inskaffade en kartong Microlax härom dagen, har bara använt en hittills.
    Har dock bra järnvärde nu, så jag har dragit ner lite på järntabletterna... för magen skull, nu funkar det bra igen.
    Tycker det är jätte jobbigt att vara förstoppad.
  6. 3
    Mmm... Linfrö och laktulos.
    Jag inskaffade en kartong Microlax härom dagen, har bara använt en hittills.
    Har dock bra järnvärde nu, så jag har dragit ner lite på järntabletterna... för magen skull, nu funkar det bra igen.
    Tycker det är jätte jobbigt att vara förstoppad.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Stackare!

    Jag hade jättedåligt järnvärde när jag väntade min son och fick äta en hel del järntillskott. Förstoppningen o tröttheten var helt klart det värsta med den graviditeten så jag lider verkligen med dej.

    Denna gången har jag fortfarande hyfsat bra värde trots att jag inte ätit minsta tillskott. En mage som funkar o att slippa den där förlamade tröttheten gör helhetsupplevelsen av att vara gravid helt annorlunda.

    Men då åt jag tre matskedar linfrö varje morgon o kväll, drack massa vatten o katrinplommonjuice(medans jag höll för näsan för fy f*n vad äckligt).
    Sen blev det en del microlax också...

    massa kramar
  8. 4
    Stackare! Jag hade jättedåligt järnvärde när jag väntade min son och fick äta en hel del järntillskott. Förstoppningen o tröttheten var helt klart det värsta med den graviditeten så jag lider verkligen med dej.

    Denna gången har jag fortfarande hyfsat bra värde trots att jag inte ätit minsta tillskott. En mage som funkar o att slippa den där förlamade tröttheten gör helhetsupplevelsen av att vara gravid helt annorlunda.

    Men då åt jag tre matskedar linfrö varje morgon o kväll, drack massa vatten o katrinplommonjuice(medans jag höll för näsan för fy f*n vad äckligt).
    Sen blev det en del microlax också...

    massa kramar
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5

    Bulkmedel...

    äter jag. Det är den fördelen att det hjälper magen att komma igång utan att innehålla laxerande medel. Finns på apoteket, \"Inolaxol\" tycker jag är bäst. Det är små korn som man häller på tex. fil och äter upp.

    Jag har dessutom trappat ner på järntablett ätandet. Äter varannan dag och det verkar funka.
  10. 5
    Bulkmedel... äter jag. Det är den fördelen att det hjälper magen att komma igång utan att innehålla laxerande medel. Finns på apoteket, \"Inolaxol\" tycker jag är bäst. Det är små korn som man häller på tex. fil och äter upp.

    Jag har dessutom trappat ner på järntablett ätandet. Äter varannan dag och det verkar funka.
  11. Medlem sedan
    Jan 1999
    #6

    Här skall mitt inlägg vara!

    .
  12. 6
    Här skall mitt inlägg vara! .
  13. mikue bf 18/4
    #7

    Nu har det \"löst\" sig!

    Katrinplommon och kiwi samt hur mycket vatten som helst! Så nu mår jag mycket bättre! Det märkliga är att jag inte äter några kosttillskott alls, då jag utan järntillskott har ett HB på 136 (v 25), så det varken behövs eller är bra för mig. Men magen den strejkar glatt ändå emellanåt.. Men tack för alla tips!
    KRAM
  14. 7
    Nu har det \"löst\" sig! Katrinplommon och kiwi samt hur mycket vatten som helst! Så nu mår jag mycket bättre! Det märkliga är att jag inte äter några kosttillskott alls, då jag utan järntillskott har ett HB på 136 (v 25), så det varken behövs eller är bra för mig. Men magen den strejkar glatt ändå emellanåt.. Men tack för alla tips!
    KRAM

Liknande trådar

  1. Förstoppad??
    By Förstagångarn in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-05-26, 14:50
  2. Förstoppad?!
    By Miia m kidzen in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 11:44
  3. förstoppad... BLÄ
    By sarah* in forum _0705 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 09:09
  4. nån mer som är förstoppad?
    By lärka in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 18:55
  5. Sååå förstoppad!
    By Pluran in forum Komplikationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 12:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar