Fortsätter tjata...
Bokstavsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Fortsätter tjata...

    Påverkas era barn till sin personlighet av sin medicin? Som jag har förstått det så blir de inte \"avtrubbade\" på något vis? Stämmer det?
  2. 1
    Fortsätter tjata... Påverkas era barn till sin personlighet av sin medicin? Som jag har förstått det så blir de inte \"avtrubbade\" på något vis? Stämmer det?
  3. nettan
    #2

    Nej

    hon är sig själv men lugnare. :)
  4. 2
    Nej hon är sig själv men lugnare. :)
  5. mamma S
    #3

    menar du någon viss medicin?

    Min pojke äter zoloft och jag har inte sett nån förändring i personligheten. Det enda den gör att den gör det lite lättare för honom. Inte så han blir lycklig och glad, utan så att några kilon av den extra tyngden faller av honom...
  6. 3
    menar du någon viss medicin? Min pojke äter zoloft och jag har inte sett nån förändring i personligheten. Det enda den gör att den gör det lite lättare för honom. Inte så han blir lycklig och glad, utan så att några kilon av den extra tyngden faller av honom...
  7. nettan
    #4

    hon frågade

    om concerta i tre inlägg under det här. :)
  8. 4
    hon frågade om concerta i tre inlägg under det här. :)
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5

    Skönt...

    för har man ett trollbarn vill man ju inte ha nåt annat!
    Kram!
  10. 5
    Skönt... för har man ett trollbarn vill man ju inte ha nåt annat!
    Kram!
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6

    Ok...

    Jo det var ju Concerta jag tänkte på men det sa jag visst inte... Det är ju intressant att höra om alla sorters behandligar. Vad bra att det funkar bra för er pojke!
  12. 6
    Ok... Jo det var ju Concerta jag tänkte på men det sa jag visst inte... Det är ju intressant att höra om alla sorters behandligar. Vad bra att det funkar bra för er pojke!
  13. nettan
    #7

    och min tös är precis lika charmig och påhittig och underhållande som tidigare, men saker och ting går inte sönder längre bara hon tittar på dem. Och hör och häpna, hon _kan_ titta med ögonen ibland och inte med fingrarna. Sedan har hon också fått ett visst konsekvenstänkande; tex har hon nu lärt sig att det inte är lyckat att lägga en termometer ovanpå farmors kamin, den går sönder då.
    Trollig är hon fortfarande men som sagt, mer sansat än tidigare.
    *kramis*
  14. 7
    Nä och min tös är precis lika charmig och påhittig och underhållande som tidigare, men saker och ting går inte sönder längre bara hon tittar på dem. Och hör och häpna, hon _kan_ titta med ögonen ibland och inte med fingrarna. Sedan har hon också fått ett visst konsekvenstänkande; tex har hon nu lärt sig att det inte är lyckat att lägga en termometer ovanpå farmors kamin, den går sönder då.
    Trollig är hon fortfarande men som sagt, mer sansat än tidigare.
    *kramis*
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8

    nej

    Madde har ju ätit Concerta prdentligt sedan höststarten -05,,,hon är fortfarande Madde,,,,bara lite mindre rastlös,,lite längre stubin o.s.v. Men hon är fortfarande sig själv.
    Åsa.
  16. 8
    nej Madde har ju ätit Concerta prdentligt sedan höststarten -05,,,hon är fortfarande Madde,,,,bara lite mindre rastlös,,lite längre stubin o.s.v. Men hon är fortfarande sig själv.
    Åsa.
  17. mamma S
    #9

    ok, jag såg

    det förra inlägget också, men där stod inte heller nån speciell medicin.
    Så ursäkta mitt \"goddag yxskaft\"-svar om zoloft
  18. 9
    ok, jag såg det förra inlägget också, men där stod inte heller nån speciell medicin.
    Så ursäkta mitt \"goddag yxskaft\"-svar om zoloft
  19. nettan
    #10

    Det var INTE

    nåt goddag yxskaft-svar och jag svarade heller inte som sådant! Du vet varför man lägger till smilisar va?
    Du undrade vilken medicin hon menade och jag svarade. Varför blev du så sur för det?
    Möjligt att det inte stod om just C därunder, jag visste vilket hon menade ialla fall och gav dig ett svar eftersom du undrade... enkelt. Tipsade dock om tråden under eftersom det var den tråden som det refererades till.
    Så, kan du sluta vara arg på mig nu?
  20. 10
    Det var INTE nåt goddag yxskaft-svar och jag svarade heller inte som sådant! Du vet varför man lägger till smilisar va?
    Du undrade vilken medicin hon menade och jag svarade. Varför blev du så sur för det?
    Möjligt att det inte stod om just C därunder, jag visste vilket hon menade ialla fall och gav dig ett svar eftersom du undrade... enkelt. Tipsade dock om tråden under eftersom det var den tråden som det refererades till.
    Så, kan du sluta vara arg på mig nu?
  21. mamma S
    #11

    hoppsan

    varför så känsligt?. Jag är inte ett dugg sur, jag skrattar åt mig själv för att jag gav ett goddag yxskaft-svar, för det är det ju om jag svarar på nått annat än hon frågade om. Men jag blev inte ett dugg sur på dig eller nån annan.
  22. 11
    hoppsan varför så känsligt?. Jag är inte ett dugg sur, jag skrattar åt mig själv för att jag gav ett goddag yxskaft-svar, för det är det ju om jag svarar på nått annat än hon frågade om. Men jag blev inte ett dugg sur på dig eller nån annan.
  23. nettan
    #12

    Hmm

    det såg då så ut men ok, missförstod jag dig så ber _jag_ om ursäkt.
    Ok, saken utagerad för min del.
    Men jag tyckte ändå inte att ditt svar var av nåt goddag-yxskaft karaktär, det var ett bra svar även om det inte var just den medicinen det handlade om den här gången. :)
  24. 12
    Hmm det såg då så ut men ok, missförstod jag dig så ber _jag_ om ursäkt.
    Ok, saken utagerad för min del.
    Men jag tyckte ändå inte att ditt svar var av nåt goddag-yxskaft karaktär, det var ett bra svar även om det inte var just den medicinen det handlade om den här gången. :)
  25. Medlem sedan
    Dec 2001
    #13

    Va skönt

    att höra. Är så velig nu inför detta. Särskilt som jag ju inte ser mycket alls av hennes problem här hemma, utan det är ju för att hon ska ha det bra i skolan jag vill pröva.
  26. 13
    Va skönt att höra. Är så velig nu inför detta. Särskilt som jag ju inte ser mycket alls av hennes problem här hemma, utan det är ju för att hon ska ha det bra i skolan jag vill pröva.
  27. marib
    #14

    Något långsammare i tanke

    ord och handling , men det var ju liksom vitsen :-)
  28. 14
    Något långsammare i tanke ord och handling , men det var ju liksom vitsen :-)
  29. Medlem sedan
    Dec 2001
    #15

    ja...

    det var det ju kanske. Men inte på nåt zombieaktigt vis väl? Tycker sonen också att hans tankar blivit långsammare?
  30. 15
    ja... det var det ju kanske. Men inte på nåt zombieaktigt vis väl? Tycker sonen också att hans tankar blivit långsammare?
  31. marib
    #16

    Inte Zombie :-)

    Det enda sonen själv märkt är att det tar nån tiondels sekund längre att räkna mattetalen
  32. 16
    Inte Zombie :-) Det enda sonen själv märkt är att det tar nån tiondels sekund längre att räkna mattetalen
  33. Medlem sedan
    Dec 2001
    #17

    Och de tycks

    hinna uträtta mycket på den tiondelen när det gäller mindre bra saker. Så det är nog ett ok pris att betala.
  34. 17
    Och de tycks hinna uträtta mycket på den tiondelen när det gäller mindre bra saker. Så det är nog ett ok pris att betala.
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18

    ;-) (imt)

    .
  36. 18
    ;-) (imt) .

Liknande trådar

  1. Fortsätter tjata om tunmhållning!
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 23:07
  2. Fortsätter tjata ang kompisar
    By H med E in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 08:40
  3. Fortsätter tjata om min vägg!
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 16:55
  4. Fortsätter tjata om hemsidan... :D
    By Jossan m Neo & Jonah in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 16:27
  5. Fortsätter tjata på er.....
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 14:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar