Recept på koksalt?
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Recept på koksalt?

    Hej, såg inlägget om mjölkkråkor och snarkningar här nedan, Wilma verkar också tilltäppt i näsan ibland, och jag har en NäsFrida men ingen koksaltlösning. Vet att man kan köpa på apoteket, men visst kan man göra eget också? Nån som har recept? Och kanske även vet hur jag ska bära mig åt för att få in det i näsan på henne utan pipett/spruta, eller var man kan få tag på nämnda pipett/spruta kanske?
  2. 1
    Recept på koksalt? Hej, såg inlägget om mjölkkråkor och snarkningar här nedan, Wilma verkar också tilltäppt i näsan ibland, och jag har en NäsFrida men ingen koksaltlösning. Vet att man kan köpa på apoteket, men visst kan man göra eget också? Nån som har recept? Och kanske även vet hur jag ska bära mig åt för att få in det i näsan på henne utan pipett/spruta, eller var man kan få tag på nämnda pipett/spruta kanske?
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    såhär

    en dl vatten o ett kryddmått salt. Kokas och avsvalnas. Förvaras högst en vecka i kylskåp. Annars så går det bra med bröstmjölk också.
  4. 2
    såhär en dl vatten o ett kryddmått salt. Kokas och avsvalnas. Förvaras högst en vecka i kylskåp. Annars så går det bra med bröstmjölk också.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Tack!

    har provat med bröstmjölk också men det är lite knepigt att få in tycker jag.
  6. 3
    Tack! har provat med bröstmjölk också men det är lite knepigt att få in tycker jag.
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4

    Tesked

    Använd en tesked och häll i näsan, det funkade bra för mig i alla fall (en spetsigare variant av sked och bebis lite bakåtlutad).
  8. 4
    Tesked Använd en tesked och häll i näsan, det funkade bra för mig i alla fall (en spetsigare variant av sked och bebis lite bakåtlutad).
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Ok, det ska jag prova

    =o)
  10. 5
    Ok, det ska jag prova =o)
  11. Rosa m lillknodden 25/12
    #6

    Ettannat tips..

    fyll på med bröstmjölk i Näsfridan, täpp till med fingret, sätt det mot bebisens näsborre och låt rinna in. Funkar bra tycker jag.
  12. 6
    Ettannat tips.. fyll på med bröstmjölk i Näsfridan, täpp till med fingret, sätt det mot bebisens näsborre och låt rinna in. Funkar bra tycker jag.

Liknande trådar

  1. Koksalt recept
    By Bumbi m Emil in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 21:11
  2. Koksalt
    By Lulle79 m Idun 22/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 19:02
  3. koksalt?!?
    By Marre + F, J, C & B in forum Mammasnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 14:39
  4. Hur var det nu med koksalt?
    By Sase in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 10:35
  5. Koksalt ...
    By Sase in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 15:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar