Reseavdrag?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Reseavdrag?

    Ska göra reseavdrag för första gången i år eftersom jag flyttat långt från jobbet förra året, bor nu 4.5 mil från jobbet. Men hur räknar jag fram kostnaden när jag kör bil? Vad ska ingå förutom bensin, ska bilens värdeminskning och liknande ingå eller ska jag gångra 4.5 mil med bensinpriset bara? Nån som vet?
  2. 1
    Reseavdrag? Ska göra reseavdrag för första gången i år eftersom jag flyttat långt från jobbet förra året, bor nu 4.5 mil från jobbet. Men hur räknar jag fram kostnaden när jag kör bil? Vad ska ingå förutom bensin, ska bilens värdeminskning och liknande ingå eller ska jag gångra 4.5 mil med bensinpriset bara? Nån som vet?
  3. Jenny
    #2

    Du ska väl bara...

    ..ta det antal mil du åker ggr antalet dagar du åkt till arbetet. Den summan du får då tar du ggr 17 (man får 17:-/mil). Summan du nu får skriver du i rutan för reseavdrag, skatteverket drar själva bort 7000:- från din totala summa.
  4. 2
    Du ska väl bara... ..ta det antal mil du åker ggr antalet dagar du åkt till arbetet. Den summan du får då tar du ggr 17 (man får 17:-/mil). Summan du nu får skriver du i rutan för reseavdrag, skatteverket drar själva bort 7000:- från din totala summa.
  5. Jenny
    #3

    Alltså...

    ..det antal mil du åker PER dag ggr antalet dagar du arbetat. Det kanske inte jag skrev så tydligt. :-)
  6. 3
    Alltså... ..det antal mil du åker PER dag ggr antalet dagar du arbetat. Det kanske inte jag skrev så tydligt. :-)
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Tack

    då blir det ju en del som ska dras av!!
  8. 4
    Tack då blir det ju en del som ska dras av!!
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Nej, du tar

    9 mil/dag (tur & retursträckan) gånger antalet dagar du kört till jobbet.
    Detta tas gånger 17, eftersom man får göra avdrag med 17:-/mil.

    Fyll i hela beloppet, skatteverket minskar sedan summan med 7000:- eftersom man bara får tillbaks på belopp som överstiger 7000:-
  10. 5
    Nej, du tar 9 mil/dag (tur & retursträckan) gånger antalet dagar du kört till jobbet.
    Detta tas gånger 17, eftersom man får göra avdrag med 17:-/mil.

    Fyll i hela beloppet, skatteverket minskar sedan summan med 7000:- eftersom man bara får tillbaks på belopp som överstiger 7000:-

Liknande trådar

  1. Reseavdrag
    By Anonym okunnig in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 22:12
  2. Det här med reseavdrag...
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 21:18
  3. RESEAVDRAG!!
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 17:01
  4. Reseavdrag
    By Hariom in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 09:48
  5. Reseavdrag??
    By tacksam för hjälp in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 19:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar