Jag vill men inte pappan!
Planera för barn
  1. sockertoppen
    #1

    Jag vill men inte pappan!

    Vi har 2 barn på 5 resp 2 år. Jag vill verkligen ha ett tredje. men maken säger nej.
    Problemet är att jag tror att han kommer att ändra sig om några år.. och jag vill ha n 3 och inte om några år. vi är ännu unga och jag vill inte sprida (om ni förstår) ut barnen över en herrans massa år. Jag vill ha det samlat. inga sladdisar här! Har förstått att det är många mammor som vill men inte pappor! varför är det så? hur fanken ska man få dem på andra tankar?
  2. 1
    Jag vill men inte pappan! Vi har 2 barn på 5 resp 2 år. Jag vill verkligen ha ett tredje. men maken säger nej.
    Problemet är att jag tror att han kommer att ändra sig om några år.. och jag vill ha n 3 och inte om några år. vi är ännu unga och jag vill inte sprida (om ni förstår) ut barnen över en herrans massa år. Jag vill ha det samlat. inga sladdisar här! Har förstått att det är många mammor som vill men inte pappor! varför är det så? hur fanken ska man få dem på andra tankar?
  3. Romantisk
    #2

    Kanske dumt att göra som jag...

    ...min man \"gick med på\" ett fjärde barn. Flickan är nu 5 månader och jag skulle så vansinnigt gärna vilja ha ett barn till om ett par år. Så jag försöker sköta precis ALLT som har med de minsta barnen att göra själv, utan att klaga eller visa att jag är trött. Och han får gå ut på allt han har lust med: klassåterträffar, fotbollsmatcher, arbetskamratsträffar osv. På sommaren får han åka med tonåringarna på ö-luff medan jag stannar hemma med småttingarna nästan 3 veckor själv osv. Försöker också hinna och orka med hans sexlust...Allt för att han inte ska uppleva det så negativt att ha småbarn. Jag har inte tänkt ta upp saken med honom förrän om ett par år, tänker inte tjata fram tills dess. Tänk om han ändå inte vill sen - då har jag gjort allt för gäves, kämpat på och hållit god min. Alltså inget jag rekommenderar, bara berättar hur en het önskan kan ta sig uttryck..
  4. 2
    Kanske dumt att göra som jag... ...min man \"gick med på\" ett fjärde barn. Flickan är nu 5 månader och jag skulle så vansinnigt gärna vilja ha ett barn till om ett par år. Så jag försöker sköta precis ALLT som har med de minsta barnen att göra själv, utan att klaga eller visa att jag är trött. Och han får gå ut på allt han har lust med: klassåterträffar, fotbollsmatcher, arbetskamratsträffar osv. På sommaren får han åka med tonåringarna på ö-luff medan jag stannar hemma med småttingarna nästan 3 veckor själv osv. Försöker också hinna och orka med hans sexlust...Allt för att han inte ska uppleva det så negativt att ha småbarn. Jag har inte tänkt ta upp saken med honom förrän om ett par år, tänker inte tjata fram tills dess. Tänk om han ändå inte vill sen - då har jag gjort allt för gäves, kämpat på och hållit god min. Alltså inget jag rekommenderar, bara berättar hur en het önskan kan ta sig uttryck..
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    Tror vi alla....

    lite till \"kvinns\" gör så..... Helt ok tycker jag, varför göra det ännu svårare ;o)
  6. 3
    Tror vi alla.... lite till \"kvinns\" gör så..... Helt ok tycker jag, varför göra det ännu svårare ;o)
  7. Romantisk
    #4

    Hm...

    kanske det ja. Vilken fin samling du har ser jag på kortet :)
  8. 4
    Hm... kanske det ja. Vilken fin samling du har ser jag på kortet :)
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5

    Tackar o \"ler stolt\"...

    fast tycker inte du som jag att det fattas en liten till eller...
    Kram
  10. 5
    Tackar o \"ler stolt\"... fast tycker inte du som jag att det fattas en liten till eller...
    Kram
  11. ANNA B
    #6

    Fast jag undrar

    om det inte får motsatt effekt. Sen min make var pappaledig och verkligen blivit delaktig i barnen så har han faktiskt blivit mer intresserad av ett barn till (även om han defintivt inte är övertygad om det ännu :)). Alltså ju starkare anknytning han har till de barn vi har desto mer sugen blir han på en till.
    Om maken inte alls behöver göra något med barnen och därmed får en ganska så svag relation med sina barn ( i varje fall i jämförelse med mamman) så kommer han ju bara att tycka att barnen är jobbiga när dom gnäller osv. Jag tror faktiskt att du motverkar dina syften.

    Men jag har själv gjort det, dvs gjort allt för att det inte ska bli för jobbigt för honom, men jag tror att det var ett misstag.
  12. 6
    Fast jag undrar om det inte får motsatt effekt. Sen min make var pappaledig och verkligen blivit delaktig i barnen så har han faktiskt blivit mer intresserad av ett barn till (även om han defintivt inte är övertygad om det ännu :)). Alltså ju starkare anknytning han har till de barn vi har desto mer sugen blir han på en till.
    Om maken inte alls behöver göra något med barnen och därmed får en ganska så svag relation med sina barn ( i varje fall i jämförelse med mamman) så kommer han ju bara att tycka att barnen är jobbiga när dom gnäller osv. Jag tror faktiskt att du motverkar dina syften.

    Men jag har själv gjort det, dvs gjort allt för att det inte ska bli för jobbigt för honom, men jag tror att det var ett misstag.
  13. ANNA B
    #7

    Exakt samma situation

    Två barn på 5 och 2 år och längtar efter en till fast maken tycker att det räcker och det brinner lite i knutarna om man inte vill ha en sladdis (som jag är för gammal för).

    Men som jag skrev till romantisk, jag tror att pappans bristande anknytning kan vara förklaringen till att så många mammor vill men inte pappan.
  14. 7
    Exakt samma situation Två barn på 5 och 2 år och längtar efter en till fast maken tycker att det räcker och det brinner lite i knutarna om man inte vill ha en sladdis (som jag är för gammal för).

    Men som jag skrev till romantisk, jag tror att pappans bristande anknytning kan vara förklaringen till att så många mammor vill men inte pappan.
  15. En annan Anna
    #8

    Samma här... Hur lyckas man?

    Jag har alltid drömt om många barn. Vi har två gemensamma och en \"bonus\", min man har alltså tre barn. Jag har försökt motivera ett till barn sedan minsta föddes. Hade så gärna haft dem tätt, men icke. Nu är min dröm två barn till, eftersom tiden gått o jag inte vill ha nån sladdis. Men det kommer ju aldrig att gå att få igenom. Varför har man inte samma värderingar i livet? Känns så hopplöst ibland. Man är ju så lycklig över de man har, men vill så mycket mer... Har tyvärr inga knep hur man ska få dem på andra tankar, men tjat hjälper i alla fall inte.
  16. 8
    Samma här... Hur lyckas man? Jag har alltid drömt om många barn. Vi har två gemensamma och en \"bonus\", min man har alltså tre barn. Jag har försökt motivera ett till barn sedan minsta föddes. Hade så gärna haft dem tätt, men icke. Nu är min dröm två barn till, eftersom tiden gått o jag inte vill ha nån sladdis. Men det kommer ju aldrig att gå att få igenom. Varför har man inte samma värderingar i livet? Känns så hopplöst ibland. Man är ju så lycklig över de man har, men vill så mycket mer... Har tyvärr inga knep hur man ska få dem på andra tankar, men tjat hjälper i alla fall inte.

Liknande trådar

  1. om pappan inte vill lyssna...
    By Anonym in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 09:59
  2. När barnet inte vill träffa pappan.
    By Bio och styvmamma. in forum Styvfamiljer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 11:58
  3. pappan vill inte vara hemma
    By anonymt namn in forum Föräldraledighet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 22:30
  4. Pappan vill inte träffa barnen
    By UKU-naut in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 15:18
  5. Vill inte ha pappan vid förlossning
    By A m A+v.32 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 11:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar