ont i hälen...
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    ont i hälen...

    Rasmusstackarn lyckades trampa på nåt (lego??) tidigare i kväll, och det blev ett märke under hälen och liiite blod. Tanken på plåster gjorde honom nästan ledsnare än själva såret, så det slapp han... Men det var ju så synd om honom, och han kunde ju knappt gå själv, möjligtvis på tå om han var tvungen. När han skulle lägga sig blev det ju jättebesvärligt, för man kunde ju inte ligga med foten ner på sängen! Gråt och tandagnisslan, men så kom han på att han kunde hänga benet över mitt ben så att foten stack ut utanför sängen medans vi läste. Sen kom ju problemet igen, kunde ju absolut inte ligga ner... Så det slutade med att han somnade sittandes i min famn (vilket tack och lov gick på max 5 minuter...), men när jag försökte flytta honom ner i sängen började han igen. La mig brevid så att han kunde ligga men med benen på mina ben tills han kom till ro igen. Sen la jag hans mjuka docka under benen (då reagerade han knappt) och smög ut... Lite pjoskig är han allt, även om det säkert gjorde ont i hälen, vet ju själv hur det känns att trampa på dom där f******ade legobit-arna... Tror nog att han har ärvt det efter pappa! :)
  2. 1
    ont i hälen... Rasmusstackarn lyckades trampa på nåt (lego??) tidigare i kväll, och det blev ett märke under hälen och liiite blod. Tanken på plåster gjorde honom nästan ledsnare än själva såret, så det slapp han... Men det var ju så synd om honom, och han kunde ju knappt gå själv, möjligtvis på tå om han var tvungen. När han skulle lägga sig blev det ju jättebesvärligt, för man kunde ju inte ligga med foten ner på sängen! Gråt och tandagnisslan, men så kom han på att han kunde hänga benet över mitt ben så att foten stack ut utanför sängen medans vi läste. Sen kom ju problemet igen, kunde ju absolut inte ligga ner... Så det slutade med att han somnade sittandes i min famn (vilket tack och lov gick på max 5 minuter...), men när jag försökte flytta honom ner i sängen började han igen. La mig brevid så att han kunde ligga men med benen på mina ben tills han kom till ro igen. Sen la jag hans mjuka docka under benen (då reagerade han knappt) och smög ut... Lite pjoskig är han allt, även om det säkert gjorde ont i hälen, vet ju själv hur det känns att trampa på dom där f******ade legobit-arna... Tror nog att han har ärvt det efter pappa! :)
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Lilleman!

    Det är inte lätt när det gör ont!

    Här hemma lagas allting med Pippiplåster. Hon är så bra att hon kan laga sår tillochmed;o)

    Kram!
  4. 2
    Lilleman! Det är inte lätt när det gör ont!

    Här hemma lagas allting med Pippiplåster. Hon är så bra att hon kan laga sår tillochmed;o)

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3

    vi har också

    pippiplåster, men han vill inte ha ändå...
  6. 3
    vi har också pippiplåster, men han vill inte ha ändå...

Liknande trådar

  1. Ont som tusan i hälen
    By skanetjej in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 08:25
  2. Ont i hälen
    By Bea E in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 10:35
  3. Ont i hälen
    By Maria L in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 07:18
  4. Hälen är inte bra än
    By camilla_73 in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 14:05
  5. Ont i hälen
    By Ludviga in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 12:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar