11 åring som inte vill till pappa
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. G
    #1

    11 åring som inte vill till pappa

    Sonen, blir 11 13 april. Sen 24 januari vägrar han att gå till sin pappa. Soc, gör utredning. Inget händer. \"De är inte förvånade att pojken inte vill till pappa\"... Nu var pappa igår på soc och skällde ut de som gör utredningen och han tycker inte att de gör sitt jobb. Han skrämmer sin egen son att polis och soc ska hämta honom.
    Jag är uppriktigt ledsen för min sons skull att han och pappas relation inte fungerar. Vi har varit separerade sen han var 10 månader och pojken har i hela sitt liv hört nedsättande saker om sin mamma (som naturligtvis inte stämmer). När han var mindre sa jag till honom att \"han måste\" gå till pappa fast han inte ville.
    Nu, kan jag inte säga att han måste. Jag kan inte äventyra min relation till sonen, med att tvinga honom till något som han helt uppenbart inte vill. Vad jag vill säga till alla er som inte kommer överens, prata inte illa om den ena föräldern. Barn som lever med svåra konflikter, väljer till slut för de orkar inte lyssna.
    Jag är också intresserad om att höra er åsikt, rent juridiskt om vad som kan hända. Verkställighet? jag vet att den vägen är \"lång\" men som sagt var det är bra att vara förberedd. För \"vår pappa\" han ser inte att ju mer han bråkar och gapar, desto längre bort tvingar han sonen. Sen anklagar han mig, för \"umgängessabotage\". Tack, och lov, att sonen är 11 år. Var och en av oss bygger ju vår relation till våra barn, gör vi fel kan vi ju inte anklaga någon annan än oss själva!!??
  2. 1
    11 åring som inte vill till pappa Sonen, blir 11 13 april. Sen 24 januari vägrar han att gå till sin pappa. Soc, gör utredning. Inget händer. \"De är inte förvånade att pojken inte vill till pappa\"... Nu var pappa igår på soc och skällde ut de som gör utredningen och han tycker inte att de gör sitt jobb. Han skrämmer sin egen son att polis och soc ska hämta honom.
    Jag är uppriktigt ledsen för min sons skull att han och pappas relation inte fungerar. Vi har varit separerade sen han var 10 månader och pojken har i hela sitt liv hört nedsättande saker om sin mamma (som naturligtvis inte stämmer). När han var mindre sa jag till honom att \"han måste\" gå till pappa fast han inte ville.
    Nu, kan jag inte säga att han måste. Jag kan inte äventyra min relation till sonen, med att tvinga honom till något som han helt uppenbart inte vill. Vad jag vill säga till alla er som inte kommer överens, prata inte illa om den ena föräldern. Barn som lever med svåra konflikter, väljer till slut för de orkar inte lyssna.
    Jag är också intresserad om att höra er åsikt, rent juridiskt om vad som kan hända. Verkställighet? jag vet att den vägen är \"lång\" men som sagt var det är bra att vara förberedd. För \"vår pappa\" han ser inte att ju mer han bråkar och gapar, desto längre bort tvingar han sonen. Sen anklagar han mig, för \"umgängessabotage\". Tack, och lov, att sonen är 11 år. Var och en av oss bygger ju vår relation till våra barn, gör vi fel kan vi ju inte anklaga någon annan än oss själva!!??
  3. G
    #2

    En sak till som jag förvånas över

    att socialtjänsten inte hjälper till i detta utan de bara konstaterar och erbjuder pojken samtal som i sin tur inte leder någonstans. Det märker pojken själv också. Som jag ser problemet är att pappa inte lyssnar till någon annan än sig själv och hör det han vill höra inte vad egentligen pojken säger. Pojken blev erbjuden att gå i en grupp \"skilda världar\" för barn eller tonåringar som har separerade föäldrar. Bra tycker jag men pappa motsätter sig detta och då vi har GV, var det adjöss med den hjälpen. Nej, jag vill verkligen att min son ska ha sin pappa men, jag vet faktiskt inte hur jag ska hjälpa honom att få behålla honom, när han ständigt motarbetar sig själv..
  4. 2
    En sak till som jag förvånas över att socialtjänsten inte hjälper till i detta utan de bara konstaterar och erbjuder pojken samtal som i sin tur inte leder någonstans. Det märker pojken själv också. Som jag ser problemet är att pappa inte lyssnar till någon annan än sig själv och hör det han vill höra inte vad egentligen pojken säger. Pojken blev erbjuden att gå i en grupp \"skilda världar\" för barn eller tonåringar som har separerade föäldrar. Bra tycker jag men pappa motsätter sig detta och då vi har GV, var det adjöss med den hjälpen. Nej, jag vill verkligen att min son ska ha sin pappa men, jag vet faktiskt inte hur jag ska hjälpa honom att få behålla honom, när han ständigt motarbetar sig själv..
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3

    Verkställighet

    lär inte komma på fråga, barnet är för stort. Dessutom lär han vara 12-13 när det ytterst osannolika verkställighetsbeslutet kommer, och då är det kört.
  6. 3
    Verkställighet lär inte komma på fråga, barnet är för stort. Dessutom lär han vara 12-13 när det ytterst osannolika verkställighetsbeslutet kommer, och då är det kört.
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    min dotter slutade träffa sin pappa

    under en period, hon ville inte träffa honom, och eftersom han missbrukade då (med sedvanlig kriminalitet) så förstod jag henne.
    nu, när pappsen är ren och fin sen några år, har de tagit upp kontakten igen.
    coh visserligen så orkade han inte bråka mer än att säga att det var min förbannade skyldighet att se till att dottern skulle till honom, men inget mer hände än att dottern \"slapp\".
    deras relation är, mot alla odds då, helt ok idag.
  8. 4
    min dotter slutade träffa sin pappa under en period, hon ville inte träffa honom, och eftersom han missbrukade då (med sedvanlig kriminalitet) så förstod jag henne.
    nu, när pappsen är ren och fin sen några år, har de tagit upp kontakten igen.
    coh visserligen så orkade han inte bråka mer än att säga att det var min förbannade skyldighet att se till att dottern skulle till honom, men inget mer hände än att dottern \"slapp\".
    deras relation är, mot alla odds då, helt ok idag.

Liknande trådar

  1. Vill inte till pappa
    By Anonym in forum Ensamförälder
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-05, 23:16
  2. 5-åring som inte vill vara hos pappa
    By Anonym in forum Separation
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-05-25, 09:03
  3. Vill inte till pappa på söndag
    By yanni in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 07:57
  4. Hon vill inte till sin pappa!!
    By jasika in forum Ensamförälder
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 09:12
  5. Barnen vill inte till pappa
    By Jobbig sommar.. in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 21:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar