Hyperemesis och helicobacter
Komplikationer
  1. Lotta
    #1

    Hyperemesis och helicobacter

    Jag har mått jättedåligt under mina graviditeter och nu i efterhand har jag fått veta att jag har haft helicobacter pylori (magsårsbakterie). Man får ju oftast det under barndomen, så jag borde ju ha haft det när jag var gravid. Är det någon som har någon erfarenhet av detta? Undrar om jag törs skaffa fler barn nu när jag inte har helicobacter längre, kanske jag inte blir lika dålig?
  2. 1
    Hyperemesis och helicobacter Jag har mått jättedåligt under mina graviditeter och nu i efterhand har jag fått veta att jag har haft helicobacter pylori (magsårsbakterie). Man får ju oftast det under barndomen, så jag borde ju ha haft det när jag var gravid. Är det någon som har någon erfarenhet av detta? Undrar om jag törs skaffa fler barn nu när jag inte har helicobacter längre, kanske jag inte blir lika dålig?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Intressant!

    Inget jag tidigare hört talas om , men det låter sannolikt. Har själv aldrig blivit testad för helicobacter - men jag har haft magproblem under min ungdomstid.
    Vid en ev. graviditet borde man kanske fråga någon obstetriker och denne vet något om det?
  4. 2
    Intressant! Inget jag tidigare hört talas om , men det låter sannolikt. Har själv aldrig blivit testad för helicobacter - men jag har haft magproblem under min ungdomstid.
    Vid en ev. graviditet borde man kanske fråga någon obstetriker och denne vet något om det?
  5. Lotta
    #3

    Samband

    Alltså, jag glömde visst skriva att jag läst på en websida om hyperemesis att man misstänker att det finns ett samband, så det är inte nåt som jag bara spånar om... men det är nog väldigt osäkert och säkert inget som läkare törs säga nåt om. Vore bara intressant att höra om det finns fler än mig som det kan stämma på.
  6. 3
    Samband Alltså, jag glömde visst skriva att jag läst på en websida om hyperemesis att man misstänker att det finns ett samband, så det är inte nåt som jag bara spånar om... men det är nog väldigt osäkert och säkert inget som läkare törs säga nåt om. Vore bara intressant att höra om det finns fler än mig som det kan stämma på.

Liknande trådar

  1. Hyperemesis
    By Ulrika1980 in forum _1107 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-01-27, 11:37
  2. Helicobacter?
    By Lite anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-29, 10:23
  3. När testat om man har helicobacter
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 21:33
  4. Hyperemesis
    By litenlinda in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 15:47
  5. Magkatarr och helicobacter
    By Pia in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 19:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar