cykelvagn
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    cykelvagn

    Hej.
    Nu med den varma solen och smältande snön börjar jag tänka på våren och att ta sig fram med cykel - och två barn.
    Så jag vill ha en cykelvagn.

    Har sett en med ett handtag bakom som när man är framme kan skjutsa den som en \"vagn\". Verkar ju jättepraktiskt.
    Någon som vet vad det kan vara för cykelvagn, hur jag får tag på en sådan.

    Eller kan ni tipsa om en cykelvagn som ni själva är nöjda med. Och vad kostar de?

    Är det någon idé att kolla begagnatmarknaden, känns som om de kan användas ganska länge och mycket, blir kanske mycket slitna.. eller.

    Jätteglad för tips.
  2. 1
    cykelvagn Hej.
    Nu med den varma solen och smältande snön börjar jag tänka på våren och att ta sig fram med cykel - och två barn.
    Så jag vill ha en cykelvagn.

    Har sett en med ett handtag bakom som när man är framme kan skjutsa den som en \"vagn\". Verkar ju jättepraktiskt.
    Någon som vet vad det kan vara för cykelvagn, hur jag får tag på en sådan.

    Eller kan ni tipsa om en cykelvagn som ni själva är nöjda med. Och vad kostar de?

    Är det någon idé att kolla begagnatmarknaden, känns som om de kan användas ganska länge och mycket, blir kanske mycket slitna.. eller.

    Jätteglad för tips.
  3. Sofia*
    #2

    Mina erfarenheter

    Jag har kört en hel del cyklevagn och måste säga att jag tyckte det var ganska jobbgt. Min vagn var gasnka tung, den var ganska bred och två barn som sitter fastspända utan något att göra kivas. Dessutom tycktye jag att det var ganska läskigt att köra bland bilar med kärran, den syntes så dåligt, då var det bättre att ha båda på cykeln. Skulle jag råda dig skulle jag säg att köp en liten, lätt, smal kärra och ha ett barn i den och en bak på cykeln. Eller om du har råd, en Christianiacykel som har en låda fram att ha barnen i.
  4. 2
    Mina erfarenheter Jag har kört en hel del cyklevagn och måste säga att jag tyckte det var ganska jobbgt. Min vagn var gasnka tung, den var ganska bred och två barn som sitter fastspända utan något att göra kivas. Dessutom tycktye jag att det var ganska läskigt att köra bland bilar med kärran, den syntes så dåligt, då var det bättre att ha båda på cykeln. Skulle jag råda dig skulle jag säg att köp en liten, lätt, smal kärra och ha ett barn i den och en bak på cykeln. Eller om du har råd, en Christianiacykel som har en låda fram att ha barnen i.
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3

    Jag har en från

    Biltema den kostade 1300.- och funkar jättebra! Klart det är tungt, mina barn är 3 och 4½ =).
    Vet vilken du menar, med handtaget! Den är dyrare men verkar ju va bra för man kan ha den som vagn. Jag har sett den på en barnvagnsaffär här i stan. (LInköping) Det är inte en stor kedja utan en liten butik...
    Mina barn satt som små ljus och tyckte det var jättekul att åka till dagis. Hem var det värre, för då somnade oftast båda tyvärr...

    Fråga mer om du undrar!

    /Lotta
  6. 3
    Jag har en från Biltema den kostade 1300.- och funkar jättebra! Klart det är tungt, mina barn är 3 och 4½ =).
    Vet vilken du menar, med handtaget! Den är dyrare men verkar ju va bra för man kan ha den som vagn. Jag har sett den på en barnvagnsaffär här i stan. (LInköping) Det är inte en stor kedja utan en liten butik...
    Mina barn satt som små ljus och tyckte det var jättekul att åka till dagis. Hem var det värre, för då somnade oftast båda tyvärr...

    Fråga mer om du undrar!

    /Lotta
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    Nöjd med Biltemas,

    ser nu att även Jula har en modell för 995 kr. De flesta vagnar är identiska, både julas, biltemas och många sportaffärers. Våra kompisar köpte en på intersport, det enda som skiljde mot våran biltema var färgerna på kapellet o ett annat mönster på däcken!
    Våra barn var drygt 2 och drygt 4 i somras o jag tyckte det gick jättebra att dra. Bäst gick det med makens cykel då den är mer lågväxlad på de låga växlarna samt att den har fler växlar.
  8. 4
    Nöjd med Biltemas, ser nu att även Jula har en modell för 995 kr. De flesta vagnar är identiska, både julas, biltemas och många sportaffärers. Våra kompisar köpte en på intersport, det enda som skiljde mot våran biltema var färgerna på kapellet o ett annat mönster på däcken!
    Våra barn var drygt 2 och drygt 4 i somras o jag tyckte det gick jättebra att dra. Bäst gick det med makens cykel då den är mer lågväxlad på de låga växlarna samt att den har fler växlar.
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Också Biltemas

    och vi är mycket nöjda, särskilt med priset. Hade också funderat på en sån med handtag, men det föll bort pga priset. Vore spännande att höra om ngn som har en sån kan berätta mer!
  10. 5
    Också Biltemas och vi är mycket nöjda, särskilt med priset. Hade också funderat på en sån med handtag, men det föll bort pga priset. Vore spännande att höra om ngn som har en sån kan berätta mer!
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Tack alla ni som svarat.

    Hmm, undrar om det kanske får bli en tripp till Biltema i vår isåfall... Priset är ju onekligen bra. Har sett på begagnatmarknaden att de ligger runt 900:- köper ju hellre en ny för 1300:-.

    Bra att höra också att en 2 och 4-åring får plats.

    Och jag ska ju inte ut på semester, utan mest frakta barnen fram och tillbaka till kompisar och lekplatsen.
    Fick ta vagnen överallt förra sommaren, (Emma=bebis) och det tog ju 40 min till stora lekplatsen här hemma. Hann ju bara dit och nästan vända för att det var dags att äta.. går ju så mycket fortare att cykla.

    Men gärna fler tips, om det är någon mer som har.
  12. 6
    Tack alla ni som svarat. Hmm, undrar om det kanske får bli en tripp till Biltema i vår isåfall... Priset är ju onekligen bra. Har sett på begagnatmarknaden att de ligger runt 900:- köper ju hellre en ny för 1300:-.

    Bra att höra också att en 2 och 4-åring får plats.

    Och jag ska ju inte ut på semester, utan mest frakta barnen fram och tillbaka till kompisar och lekplatsen.
    Fick ta vagnen överallt förra sommaren, (Emma=bebis) och det tog ju 40 min till stora lekplatsen här hemma. Hann ju bara dit och nästan vända för att det var dags att äta.. går ju så mycket fortare att cykla.

    Men gärna fler tips, om det är någon mer som har.
  13. A-C
    #7

    TIPS!! ICA Maxi..

    där såg jag en idag för 1299:- och den såg verkligen jättefin ut. Det stod på skylten \"cykelkärra+vagn\" och nog tyckte jag det såg ut som en sån man kunde använda som vagn vid sidan om cykeln.
  14. 7
    TIPS!! ICA Maxi.. där såg jag en idag för 1299:- och den såg verkligen jättefin ut. Det stod på skylten \"cykelkärra+vagn\" och nog tyckte jag det såg ut som en sån man kunde använda som vagn vid sidan om cykeln.
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Det måste jag kolla

    Låter intressant, måste jag absolut kolla. Tack för tipset.
  16. 8
    Det måste jag kolla Låter intressant, måste jag absolut kolla. Tack för tipset.

Liknande trådar

  1. Cykelvagn och BM
    By nillan71 in forum _1207 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 11:41
  2. Cykelvagn...
    By Lurpan in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 12:44
  3. Cykelvagn?
    By Lillblomma in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 22:14
  4. cykelvagn
    By toktroll in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 20:21
  5. Cykelvagn ?
    By Quintuz in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 11:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar