Vilka försäkringar bör man ha??????
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Lily of the valley
    #1

    Vilka försäkringar bör man ha??????

    Ska flytta och har en son som ska bo varann vecka hos mig. Vilka försäkringar bör man ha? Är en frisk kvinna utan mediciner etc.

    Bör barnets pappa och jag ha var sin försäkring på sonen eller räcker det om en har försäkring på sonen?

    Vilka övriga försäkringar bör man ha? Hemförsäkring vet jag men mer??????

    Tacksam för alla era tips!!!!!

  2. 1
    Vilka försäkringar bör man ha?????? Ska flytta och har en son som ska bo varann vecka hos mig. Vilka försäkringar bör man ha? Är en frisk kvinna utan mediciner etc.

    Bör barnets pappa och jag ha var sin försäkring på sonen eller räcker det om en har försäkring på sonen?

    Vilka övriga försäkringar bör man ha? Hemförsäkring vet jag men mer??????

    Tacksam för alla era tips!!!!!

  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Det beror ju på...

    men hemförsäkring är ju bra. Villaförsäkring om du bor i villa eller radhus. Bostadsrättsförsäkring om du bor i bostadsrätt.

    Sonen ska naturligtvis ha en försäkring. Det räcker med en och det är bra om du har en sjuk- olycksfall- och livförsäkring till honom. Här är det framför allt viktig med en bra sjukförsäkring. Varför då? Jo, för att sjukdom är den vanligaste orsaken till invaliditet hos barn.

    Sedan bör du ju ha en sjuk- olycksfall- och livföräkring även till dig själv. Speciellt som du är frisk och utan mediciner, så är det rätt tid att teckna en försäkring. När du väl har blivit sjuk eller äter mediciner, så är det svårare att få en heltäckande försäkring.

    A-kassa är en bra försäkring ;-) och om du tjänar över taket till a-kassan (drygt 20 000:-) så kanske du även vill ha en inkomstförsäkring.

    Det var de jag kunde komma på nu. Kolla gärna lite på www.konsumenternasforsakringsb yra.se, där står det en del matnyttigt också.
  4. 2
    Det beror ju på... men hemförsäkring är ju bra. Villaförsäkring om du bor i villa eller radhus. Bostadsrättsförsäkring om du bor i bostadsrätt.

    Sonen ska naturligtvis ha en försäkring. Det räcker med en och det är bra om du har en sjuk- olycksfall- och livförsäkring till honom. Här är det framför allt viktig med en bra sjukförsäkring. Varför då? Jo, för att sjukdom är den vanligaste orsaken till invaliditet hos barn.

    Sedan bör du ju ha en sjuk- olycksfall- och livföräkring även till dig själv. Speciellt som du är frisk och utan mediciner, så är det rätt tid att teckna en försäkring. När du väl har blivit sjuk eller äter mediciner, så är det svårare att få en heltäckande försäkring.

    A-kassa är en bra försäkring ;-) och om du tjänar över taket till a-kassan (drygt 20 000:-) så kanske du även vill ha en inkomstförsäkring.

    Det var de jag kunde komma på nu. Kolla gärna lite på www.konsumenternasforsakringsb yra.se, där står det en del matnyttigt också.
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3

    har endast en förutom

    hemförsäkringen, och det är en livförsäkring på mig med dottern som förmånstagare.
  6. 3
    har endast en förutom hemförsäkringen, och det är en livförsäkring på mig med dottern som förmånstagare.

Liknande trådar

  1. Vilka försäkringar borde man ha?
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 11:32
  2. försäkringar?
    By pannskrutt in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 23:07
  3. Vilken/vilka försäkringar?
    By Tinni in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 19:56
  4. Försäkringar?
    By Familjnu in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 13:40
  5. Försäkringar
    By petronela in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 12:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar