Kavat
Småbarn
  1. Carina
    #1

    Kavat

    På Kavats hemsida står att storlek 20 är 13 cm, men när jag kollar på begagnade Kavat på Tradera i storlek 20 så har jag sett att det stått 12,2 och 12,5 cm. Det är ju lite skillnad. Någon som vet om Kavat mäter utsidan på skon?? För de lär väl inte krympa och flera olika säljare lär väl inte ha mätt så fel?
  2. 1
    Kavat På Kavats hemsida står att storlek 20 är 13 cm, men när jag kollar på begagnade Kavat på Tradera i storlek 20 så har jag sett att det stått 12,2 och 12,5 cm. Det är ju lite skillnad. Någon som vet om Kavat mäter utsidan på skon?? För de lär väl inte krympa och flera olika säljare lär väl inte ha mätt så fel?
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2

    Olika på olika

    modeller. Om du kollar innermåttet på olika modeller på kavats sida så ser du att det skiljer på olika skomodeller. Måttet som står på kavats sida är innermåttet.
  4. 2
    Olika på olika modeller. Om du kollar innermåttet på olika modeller på kavats sida så ser du att det skiljer på olika skomodeller. Måttet som står på kavats sida är innermåttet.
  5. Carina
    #3

    Jaha

    Jag kollade bara tabellen som jag trodde gällde för alla skor... Verkar väldigt dumt att ha olika storlekar på olika modeller, då blir det ju jättesvårt att veta vad jag ska köpa till dottern.
  6. 3
    Jaha Jag kollade bara tabellen som jag trodde gällde för alla skor... Verkar väldigt dumt att ha olika storlekar på olika modeller, då blir det ju jättesvårt att veta vad jag ska köpa till dottern.
  7. Ulrika
    #4

    Mätsticka!

    Jag har investerat i en mätsticka gjord för att mäta skornas innermått, den tar jag med mig till skobutiken och mäter själv innan jag köper. Kanonbra! Kan köpas för ca 175 pix i skobutiker eller hos barnskoshopen.se. Beställer du via nätet från barnskoshopen mäter de skorna åt dig och skickar rätt storlek!
  8. 4
    Mätsticka! Jag har investerat i en mätsticka gjord för att mäta skornas innermått, den tar jag med mig till skobutiken och mäter själv innan jag köper. Kanonbra! Kan köpas för ca 175 pix i skobutiker eller hos barnskoshopen.se. Beställer du via nätet från barnskoshopen mäter de skorna åt dig och skickar rätt storlek!
  9. Kristin med 7:an i magen
    #5

    Sedan är det ju så att det faktiskt

    kan skilja lite när man mäter själv, allt efter hur noga man är när man gör det liksom. Har själv mätt och fått en storlek, dubbelkollar och det blir lite skillnad, tar en tredje gång för att få ett slutmått liksom...
  10. 5
    Sedan är det ju så att det faktiskt kan skilja lite när man mäter själv, allt efter hur noga man är när man gör det liksom. Har själv mätt och fått en storlek, dubbelkollar och det blir lite skillnad, tar en tredje gång för att få ett slutmått liksom...
  11. Ulrika
    #6

    Ja, men...

    Jag gör så att jag liksom trycker till plasten in i hälen och sedan trycker fram stickan i tån. Läser av måttet som sticker upp ur skaftet, eftersom stickan kan dra iväg när man drar ut den ur stövlar tex. Sedan avläser jag det \"rätta\" måttet. Jag tycker det funkar bra och då får jag samma mått även om jag mäter flera gånger! :-)
  12. 6
    Ja, men... Jag gör så att jag liksom trycker till plasten in i hälen och sedan trycker fram stickan i tån. Läser av måttet som sticker upp ur skaftet, eftersom stickan kan dra iväg när man drar ut den ur stövlar tex. Sedan avläser jag det \"rätta\" måttet. Jag tycker det funkar bra och då får jag samma mått även om jag mäter flera gånger! :-)
  13. Kristin med 7:an i magen
    #7

    Jag försöker

    öppna skorna så att jag ser måttet i skon, men din variant var ju också en lösning, dock på större sko kan man inte läsa av mått på den del som sticker upp. ATt dra den upp och läsa av efteråt tycker jag presis som du är lite riskigt. Men sedan är alla skor inte helt plana inuti, och då kan det skilja några millimeter, men inte så mycket, men man vill ju ha exact på millimetern då ;)
  14. 7
    Jag försöker öppna skorna så att jag ser måttet i skon, men din variant var ju också en lösning, dock på större sko kan man inte läsa av mått på den del som sticker upp. ATt dra den upp och läsa av efteråt tycker jag presis som du är lite riskigt. Men sedan är alla skor inte helt plana inuti, och då kan det skilja några millimeter, men inte så mycket, men man vill ju ha exact på millimetern då ;)

Liknande trådar

  1. Kavat
    By EMELIS in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 23:45
  2. Kavat?
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 20:31
  3. kavat
    By -Johanna- in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 10:07
  4. kavat
    By Lina & Theo in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 21:46
  5. kavat
    By Anna in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 08:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar