Bebis som ligger långt ner?
Komplikationer
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Bebis som ligger långt ner?

    Hej!

    Är det någon här inne som vet om det i praktiken betyder något att bebis ligger långt ner redan i v26+2?

    BM sa att bebis låg väldigt långt ner nu när hon gjorde UL, men jag tänkte inte på att fråga henne. Är 100% sjukskriven pga hotande förtidsbörd (mkt sammandragningar) och tycker att de ökat något den sista veckan.
  2. 1
    Bebis som ligger långt ner? Hej!

    Är det någon här inne som vet om det i praktiken betyder något att bebis ligger långt ner redan i v26+2?

    BM sa att bebis låg väldigt långt ner nu när hon gjorde UL, men jag tänkte inte på att fråga henne. Är 100% sjukskriven pga hotande förtidsbörd (mkt sammandragningar) och tycker att de ökat något den sista veckan.
  3. Nonno1
    #2

    Nej

    Jag tror inte att det har någon betydelse om barnet ligger långt ner, mer än att det känns extra jobbigt. Jag är i vecka 32 och min bebis ligger oxå väldigt långt ner, jag har inte så överdrivet mycket sammandragningar och min barnmorska har inte sagt att det skulle betyda att jag kommer att föda förtidigt. Men däremot har barnets placering gjort att det trycker mera på blåsa tarm och ljumskar, och det är jobbigt. Kanske du oxå känner av det.
  4. 2
    Nej Jag tror inte att det har någon betydelse om barnet ligger långt ner, mer än att det känns extra jobbigt. Jag är i vecka 32 och min bebis ligger oxå väldigt långt ner, jag har inte så överdrivet mycket sammandragningar och min barnmorska har inte sagt att det skulle betyda att jag kommer att föda förtidigt. Men däremot har barnets placering gjort att det trycker mera på blåsa tarm och ljumskar, och det är jobbigt. Kanske du oxå känner av det.

Liknande trådar

  1. bebis ligger långt ner
    By höstmojan in forum Gravidsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-01, 18:02
  2. Bebis ligger där han ligger
    By Petra & kärlekarna in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 12:04
  3. Bebis ligger väldigt långt ner!
    By Anna - änglamamma in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 11:52
  4. Bebis som ligger långt ner?
    By Anna - änglamamma in forum Komplikationer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 09:58
  5. Bebis ligger väldigt långt ner?!
    By Anna - änglamamma in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 16:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar