ont i käkarna
Kropp & hälsa
  1. Yoyo
    #1

    ont i käkarna

    Jag har ofta haft ont i käkarna den senaste tiden och även lite grann i huvudet. Känns även som att det smärtar något i tänderna. Måste ta ibumetin varje dag för att orka jobba. Vad kan det vara för något? Trodde först att det hade med förkylningen att göra men nu är jag frisk men smärtan finns kvar.
  2. 1
    ont i käkarna Jag har ofta haft ont i käkarna den senaste tiden och även lite grann i huvudet. Känns även som att det smärtar något i tänderna. Måste ta ibumetin varje dag för att orka jobba. Vad kan det vara för något? Trodde först att det hade med förkylningen att göra men nu är jag frisk men smärtan finns kvar.
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Kanske

    biter du ihop eller gnisslar tänderna när du sover?
  4. 2
    Kanske biter du ihop eller gnisslar tänderna när du sover?
  5. Anonym
    #3

    Jag hade oxå så

    och nu har jag bettskena på natten och värken är borta.
  6. 3
    Jag hade oxå så och nu har jag bettskena på natten och värken är borta.
  7. Yoyo
    #4

    tror inte jag gnisslar

    då hade nog maken gnällt. Men kanske biter ihop? jag vet inte... vet i alla fall att jag inte sover så bra, vaknar ofta om nätterna och har svårt att andas. tack för ditt svar!
  8. 4
    tror inte jag gnisslar då hade nog maken gnällt. Men kanske biter ihop? jag vet inte... vet i alla fall att jag inte sover så bra, vaknar ofta om nätterna och har svårt att andas. tack för ditt svar!
  9. Yoyo
    #5

    okej,

    ska kolla upp lite mer om det här med att bita ihop och vad man kan göra åt det isåfall. tack för svaret!
  10. 5
    okej, ska kolla upp lite mer om det här med att bita ihop och vad man kan göra åt det isåfall. tack för svaret!
  11. Anonym
    #6

    Hej!

    Du säger att du vaknar på nätterna och har svårt att andas.
    Är du stressad, orolig?
    Låter som om du har ångest.

    Av stress kan man få en rad konstiga krämpor av, bla ont i käkar, huvud för att man spänner sig.
  12. 6
    Hej! Du säger att du vaknar på nätterna och har svårt att andas.
    Är du stressad, orolig?
    Låter som om du har ångest.

    Av stress kan man få en rad konstiga krämpor av, bla ont i käkar, huvud för att man spänner sig.
  13. Anonym
    #7

    För en bettskena

    går du till tanläkaren för att få!

    Sen kan du få käk gympaprogram av tandläkaren, för att lära sig slapna av i käkarna.
  14. 7
    För en bettskena går du till tanläkaren för att få!

    Sen kan du få käk gympaprogram av tandläkaren, för att lära sig slapna av i käkarna.
  15. Medlem sedan
    Mar 2006
    #8

    tycer det verkar va

    Jag tycer det verekar va som att du spänner dig, det är som ökänt med stel käke o huvudvärk, samma som stel nakce o huvudvärk. Du kankse biter ihop när du sover?
  16. 8
    tycer det verkar va Jag tycer det verekar va som att du spänner dig, det är som ökänt med stel käke o huvudvärk, samma som stel nakce o huvudvärk. Du kankse biter ihop när du sover?
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    kolla på tungan

    om du kollar på tungan så kanske du ser att den är vågig om den är det så ska du ha bettskena eller gå till vårdcentralen och få remiss till en sjukgymnast som lär en att slappna av i käken jag har vågig tunga man kan se typ tandavtryck på den jag fick tips av min läkare att gå och skaffa en bettskena eller gå till en sjukgymnast för att jag biter ihop när jag sover har tyvärr inte råd med nåt av det så jag har bara fått starka tabletter mot det
  18. 9
    kolla på tungan om du kollar på tungan så kanske du ser att den är vågig om den är det så ska du ha bettskena eller gå till vårdcentralen och få remiss till en sjukgymnast som lär en att slappna av i käken jag har vågig tunga man kan se typ tandavtryck på den jag fick tips av min läkare att gå och skaffa en bettskena eller gå till en sjukgymnast för att jag biter ihop när jag sover har tyvärr inte råd med nåt av det så jag har bara fått starka tabletter mot det
  19. Yoyo
    #10

    har kollat

    men är inte riktigt på säger vad du menar med vågig tunga? På sidorna ser den vågig ut och jag är lite öm men resten är platt.
    Jag har i alla fall ringt och beställt tid hos min tandläkare eftersom idag har jag haft fruktansvärt ont och är fortfarande öm trots alvedon. Tror jag spänner mig även på jobbet idag eftersom jag la mig sent igår, hade svårt att varva ner...

    Jo, det är dyrt med bettskena. Räknar med minst 3 000 för undersökning och skena. Och jag som går och spänner mig bland annat p.g.a. vår ekonomi... men kanske kan ordna upp avbetalningsplan med tandläkaren eller låna från mamma. Tydligen så har även hennes tandläkare föreslagit bettskena till henne!

    Det märkliga är ju bara att jag inte märker av att jag skulle pressa tänder när jag sover. Jag brukar ju ligga med halvöppen mun har folk sagt, istället för att andas genom näsan, och är därför så törstig när jag vaknar. Men jag kan faktiskt inte komma på vad det annars skulle kunna vara, särskilt med tanke på alla svar som jag fått här.

    Tackar för alla svar som jag fått!
  20. 10
    har kollat men är inte riktigt på säger vad du menar med vågig tunga? På sidorna ser den vågig ut och jag är lite öm men resten är platt.
    Jag har i alla fall ringt och beställt tid hos min tandläkare eftersom idag har jag haft fruktansvärt ont och är fortfarande öm trots alvedon. Tror jag spänner mig även på jobbet idag eftersom jag la mig sent igår, hade svårt att varva ner...

    Jo, det är dyrt med bettskena. Räknar med minst 3 000 för undersökning och skena. Och jag som går och spänner mig bland annat p.g.a. vår ekonomi... men kanske kan ordna upp avbetalningsplan med tandläkaren eller låna från mamma. Tydligen så har även hennes tandläkare föreslagit bettskena till henne!

    Det märkliga är ju bara att jag inte märker av att jag skulle pressa tänder när jag sover. Jag brukar ju ligga med halvöppen mun har folk sagt, istället för att andas genom näsan, och är därför så törstig när jag vaknar. Men jag kan faktiskt inte komma på vad det annars skulle kunna vara, särskilt med tanke på alla svar som jag fått här.

    Tackar för alla svar som jag fått!
  21. Tande
    #11

    mot spänningar i käkarna

    har jag hört att kranio sakral terapi ska vara bra. Tar bort spänningarna och då slipper man bettskena.
    Har du varit hos tandläkaren nu?
  22. 11
    mot spänningar i käkarna har jag hört att kranio sakral terapi ska vara bra. Tar bort spänningarna och då slipper man bettskena.
    Har du varit hos tandläkaren nu?

Liknande trådar

  1. så djävulskt ont i käkarna
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 19:05
  2. Träningsvärk i käkarna
    By Junipingla in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 15:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar