Ersättning
_0601 Januaribarn
  1. katten1
    #1

    Ersättning

    När kan man börja ge bebisen ersättning någon gång ibland utan att riskera amning/hälsa -eller riskerar man verkligen amning/hälsa? Har köpt Nutramigen eftersom jag tvekar lite kring att exponera bebisen för komjölksprotein (äter själv inte några komjölksprodukter) -är detta ett tankefel från min sida eller är NAN och Semeper att föredra ur någon annan synvinkel?.
  2. 1
    Ersättning När kan man börja ge bebisen ersättning någon gång ibland utan att riskera amning/hälsa -eller riskerar man verkligen amning/hälsa? Har köpt Nutramigen eftersom jag tvekar lite kring att exponera bebisen för komjölksprotein (äter själv inte några komjölksprodukter) -är detta ett tankefel från min sida eller är NAN och Semeper att föredra ur någon annan synvinkel?.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Det beror ju på hur du ger

    Största risken är nog att barnet blir tuttförvirrat ifall du inroducerar flaska. Det händer absolut inte alla men en del, utan tvekan. Men det finns ju t.ex. möjlighet att mata med kopp, sked eller drickskål istället.

    Och inte tror jag alls att du riskerar barnets hälsa om du ger lite Nutramigen då och då. De flesta av oss här inne blev nog helt eller delvis uppfödda på ersättning när vi var små och det blev ju folk av oss med! :)
  4. 2
    Det beror ju på hur du ger Största risken är nog att barnet blir tuttförvirrat ifall du inroducerar flaska. Det händer absolut inte alla men en del, utan tvekan. Men det finns ju t.ex. möjlighet att mata med kopp, sked eller drickskål istället.

    Och inte tror jag alls att du riskerar barnets hälsa om du ger lite Nutramigen då och då. De flesta av oss här inne blev nog helt eller delvis uppfödda på ersättning när vi var små och det blev ju folk av oss med! :)

Liknande trådar

  1. Ni som ger ersättning..
    By miixs in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 17:22
  2. Ersättning...
    By Ruby in forum Föräldraskap
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 18:21
  3. Ersättning för ersättning.
    By Ruby in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 16:44
  4. Ersättning ?
    By Natalia-Helena in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 02:11
  5. Ersättning?
    By Kompis in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 13:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar