Får man rekommendera här?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Nity
    #1

    Får man rekommendera här?

    Alltså, jag är bara helt stum av en produkt, ett tvättmedel. Min son har en förmåga att blöda näsblod flera nätter i veckan. I alla fall, härom veckan hade han blödit näsblod på ett helt nytt fint bomullssatin-örngott. Jag suckade inombords och struntade i att tvätta det då jag upptäckte det på kvällen att han blödit natten innan. Inte en chans att få bort det tänkte jag. Slängde det i korgen bara. Nu igår tvättade jag det tillsammans med andra plagg, i 60grader. När jag tog ut örngottet fanns inte ett spår kvar av blodet!!! Det har legat där i flera veckor. En annan gång hade andra sonen spillt stämpelfärg (lila) över hela sin beige byxor, jag gjorde samma sak då, lade demi tvättkorgen och tänkte att han väl få ha dem till målarbyxor eller nåt. De låg också flera veckor innan jag tvättade dem och ALLT gick bort, inte ett spår. Jag tycker det är helt otroligt, Särskilt blod som brukar vara ganska svårt att få bort.
    Jag vet inte om man får lägga ut namnet här för att rekommendera, men jag vet att många använder märket härinne, det är ett sånt där storförpackningsmärke.
    När man upptäcker en sån där bra produkt vill man ju bara dela med sig. vad säger reglerna?
  2. 1
    Får man rekommendera här? Alltså, jag är bara helt stum av en produkt, ett tvättmedel. Min son har en förmåga att blöda näsblod flera nätter i veckan. I alla fall, härom veckan hade han blödit näsblod på ett helt nytt fint bomullssatin-örngott. Jag suckade inombords och struntade i att tvätta det då jag upptäckte det på kvällen att han blödit natten innan. Inte en chans att få bort det tänkte jag. Slängde det i korgen bara. Nu igår tvättade jag det tillsammans med andra plagg, i 60grader. När jag tog ut örngottet fanns inte ett spår kvar av blodet!!! Det har legat där i flera veckor. En annan gång hade andra sonen spillt stämpelfärg (lila) över hela sin beige byxor, jag gjorde samma sak då, lade demi tvättkorgen och tänkte att han väl få ha dem till målarbyxor eller nåt. De låg också flera veckor innan jag tvättade dem och ALLT gick bort, inte ett spår. Jag tycker det är helt otroligt, Särskilt blod som brukar vara ganska svårt att få bort.
    Jag vet inte om man får lägga ut namnet här för att rekommendera, men jag vet att många använder märket härinne, det är ett sånt där storförpackningsmärke.
    När man upptäcker en sån där bra produkt vill man ju bara dela med sig. vad säger reglerna?
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2

    så länge du inte tipsar

    för egen vinning är det ok, men klart man måste få tipsa om bra produkter
  4. 2
    så länge du inte tipsar för egen vinning är det ok, men klart man måste få tipsa om bra produkter
  5. Fia
    #3

    Det är nog OK

    Bara du inte tjänar själv på det som sagt.

    Annars brukar jag få bort blod med kallvatten, utan tvättmedel. På min tvättmaskin kan jag välja att vattnet inte ska värmas upp alls. Funkar finemang.
  6. 3
    Det är nog OK Bara du inte tjänar själv på det som sagt.

    Annars brukar jag få bort blod med kallvatten, utan tvättmedel. På min tvättmaskin kan jag välja att vattnet inte ska värmas upp alls. Funkar finemang.
  7. Camilla
    #4

    Barnenshus. *imt*

    .
  8. 4
    Barnenshus. *imt* .
  9. Nape
    #5

    Jotack, tipsa gärna!

    Jodå, det är lugnt att tipsa, så länge du själv inte äger företaget eller tjänar på det på nåt annat sätt.

    Jag vill jättegärna veta märket på tvättmedlet!
  10. 5
    Jotack, tipsa gärna! Jodå, det är lugnt att tipsa, så länge du själv inte äger företaget eller tjänar på det på nåt annat sätt.

    Jag vill jättegärna veta märket på tvättmedlet!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Men ååhhh...

    ...nu är jag ju jättenyfiken, på vad det är för tvättmedel!! Har du testat på annat än blod?
    Kläm ur dig det vettja ,O)
  12. 6
    Men ååhhh... ...nu är jag ju jättenyfiken, på vad det är för tvättmedel!! Har du testat på annat än blod?
    Kläm ur dig det vettja ,O)
  13. Nity
    #7

    Okej då!

    Ocean heter det, jag har använt det länge och tyckt det var jättebra men nu senast beställde jag en ny variant Dubbeldryg eller nåt liknande, man behöver typ bara en matsked tvättmedel eller så.
    Ja, jag blev i alla fall så himla positivt överraskad att flera veckor gamla blodfläckar bara gick bort sådär, så jag ville tipsa bara. Och stämpelfärgen också såklart! Men som sagt, har använt det i flera år och varit nöjd, inte haft nån fläck som varit omöjlig att få bort hittills!
  14. 7
    Okej då! Ocean heter det, jag har använt det länge och tyckt det var jättebra men nu senast beställde jag en ny variant Dubbeldryg eller nåt liknande, man behöver typ bara en matsked tvättmedel eller så.
    Ja, jag blev i alla fall så himla positivt överraskad att flera veckor gamla blodfläckar bara gick bort sådär, så jag ville tipsa bara. Och stämpelfärgen också såklart! Men som sagt, har använt det i flera år och varit nöjd, inte haft nån fläck som varit omöjlig att få bort hittills!

Liknande trådar

  1. kan rekommendera
    By annchen in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 19:48
  2. Jag kan rekommendera
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 19:17
  3. Kan nån rekommendera...
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 19:55
  4. Vad är att rekommendera?
    By addelina in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 08:40
  5. vad kan jag rekommendera...
    By gl72 in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 09:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar