Framfall
Kropp & hälsa
  1. Lite hemlig idag....
    #1

    Framfall

    tror jag att jag drabbats av. Livmodern har sjunkit ner en bra bit i slidan och jag känner livmodertappen bara ca 5 cm in i slidan. När jag satte in en ny spiral i oktober var det inte så, utan detta har kommit de senaste månaderna. Är det operation som gäller?
  2. 1
    Framfall tror jag att jag drabbats av. Livmodern har sjunkit ner en bra bit i slidan och jag känner livmodertappen bara ca 5 cm in i slidan. När jag satte in en ny spiral i oktober var det inte så, utan detta har kommit de senaste månaderna. Är det operation som gäller?
  3. ES med tjejtrion
    #2

    Är du säker??

    Jag har en väninna som fick \"lite\" framfall, men med knipövningar gick det bra.
    När jag satte in spiralen kände jag efter trådarna ca.2veckor efter och tyckte också att livmodertappen satt lite väl långt ner :-(
    Men tydligen kan det varierar, idag kände jag och då var det inte alls så. Det beror lite på vart man befinnner sig i cykeln.
    Ett riktigt framfall \"känns\" tydligen, som om allt ska ramla ut, så beskrev min väninna känslan iallafall.
    Här med en BM eller gyn, och gå och kolla. Det kanske inte är så illa

    Lycka till!
  4. 2
    Är du säker?? Jag har en väninna som fick \"lite\" framfall, men med knipövningar gick det bra.
    När jag satte in spiralen kände jag efter trådarna ca.2veckor efter och tyckte också att livmodertappen satt lite väl långt ner :-(
    Men tydligen kan det varierar, idag kände jag och då var det inte alls så. Det beror lite på vart man befinnner sig i cykeln.
    Ett riktigt framfall \"känns\" tydligen, som om allt ska ramla ut, så beskrev min väninna känslan iallafall.
    Här med en BM eller gyn, och gå och kolla. Det kanske inte är så illa

    Lycka till!
  5. fortfarande anonym
    #3

    Aha...

    Nej, det känns ingenting alls. Däremot sitter livmodern mycket lägre än vad den gjort tidigare. Jag ska ta mig i kragen och ringa BM.
  6. 3
    Aha... Nej, det känns ingenting alls. Däremot sitter livmodern mycket lägre än vad den gjort tidigare. Jag ska ta mig i kragen och ringa BM.
  7. marib
    #4

    Går att träna upp

    hade ett ordentligt framfall efter 2an och då kändes det som om hela paketet hängde ut.
    En sabla massa knipövningar senare så var det försvunnet. Har efter det fått 3 barn till utan dessa problem.
    Däremot så kan jag känna tappen lite längre ner beroende på var i menscykeln jag befinner mig. Men jag har inga problem med det.
    Ev så kan jag behöva operation i framtiden men det är ett senare bekymmer.
    Så mitt råd. Knipövningar :-)
    (de gör underverk för sexlivet också *s*)
  8. 4
    Går att träna upp hade ett ordentligt framfall efter 2an och då kändes det som om hela paketet hängde ut.
    En sabla massa knipövningar senare så var det försvunnet. Har efter det fått 3 barn till utan dessa problem.
    Däremot så kan jag känna tappen lite längre ner beroende på var i menscykeln jag befinner mig. Men jag har inga problem med det.
    Ev så kan jag behöva operation i framtiden men det är ett senare bekymmer.
    Så mitt råd. Knipövningar :-)
    (de gör underverk för sexlivet också *s*)

Liknande trådar

  1. Framfall
    By Anonym in forum _1206 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 20:30
  2. Framfall
    By See Me in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 14:04
  3. Framfall??
    By gordii in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 08:53
  4. Framfall?
    By tuva06 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 20:04
  5. Nån som op framfall?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 22:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar