tapetsering i rum m snedtak?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    tapetsering i rum m snedtak?

    Vi har snedtak ner till det är knappt 70 cm vägg.Hur skall man tapetsera? Jag hade tänkt att ha vitt upp till nocken på de \"höga\" väggarna och tapet nertill, men nu vet jag inte
  2. 1
    tapetsering i rum m snedtak? Vi har snedtak ner till det är knappt 70 cm vägg.Hur skall man tapetsera? Jag hade tänkt att ha vitt upp till nocken på de \"höga\" väggarna och tapet nertill, men nu vet jag inte
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2

    Ha allt vitt istället

    Det blir så himla konstigt med tapet när man har snedtak.
  4. 2
    Ha allt vitt istället Det blir så himla konstigt med tapet när man har snedtak.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    tapet...

    i snetaket skulle jag säga. Vi har ett sovrum som har vitt målat i snetaket och ett annat sovrum med tapetserat snetak. Blev så kallt på nått sätt med det vit målade snetaket mot tapeten och snetaket tar liksom över på ett sätt, men det är smaksak.Lycka till!
  6. 3
    tapet... i snetaket skulle jag säga. Vi har ett sovrum som har vitt målat i snetaket och ett annat sovrum med tapetserat snetak. Blev så kallt på nått sätt med det vit målade snetaket mot tapeten och snetaket tar liksom över på ett sätt, men det är smaksak.Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4

    det är till vår lilltjej

    hon är nyss fyllda 4 och älskar färg!

    Åh vad svårt!
  8. 4
    det är till vår lilltjej hon är nyss fyllda 4 och älskar färg!

    Åh vad svårt!
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5

    herregud så fel det blev!!!!!!

    det är ju inget snedtak, det kallas väl ryggåstak när vi öppnat ända upp till nocken?
  10. 5
    herregud så fel det blev!!!!!! det är ju inget snedtak, det kallas väl ryggåstak när vi öppnat ända upp till nocken?
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6

    sne tak

    är ju som tak ju vit vit vit vit
  12. 6
    sne tak är ju som tak ju vit vit vit vit
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    I vårt

    barnrum hade jag först tänkt måla vitt på de sneda ytorna men det är brädtak så det kändes inte som man förlände taket utan det sneda var snarare vägg än tak (brant lutning dessutom). Vi satte istället en blå tapet med vitt möster på väggarna och sen en vit (benvit snarare än takvit) tapet med små blå hjärtan på snedtaken. Jag tyckte det blev jättebra.
  14. 7
    I vårt barnrum hade jag först tänkt måla vitt på de sneda ytorna men det är brädtak så det kändes inte som man förlände taket utan det sneda var snarare vägg än tak (brant lutning dessutom). Vi satte istället en blå tapet med vitt möster på väggarna och sen en vit (benvit snarare än takvit) tapet med små blå hjärtan på snedtaken. Jag tyckte det blev jättebra.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Jag har laddat upp

    två bilder på snedtaket i mitt album men det tar ju ett tag innan de är där...
  16. 8
    Jag har laddat upp två bilder på snedtaket i mitt album men det tar ju ett tag innan de är där...

Liknande trådar

  1. badrum med snedtak
    By snickarn kommer! in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 08:17
  2. Tips för snedtak
    By Nefertari in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 20:57
  3. Måla snedtak
    By _jennifer_ in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 11:50
  4. Garderob vid snedtak?
    By Annika med 3 in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 12:31
  5. snedtak
    By jeanette in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 16:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar