Dålig av vaccination?
Resesnack
  1. KC
    #1

    Dålig av vaccination?

    Tog Epaxal i måndags em. På kvällen blev jag väldigt dålig i magen och även igår. Under natten till imorse, så fick jag feber och ont i hela kroppen.

    Just nu har jag feber, 38.1 och ont i hela kroppen + huvudvärk.

    Kan det vara en biverkning av vaccinet, är det ngn här som råkat ut för samma sak?
    Hur länge brukar det sitta i såna fall?
    Vi åker ju om mindre än 1 vecka!!!

  2. 1
    Dålig av vaccination? Tog Epaxal i måndags em. På kvällen blev jag väldigt dålig i magen och även igår. Under natten till imorse, så fick jag feber och ont i hela kroppen.

    Just nu har jag feber, 38.1 och ont i hela kroppen + huvudvärk.

    Kan det vara en biverkning av vaccinet, är det ngn här som råkat ut för samma sak?
    Hur länge brukar det sitta i såna fall?
    Vi åker ju om mindre än 1 vecka!!!

  3. Anna
    #2

    Såhär står det i fass

    Skydd mot hepatit A-infektion uppnås hos 60-97 % av de vaccinerade efter 14 dagar och hos 92-100 % efter 28 dagar.

    Och om biverkningar:
    Vanliga (förekommer hos fler än 1 av 100, men färre än 1 av 10 användare): allmän sjukdomskänsla, illamående, aptitlöshet, feber, lindrig och kortvarig diarré.

    Så det låter som du fått en reaktion på vaccineringen. Men det borde ju gått över tills dess att ni skall resa annars får du kontakta läkare. Däremot verkar det ju inte som ni hinner uppfå fullgott skydd innan ni reser mot just hepatit.
  4. 2
    Såhär står det i fass Skydd mot hepatit A-infektion uppnås hos 60-97 % av de vaccinerade efter 14 dagar och hos 92-100 % efter 28 dagar.

    Och om biverkningar:
    Vanliga (förekommer hos fler än 1 av 100, men färre än 1 av 10 användare): allmän sjukdomskänsla, illamående, aptitlöshet, feber, lindrig och kortvarig diarré.

    Så det låter som du fått en reaktion på vaccineringen. Men det borde ju gått över tills dess att ni skall resa annars får du kontakta läkare. Däremot verkar det ju inte som ni hinner uppfå fullgott skydd innan ni reser mot just hepatit.

Liknande trådar

  1. Vaccination?
    By Av-längtan-till-dig in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 07:46
  2. Uhhh - dålig, DÅLIG mamma..
    By Nugga in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 14:31
  3. Killar- Dålig lust, dålig prestation?
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 12:12
  4. Dålig planering = Dålig vecka!
    By sprengja in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 20:08
  5. Dålig hörsel eller dålig förståelse
    By gunsan in forum _03 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 19:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar