Hur långt i förväg handlar ni?
Småbarn
  1. Klaudia - stolt 3barnsmor
    #1

    Hur långt i förväg handlar ni?

    Handlar ni bara den storleken barnen har just nu, eller handlar ni i förväg? Jag köpte nämligen nästan en klänning till lillan idag, men jag behärskade mig eftersom hon inte skulle kunna ha den förrän om ett helt år. Hur långt i förväg handlar ni?
  2. 1
    Hur långt i förväg handlar ni? Handlar ni bara den storleken barnen har just nu, eller handlar ni i förväg? Jag köpte nämligen nästan en klänning till lillan idag, men jag behärskade mig eftersom hon inte skulle kunna ha den förrän om ett helt år. Hur långt i förväg handlar ni?
  3. Anonym
    #2

    Köper

    för det mesta sånt de kan ha nu och i enstaka fall som t ex ytterkläder kan jag handla lite i förväg. Men jag skulle nog inte köpa något som de kan ha först om ett år :)
  4. 2
    Köper för det mesta sånt de kan ha nu och i enstaka fall som t ex ytterkläder kan jag handla lite i förväg. Men jag skulle nog inte köpa något som de kan ha först om ett år :)
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Det beror på

    vad det är. Vinter- och sommarkläder kan jag handla ett år innan. I år har jag faktiskt handlat skor till alla 3 barnen till nästa vinter... Hoppas de passar då.

    Om det är nåt jag bara tycker är superfint och knappt kan motstå handlar jag och väntar in till plagget passar. Jag har ett eget fack i ena garderoben för för stora kläder till barnen. :-)
  6. 3
    Det beror på vad det är. Vinter- och sommarkläder kan jag handla ett år innan. I år har jag faktiskt handlat skor till alla 3 barnen till nästa vinter... Hoppas de passar då.

    Om det är nåt jag bara tycker är superfint och knappt kan motstå handlar jag och väntar in till plagget passar. Jag har ett eget fack i ena garderoben för för stora kläder till barnen. :-)
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Flera år...

    i förväg kan jag handla, om det är riktigt billigt, tex på bytesdag, och tidlöst i modell och färg och om det funkar alla årstider (när det gäller de mindre storlekarna).

    Vinterskor till nästa år för 400:- hade jag inte köpt nu, med gärna ett par fina beg Kavat promenadskor för 30:-, även om de är flera storlekar för stora.
  8. 4
    Flera år... i förväg kan jag handla, om det är riktigt billigt, tex på bytesdag, och tidlöst i modell och färg och om det funkar alla årstider (när det gäller de mindre storlekarna).

    Vinterskor till nästa år för 400:- hade jag inte köpt nu, med gärna ett par fina beg Kavat promenadskor för 30:-, även om de är flera storlekar för stora.
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5

    Beror på pris och plagg...

    Hittar jag något superduperbilligt plagg kan jag kanske köpa på mig det ett år i förväg men det händer inte ofta! Skor och stövlar köper jag aldrig i förväg, mina barns fötter växer väldigt ojämnt och går inte att förutse!
  10. 5
    Beror på pris och plagg... Hittar jag något superduperbilligt plagg kan jag kanske köpa på mig det ett år i förväg men det händer inte ofta! Skor och stövlar köper jag aldrig i förväg, mina barns fötter växer väldigt ojämnt och går inte att förutse!
  11. Carro med fyra barn
    #6

    jag glömmer ju bara bort..

    vad jag handlat och så hittar jag kläderna lagom till de är urväxta.. så jag handlar inte i förväg längre. Det är lika hopplöst med ärvda kläder och när man ska byta mellan vinter och sommargarderoberna. Ändå har jag väl uppmärkta lådor där allt ligger. Men det gäller ju att komma ihåg titta i dem också! :-))
  12. 6
    jag glömmer ju bara bort.. vad jag handlat och så hittar jag kläderna lagom till de är urväxta.. så jag handlar inte i förväg längre. Det är lika hopplöst med ärvda kläder och när man ska byta mellan vinter och sommargarderoberna. Ändå har jag väl uppmärkta lådor där allt ligger. Men det gäller ju att komma ihåg titta i dem också! :-))
  13. bigmouth med edith
    #7

    Handlar i förväg

    om jag hittar något riktigt fint som jag är rädd ska ta slut, eller om det är rea.
  14. 7
    Handlar i förväg om jag hittar något riktigt fint som jag är rädd ska ta slut, eller om det är rea.
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8

    Beror på

    På H&M Rowells och La Redoutes rea handlar jag ofta lite till nästa år. Då blir det baskläder från H&M. Från La Redoute blir det finkläder som är lite dyra annars tycker jag. Ytterkläder har jag köpt i förväg på rea också.
  16. 8
    Beror på På H&M Rowells och La Redoutes rea handlar jag ofta lite till nästa år. Då blir det baskläder från H&M. Från La Redoute blir det finkläder som är lite dyra annars tycker jag. Ytterkläder har jag köpt i förväg på rea också.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Normalt..

    .. sett köper jag så att det passar från dag 1. Sedan kan jag köpa en större storlek än de har, och lägga undan, om jag hittar något billigt och fint på rea. Men inte flera storlekar större, för då är risken att jag tröttnat eller att det känns \"fel\"..

    Ska ta fram en bunt med tröjor till min tös som är två år, som jag köpte för nästan exakt ett år sedan på rean..Det är 6 nya och jätte fina tröjor (Esprit och Lego) som jag köpte när de hade tag tre betala för två på rea plaggen i en affär! ´=) Känns ju kul att ha dem att ta fram nu! ´=)
    /Pillan
  18. 9
    Normalt.. .. sett köper jag så att det passar från dag 1. Sedan kan jag köpa en större storlek än de har, och lägga undan, om jag hittar något billigt och fint på rea. Men inte flera storlekar större, för då är risken att jag tröttnat eller att det känns \"fel\"..

    Ska ta fram en bunt med tröjor till min tös som är två år, som jag köpte för nästan exakt ett år sedan på rean..Det är 6 nya och jätte fina tröjor (Esprit och Lego) som jag köpte när de hade tag tre betala för två på rea plaggen i en affär! ´=) Känns ju kul att ha dem att ta fram nu! ´=)
    /Pillan
  19. Medlem sedan
    Mar 2004
    #10

    Jag handlar mycket i förväg.

    Jag handlade sommarkläder till mina tjejer på rean i höstas, så jag behöver inte handla mycket till sommaren. fast jag kommer handla i alla fall.. Det blir alltid så. Hittar jag ett fint plagg till bra pris som är för stort köper jag det och lägger undan det så länge.
  20. 10
    Jag handlar mycket i förväg. Jag handlade sommarkläder till mina tjejer på rean i höstas, så jag behöver inte handla mycket till sommaren. fast jag kommer handla i alla fall.. Det blir alltid så. Hittar jag ett fint plagg till bra pris som är för stort köper jag det och lägger undan det så länge.
  21. Medlem sedan
    Dec 2001
    #11

    En hel del =0)

    Det mesta köper jag i rätt strl de använder nu.. eller typ till sommaren har jag tagit en strl större..

    Men hittar jag tex plagg som jag verkligen faller för så kan jag köpa rätt många strl större.. har en hel del plagg till tjejen i större strl som ligger och väntar i garderoben.. bla i strl 110 *S*
    Tillägger att dotra har strl 86-92 nu =0)
  22. 11
    En hel del =0) Det mesta köper jag i rätt strl de använder nu.. eller typ till sommaren har jag tagit en strl större..

    Men hittar jag tex plagg som jag verkligen faller för så kan jag köpa rätt många strl större.. har en hel del plagg till tjejen i större strl som ligger och väntar i garderoben.. bla i strl 110 *S*
    Tillägger att dotra har strl 86-92 nu =0)
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12

    Bara ytterkläder

    Det enda jag handlar så långt i förväg som upp till ett år är vinterkläder. Då kan jag handla till nästkommande vinter på rean, iallafall en uppsättning var så har jag ju gjort hälften i förväg. Vanliga innekläder handlar jag bara sånt som ska användas direkt.
  24. 12
    Bara ytterkläder Det enda jag handlar så långt i förväg som upp till ett år är vinterkläder. Då kan jag handla till nästkommande vinter på rean, iallafall en uppsättning var så har jag ju gjort hälften i förväg. Vanliga innekläder handlar jag bara sånt som ska användas direkt.
  25. Medlem sedan
    Nov 2004
    #13

    jag kan handla tills i sommar

    åt mina barn...annars får man panik handla sen i sista stund..känns skönt och ha lite i lådorna/garderoberna i god tid innan säsongen
  26. 13
    jag kan handla tills i sommar åt mina barn...annars får man panik handla sen i sista stund..känns skönt och ha lite i lådorna/garderoberna i god tid innan säsongen
  27. Medlem sedan
    Feb 2003
    #14

    Beror på

    men när jag handlar på till exempel Pop-reorna så brukar jag köpa på mig ganska mycket som kan användas det närmaste året ungefär. Men jag handlar ju rätt sällan så därför brukar jag passa på när jag ändå är ute, priserna är bra och jag gillar det jag ser. I år har jag för första gången handlat vinterkläder till nästa säsong på rea och det är ju också nästan ett år i förväg.

    Annars tar jag det ganska lugnt med shoppandet överhuvudtaget.

    Mvh,
    Susanne
  28. 14
    Beror på men när jag handlar på till exempel Pop-reorna så brukar jag köpa på mig ganska mycket som kan användas det närmaste året ungefär. Men jag handlar ju rätt sällan så därför brukar jag passa på när jag ändå är ute, priserna är bra och jag gillar det jag ser. I år har jag för första gången handlat vinterkläder till nästa säsong på rea och det är ju också nästan ett år i förväg.

    Annars tar jag det ganska lugnt med shoppandet överhuvudtaget.

    Mvh,
    Susanne
  29. Medlem sedan
    Aug 2000
    #15

    Det enda jag handlar i förväg

    är ytterkläder... och då menar jag att jag fogar mig i follan och köper vinteroveraller i augusti/september och vårjackor i januari - trots att det är några månader kvar.

    Resten köper jag när jag ska ha det - tycker inte om att ha saker hänga i garderoben som jag inte kan använda direkt.
  30. 15
    Det enda jag handlar i förväg är ytterkläder... och då menar jag att jag fogar mig i follan och köper vinteroveraller i augusti/september och vårjackor i januari - trots att det är några månader kvar.

    Resten köper jag när jag ska ha det - tycker inte om att ha saker hänga i garderoben som jag inte kan använda direkt.
  31. eject
    #16

    Jag handlar

    i förväg, om man ska handla precis när plaggen behövs så riskerar man ju att behöva köpa sånt som man egentligen inte tycker är fint bara för att man MÅSTE ha nåt, så jag köper om jag ser nåt fint.
    Har ångrat vissa plagg som jag inte har köpt och sen finns de inte att få tag i.
  32. 16
    Jag handlar i förväg, om man ska handla precis när plaggen behövs så riskerar man ju att behöva köpa sånt som man egentligen inte tycker är fint bara för att man MÅSTE ha nåt, så jag köper om jag ser nåt fint.
    Har ångrat vissa plagg som jag inte har köpt och sen finns de inte att få tag i.
  33. Mamma med 7:an i magen
    #17

    Är det rea kläder kan jag handla

    ett år i förväg, men annars köper jag för sesongen.
  34. 17
    Är det rea kläder kan jag handla ett år i förväg, men annars köper jag för sesongen.
  35. Medlem sedan
    Mar 2004
    #18

    Jag köper..

    ofta i förväg.. upp till 1 år. Eftersom jag åker till usa en gång om året i januari blir det att jag köper mycket kläder till vintern efter. Det är ju slutrea när jag är där. Hittar jag fina kläder på rea så blir det att man köper det även om det måste växas i. Men jag ska bli bättre på att inte köpa förstort det som ska avändas direkt..... har upptäckt att det i bland kan ta lite väl lång tid innan kläderna växes i.
  36. 18
    Jag köper.. ofta i förväg.. upp till 1 år. Eftersom jag åker till usa en gång om året i januari blir det att jag köper mycket kläder till vintern efter. Det är ju slutrea när jag är där. Hittar jag fina kläder på rea så blir det att man köper det även om det måste växas i. Men jag ska bli bättre på att inte köpa förstort det som ska avändas direkt..... har upptäckt att det i bland kan ta lite väl lång tid innan kläderna växes i.
  37. Medlem sedan
    Mar 2004
    #19

    Sträcker mig till storleken över...

    vad ungarna kan ha nu. Fast till lillebror väntar jag till jag plockar fram nästa storlek o inventerar vad som finns eftersom det finns en hel del till honom redan - men lite nytt vill jag ju handla till honom med ;-). Till Rasmus som nu har 98/104 blir det max 104 (ok några små 110:or har jag köpt också och lagt undan) vissa kan han använda nu och vissa dröjer säkert ett halvår i alla fall. Han börjar ju bli så stor nu så kläderna räcker länge därför känns de trist att handla för alltför långt fram = risk att jag tröttnat på kläderna innan han ens har börjat använda. När han var under året kunde jag handla 2-3 storlekar större ibland - men då växte han ju fortare också.
  38. 19
    Sträcker mig till storleken över... vad ungarna kan ha nu. Fast till lillebror väntar jag till jag plockar fram nästa storlek o inventerar vad som finns eftersom det finns en hel del till honom redan - men lite nytt vill jag ju handla till honom med ;-). Till Rasmus som nu har 98/104 blir det max 104 (ok några små 110:or har jag köpt också och lagt undan) vissa kan han använda nu och vissa dröjer säkert ett halvår i alla fall. Han börjar ju bli så stor nu så kläderna räcker länge därför känns de trist att handla för alltför långt fram = risk att jag tröttnat på kläderna innan han ens har börjat använda. När han var under året kunde jag handla 2-3 storlekar större ibland - men då växte han ju fortare också.
  39. Medlem sedan
    Jan 1999
    #20

    Om det när nåt jättebra...

    ...fynd så kan jag köpa ett år innan. =) Men då ska det vara nåt jag _verkligen_ vill ha och till riktigt bra pris. Som med fleecejackan och skorna till ungen som fortfarande vägrar komma ut ur magen. *grr*
  40. 20
    Om det när nåt jättebra... ...fynd så kan jag köpa ett år innan. =) Men då ska det vara nåt jag _verkligen_ vill ha och till riktigt bra pris. Som med fleecejackan och skorna till ungen som fortfarande vägrar komma ut ur magen. *grr*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hur långt i förväg??
    By Julibrud in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 17:50
  2. Hur långt i förväg kan man...
    By ~JENN~ in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 17:32
  3. Hur långt i förväg?
    By illan in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 20:16
  4. Hur långt i förväg...
    By _annae_ in forum Mat & dryck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 20:22
  5. Hur långt i förväg...
    By _annae_ in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 10:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar