vill också kunna amma...
Bebissnack
  1. Tussi med Liam!!
    #1

    vill också kunna amma...

    nyhemkommen från bb, och har sån ångest för att amningen inte fungerade, vill ju så gärna att det ska funka, men det gjorde ju sååå ont. Nu vill jag prova igen när jag är hemma, men har börjat äta tabletter som hämmar mjölkproduktionen. Vågar jag prova amma när jag ätit såna eller hur ska jag göra? Nån annan som haft samma dilemma som jag?
  2. 1
    vill också kunna amma... nyhemkommen från bb, och har sån ångest för att amningen inte fungerade, vill ju så gärna att det ska funka, men det gjorde ju sååå ont. Nu vill jag prova igen när jag är hemma, men har börjat äta tabletter som hämmar mjölkproduktionen. Vågar jag prova amma när jag ätit såna eller hur ska jag göra? Nån annan som haft samma dilemma som jag?
  3. Karin
    #2

    Enl FASS...

    Hej!
    Förstår ditt dilemma. Jag vet ju inte vilka tabletter du tar, men kan tänka mig att det är Pravidel (ämnet är bromokriptin). Såhär står det i Fass angående amning: \"Bromokriptin passerar över i modersmjölk, men risk för påverkan på barnet synes osannolik med terapevtiska doser. Bromokriptin har en hämmande effekt på laktationen.\" (laktation är alltså mjölkbildning/utdrivning)

    Det borde alltså inte vara någon fara, men jag tycker ändå att man bör samråda med BB innan man börjar om just när det gäller mediciner.

    Hoppas att det ska gå bra för er!


  4. 2
    Enl FASS... Hej!
    Förstår ditt dilemma. Jag vet ju inte vilka tabletter du tar, men kan tänka mig att det är Pravidel (ämnet är bromokriptin). Såhär står det i Fass angående amning: \"Bromokriptin passerar över i modersmjölk, men risk för påverkan på barnet synes osannolik med terapevtiska doser. Bromokriptin har en hämmande effekt på laktationen.\" (laktation är alltså mjölkbildning/utdrivning)

    Det borde alltså inte vara någon fara, men jag tycker ändå att man bör samråda med BB innan man börjar om just när det gäller mediciner.

    Hoppas att det ska gå bra för er!


  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Kämpa på

    vet inte, men för mig tog det 5 veckor innan amningen kom igång. jag pumpa under tiden. Det var värt den tiden.. Nu ammar jag på för fullt
  6. 3
    Kämpa på vet inte, men för mig tog det 5 veckor innan amningen kom igång. jag pumpa under tiden. Det var värt den tiden.. Nu ammar jag på för fullt

Liknande trådar

  1. Jag vill också kunna sjunga och spela!
    By Mimis in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 21:50
  2. Vill amma men pappan vill också mata
    By Kaarolin in forum Bebissnack
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 22:08
  3. Vill också kunna ta fina kort
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 16:08
  4. Jag vill också kunna lägga in
    By anonymt namn in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 04:34
  5. Så här vill jag också kunna sjunga
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 22:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar