rapport om mina sjuka barn:-(
Hemmaföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    rapport om mina sjuka barn:-(

    Hej igen...här kommer fortsättningen på följetongen: Nu har vi varit på vårdcentralen och alla 3 ska äta penicillin i 10 dagar! Läkaren tyckte absolut att minstingen skulle ha för sitt öra(och då behövde vi ju inte ens göra halsprov för det tar ju ut det med),mellankillen var jätteröd i halsen och då tyckte hon att han också skulle ha. Äldsta killen var ju bara med, honom hade jag inte beställt tid till eftersom han varit pigg och tom tillbaka i skolan. Men hon kollade hans hals, han var också röd och då tog dom hals prov och det visade så klart streptokocker! De har inte ätit penicillin så ofta så nu tog jag faktiskt det till alla, tycker inte riktigt om att ge dom sånt annars, men vad gör man?! Det som är bra är att dom slutar äta det när vi har sportlov så då behöver dom inte vara i skolan och vara mottagliga för nya bakterier i alla fall. Ja, ja, nu blir dom ju säkert bättre snart i alla fall.
  2. 1
    rapport om mina sjuka barn:-( Hej igen...här kommer fortsättningen på följetongen: Nu har vi varit på vårdcentralen och alla 3 ska äta penicillin i 10 dagar! Läkaren tyckte absolut att minstingen skulle ha för sitt öra(och då behövde vi ju inte ens göra halsprov för det tar ju ut det med),mellankillen var jätteröd i halsen och då tyckte hon att han också skulle ha. Äldsta killen var ju bara med, honom hade jag inte beställt tid till eftersom han varit pigg och tom tillbaka i skolan. Men hon kollade hans hals, han var också röd och då tog dom hals prov och det visade så klart streptokocker! De har inte ätit penicillin så ofta så nu tog jag faktiskt det till alla, tycker inte riktigt om att ge dom sånt annars, men vad gör man?! Det som är bra är att dom slutar äta det när vi har sportlov så då behöver dom inte vara i skolan och vara mottagliga för nya bakterier i alla fall. Ja, ja, nu blir dom ju säkert bättre snart i alla fall.
  3. Cecilia m. små troll
    #2

    Hoppas nu att

    de blir bättre! Jag tycker att du gjorde rätt i att låta alla få en kur så att ni blir av med det där eländet. Bra att de tittade på alla för ibland är det ju den friskaste som smittar mest.

    Här hemma är vi allihop hängiga och trötta och har ont i lederna. Lite snuva och hosta men inte mycket. Tydligen något slags virus som går och som ska vara långdraget *suck*.
  4. 2
    Hoppas nu att de blir bättre! Jag tycker att du gjorde rätt i att låta alla få en kur så att ni blir av med det där eländet. Bra att de tittade på alla för ibland är det ju den friskaste som smittar mest.

    Här hemma är vi allihop hängiga och trötta och har ont i lederna. Lite snuva och hosta men inte mycket. Tydligen något slags virus som går och som ska vara långdraget *suck*.

Liknande trådar

  1. Är alla sjuka eller har sjuka barn??
    By BM66 in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 12:34
  2. Sjuka barn, sjuka mamma...
    By Annapanna31 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-17, 11:52
  3. Mer tjat om mina sjuka barn:
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 09:17
  4. mina barn e sjuka
    By miss_tessan82 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 10:06
  5. Mina barn är sjuka...
    By HeidiN72 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 23:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar