DV-sladd?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    DV-sladd?

    Vad kostar en sådan sladd, att ha mellan videokamera och dator? Och var får man billigast tag i en sådan?
  2. 1
    DV-sladd? Vad kostar en sådan sladd, att ha mellan videokamera och dator? Och var får man billigast tag i en sådan?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    beror på

    vad du har för modell på kamera, det kan vara special för varje kamera, men en sådan sladd brukar alltid följa med när man handlar kameran
  4. 2
    beror på vad du har för modell på kamera, det kan vara special för varje kamera, men en sådan sladd brukar alltid följa med när man handlar kameran
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3

    Följde inte

    med här, köpte en ny kamera från Sony i mellandagarna. Står i beskrivningen att det är extra tillbehör så den ska nog inte följa med. Måste vi köpa original? Tittade på Clas Ohlossn men hittade ingen där.
  6. 3
    Följde inte med här, köpte en ny kamera från Sony i mellandagarna. Står i beskrivningen att det är extra tillbehör så den ska nog inte följa med. Måste vi köpa original? Tittade på Clas Ohlossn men hittade ingen där.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    vad är det

    för sony modell?
  8. 4
    vad är det för sony modell?
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5

    Det är

    en JVC GR-D240E, inte en Sony *skyller på amningsförvirring :-)*.
    Vi hade tittat mycket på en Sony, kanske därför ag blandade ihop :-)
  10. 5
    Det är en JVC GR-D240E, inte en Sony *skyller på amningsförvirring :-)*.
    Vi hade tittat mycket på en Sony, kanske därför ag blandade ihop :-)
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Som cool skriver

    så brukar det inte vara något standardinterface in till kameran och därför är man nästan alltid hänvisad till original.
  12. 6
    Som cool skriver så brukar det inte vara något standardinterface in till kameran och därför är man nästan alltid hänvisad till original.
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7

    det ska visst gå med

    vilken firewire kabel som helst som är 4-6 pin, tex den här
    http://www.dustinhome.se/dacsaportal/
    har ni firewire kort i datorn?
  14. 7
    det ska visst gå med vilken firewire kabel som helst som är 4-6 pin, tex den här
    http://www.dustinhome.se/dacsaportal/
    har ni firewire kort i datorn?
  15. Medlem sedan
    Dec 1998
    #8

    Ingen aning

    om vi har ett firewire kort idatron. Vad är det för nåt övht? Och kan man kolla det nånstans om det finns? Tack för länken,s ka kolla in där och se vbad jag kan hitta.
  16. 8
    Ingen aning om vi har ett firewire kort idatron. Vad är det för nåt övht? Och kan man kolla det nånstans om det finns? Tack för länken,s ka kolla in där och se vbad jag kan hitta.
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9

    ja du måste

    ha ett sånt kort så att du kan koppla in videokameran, den pratar meddatorn via det kortet. du ser om du har ett sånt om du har en port i datorn som är lite större än usb samt avsmalnande i ena endan, du ser på bilden hur det ska se ut.
  18. 9
    ja du måste ha ett sånt kort så att du kan koppla in videokameran, den pratar meddatorn via det kortet. du ser om du har ett sånt om du har en port i datorn som är lite större än usb samt avsmalnande i ena endan, du ser på bilden hur det ska se ut.
  19. Medlem sedan
    Dec 1998
    #10

    Vilken bild

    hänvisar du till?
    Jag har en dator som är 3 år gammal och då var en rätt så bra dator. Med Windows XP. Borde den inte ha det?
    Men ska be maken krypa ner o kolla datorlådan :-)
  20. 10
    Vilken bild hänvisar du till?
    Jag har en dator som är 3 år gammal och då var en rätt så bra dator. Med Windows XP. Borde den inte ha det?
    Men ska be maken krypa ner o kolla datorlådan :-)
  21. Medlem sedan
    Dec 2002
    #11

    äh

    såg nu att länken var paj
    http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010012757
    där finns en bild, nej det behöver inte finnas ett firewire kort i en 3år gammal dator, men är lätt att kolla om det är en märkesdator och du skriver vad den heter
  22. 11
    äh såg nu att länken var paj
    http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010012757
    där finns en bild, nej det behöver inte finnas ett firewire kort i en 3år gammal dator, men är lätt att kolla om det är en märkesdator och du skriver vad den heter
  23. Medlem sedan
    Dec 1998
    #12

    Vi har en

    IBM men mer upplysning än så hittar jag inte just nu. Ska se om jag har papprena kvar med beskrivningen på datorn, är en sk hyrdator så så vitt jag vet är den ihpsatt speciellt till det företaget, inte en som fanns i handeln.
    Tack för länken, nu gick den att titta på:-)
  24. 12
    Vi har en IBM men mer upplysning än så hittar jag inte just nu. Ska se om jag har papprena kvar med beskrivningen på datorn, är en sk hyrdator så så vitt jag vet är den ihpsatt speciellt till det företaget, inte en som fanns i handeln.
    Tack för länken, nu gick den att titta på:-)

Liknande trådar

  1. Hur är det egentligen med en sladd..
    By oja39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 14:50
  2. När är det en sladd?
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-07-06, 22:16
  3. Ps2 sladd
    By xela in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 19:33
  4. sladd
    By Maria m. Hampus in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 11:39
  5. Ni som har en sladd
    By oja39 in forum Föräldraskap
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 18:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar