Att komma varje gång
Sex & erotik
  1. EE
    #1

    Att komma varje gång

    vid sex med partnern, vill eller behöver ni det? Frågan är ställd till kvinnor.

    Jag får inte orgasm under ens hälften av gångerna vi har haft sex tillsammans. Oftast känner jag mig tillfredställd av att han kommer och vill hellre ligga och kramas. Sen smeker jag mig själv till orgasm under natten eller nästa dag istället.
  2. 1
    Att komma varje gång vid sex med partnern, vill eller behöver ni det? Frågan är ställd till kvinnor.

    Jag får inte orgasm under ens hälften av gångerna vi har haft sex tillsammans. Oftast känner jag mig tillfredställd av att han kommer och vill hellre ligga och kramas. Sen smeker jag mig själv till orgasm under natten eller nästa dag istället.
  3. Vingla
    #2

    Alltid...

    vid \"engagerat\" sex, inte alls lika nödvändigt vid snabbisar.
  4. 2
    Alltid... vid \"engagerat\" sex, inte alls lika nödvändigt vid snabbisar.
  5. *hemlig*
    #3

    Alltid!

    Vi har bara snabbisar... =) Allt över 10 minuter är överkurs. Och jag kommer _varje_ gång.
    Hur kan _du_ bli tillfredsställd av att _han_ kommer?
  6. 3
    Alltid! Vi har bara snabbisar... =) Allt över 10 minuter är överkurs. Och jag kommer _varje_ gång.
    Hur kan _du_ bli tillfredsställd av att _han_ kommer?
  7. EE
    #4

    Varför inte?

    Jag älskar att tillfredställa honom, det gör mig nöjd. Sen är det så att jag är van att smeka mig själv också, har svårt att slappna av till den grad att jag kan komma med någon annan.
  8. 4
    Varför inte? Jag älskar att tillfredställa honom, det gör mig nöjd. Sen är det så att jag är van att smeka mig själv också, har svårt att slappna av till den grad att jag kan komma med någon annan.
  9. Anonym
    #5

    Nej

    Att komma är inte det absolut viktigaste för mig, inte när jag är tillsammans med den jag älskar.

    Om jag hade sex bara för sexets skull, skulle jag nog anse det vara viktigare med orgasm. Vad är det annars för vits med att hålla på...
  10. 5
    Nej Att komma är inte det absolut viktigaste för mig, inte när jag är tillsammans med den jag älskar.

    Om jag hade sex bara för sexets skull, skulle jag nog anse det vara viktigare med orgasm. Vad är det annars för vits med att hålla på...
  11. T
    #6

    Inte...

    ...varje gång, men nästan, oftast. Han är väldigt bra på att se till att jag kommer minst en gång - ibland är det nog för honom att jag kommer sen går han och är kåt ett tag och så blir det om möjligt ännu bättre ett par timmar senare :-)
    Men ibland så kommer jag inte, och det är inte alls nördvändigt heller. Sex är fantastiskt ändå och jag känner mig inte det minsta besviken. Oftast blir så det när det \"bara\" blir en snabbis, då kan jag gå i gång väldigt på att han njuter så och får värsta flinet av att han kom så fort av mig
  12. 6
    Inte... ...varje gång, men nästan, oftast. Han är väldigt bra på att se till att jag kommer minst en gång - ibland är det nog för honom att jag kommer sen går han och är kåt ett tag och så blir det om möjligt ännu bättre ett par timmar senare :-)
    Men ibland så kommer jag inte, och det är inte alls nördvändigt heller. Sex är fantastiskt ändå och jag känner mig inte det minsta besviken. Oftast blir så det när det \"bara\" blir en snabbis, då kan jag gå i gång väldigt på att han njuter så och får värsta flinet av att han kom så fort av mig
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7

    Ptja...

    Det är viktigt för mig de gånger vi har ömsesidigt sex, men om jag bara gör det för hans skull, vilket händer, så gör det mig inget att jag inte kommer.
  14. 7
    Ptja... Det är viktigt för mig de gånger vi har ömsesidigt sex, men om jag bara gör det för hans skull, vilket händer, så gör det mig inget att jag inte kommer.
  15. Medlem sedan
    Jan 1998
    #8

    Både...

    ...vill och behöver. Blir frustrerad, sur och irriterad om jag INTE kommer plus att jag inte kan sova på hela natten (om vi har sex på kvällen). Lyckligtvis kommer jag ungefär jämt.
  16. 8
    Både... ...vill och behöver. Blir frustrerad, sur och irriterad om jag INTE kommer plus att jag inte kan sova på hela natten (om vi har sex på kvällen). Lyckligtvis kommer jag ungefär jämt.
  17. SA
    #9

    alltid

    vill ja och behöver ja. Annars skulle det kännas som om det inte var klart och vara allmänt obehagligt.
  18. 9
    alltid vill ja och behöver ja. Annars skulle det kännas som om det inte var klart och vara allmänt obehagligt.
  19. Lilla Lo
    #10

    Så här..:

    Jag har orgasmfrekvens på ca 90%, kommer alltså 9 av 10 gånger. Problemet för mig och som har blivit något av en hang-up är att jag faktiskt bara vill ha vaginalorgasm, nu när jag \"lärt\" mig det. Klitorisorgasm känns mycket mera B och jag avstår då hellre till nästa gång, och problemet uppstår om han kommer före mig (om det inte är nära). En gång gör inget, då blir det snarare underförstått att vi gör om det snarast möjligt ;-)

    Men när man älskar med sin älskade är orgasmen egentligen bara en underbar bonus; helhetsupplevelsen är så mycket mer av närhet och kärlek. Har heller aldrig sex enbart för den enas skull; det är ju något vi gör tillsammans för bådas skull, för att vi vill vara så nära som möjligt. Sen vill jag hela tiden med honom också *S*

    Jag vet precis vad du menar med att bli tillfredsställd av hans orgasm; det idealiska för oss är om jag kommer först, eftersom jag vill ha vaginalorgasm, och sen han (eller samtidigt) och det är en så häftig upplevelse att känna sin älskade njuta så jag kommer oftast en gång till då, mentalt om inte annat.

    Sen kan jag slänga ut lite siffror, angående att komma varje gång så var vid vår undersökning (539 deltagare) medeltal för orgasmfrekvens vid sex med partner 61%, dvs kvinnan fick orgasm 6 gånger av 10 vid partnersex (89% vid onani).
  20. 10
    Så här..: Jag har orgasmfrekvens på ca 90%, kommer alltså 9 av 10 gånger. Problemet för mig och som har blivit något av en hang-up är att jag faktiskt bara vill ha vaginalorgasm, nu när jag \"lärt\" mig det. Klitorisorgasm känns mycket mera B och jag avstår då hellre till nästa gång, och problemet uppstår om han kommer före mig (om det inte är nära). En gång gör inget, då blir det snarare underförstått att vi gör om det snarast möjligt ;-)

    Men när man älskar med sin älskade är orgasmen egentligen bara en underbar bonus; helhetsupplevelsen är så mycket mer av närhet och kärlek. Har heller aldrig sex enbart för den enas skull; det är ju något vi gör tillsammans för bådas skull, för att vi vill vara så nära som möjligt. Sen vill jag hela tiden med honom också *S*

    Jag vet precis vad du menar med att bli tillfredsställd av hans orgasm; det idealiska för oss är om jag kommer först, eftersom jag vill ha vaginalorgasm, och sen han (eller samtidigt) och det är en så häftig upplevelse att känna sin älskade njuta så jag kommer oftast en gång till då, mentalt om inte annat.

    Sen kan jag slänga ut lite siffror, angående att komma varje gång så var vid vår undersökning (539 deltagare) medeltal för orgasmfrekvens vid sex med partner 61%, dvs kvinnan fick orgasm 6 gånger av 10 vid partnersex (89% vid onani).
  21. sissi
    #11

    nej

    men man ska inte känna att man bara ger ibland går det och ibland inte har man en bra älskare så ser han till att stimulera dig till orgasm utan penetraring om han nu kommit före. Man ska inte lämna varandra utan att det känns \"bra\" tycker jag iaf... man ger och tar och jag njuter iaf av att kunna göra det för honom och han gör det dito för mig.
  22. 11
    nej men man ska inte känna att man bara ger ibland går det och ibland inte har man en bra älskare så ser han till att stimulera dig till orgasm utan penetraring om han nu kommit före. Man ska inte lämna varandra utan att det känns \"bra\" tycker jag iaf... man ger och tar och jag njuter iaf av att kunna göra det för honom och han gör det dito för mig.
  23. Lilla Lo
    #12

    Bara snabbisar?! :-((((

    Det låter väldigt målinriktat och kliniskt. Fysiskt tillfredsställande men knappast känslomässigt skulle jag känna... Kan förstå om man bara hinner koncentrera sig på sin egen orgasm då... Men var är all närhet och att njuta av varandras kroppar?
    Får verkligen ALDRIG nog av att ligga nakna och smekas!!!
    OM det inte är så att man gått och hetsat upp varandra och haft förspel i smyg hela dagen förstås, men även då skulle det kännas futtigt med 10 minuter max, ALLTID...
  24. 12
    Bara snabbisar?! :-(((( Det låter väldigt målinriktat och kliniskt. Fysiskt tillfredsställande men knappast känslomässigt skulle jag känna... Kan förstå om man bara hinner koncentrera sig på sin egen orgasm då... Men var är all närhet och att njuta av varandras kroppar?
    Får verkligen ALDRIG nog av att ligga nakna och smekas!!!
    OM det inte är så att man gått och hetsat upp varandra och haft förspel i smyg hela dagen förstås, men även då skulle det kännas futtigt med 10 minuter max, ALLTID...
  25. sambon
    #13

    jag kommer

    inte varje gång. Ibland vill jag bara ha riktigt porrigt sex och kn***a some tok... och då har jag svårt att komma. Jag behöver sakta mjukt sex med mycket kännslor för att komma... Sedan kommer jag enbart om jag rider eller blir slickad... Men vårat sexliv är det bästa jag någonsin upplevt... Älskar närheten...orgasmen är en bonus..
  26. 13
    jag kommer inte varje gång. Ibland vill jag bara ha riktigt porrigt sex och kn***a some tok... och då har jag svårt att komma. Jag behöver sakta mjukt sex med mycket kännslor för att komma... Sedan kommer jag enbart om jag rider eller blir slickad... Men vårat sexliv är det bästa jag någonsin upplevt... Älskar närheten...orgasmen är en bonus..
  27. Play
    #14

    jag får alltid de

    har väldigt lätt för att få orgasm....ser till att jag får de om killen ( nja inte min man då, utan X) inte varit intresserad \"av mig\"...jag behöver de, mår bättre VILL ha de...å jag tar det jag vill ha!
  28. 14
    jag får alltid de har väldigt lätt för att få orgasm....ser till att jag får de om killen ( nja inte min man då, utan X) inte varit intresserad \"av mig\"...jag behöver de, mår bättre VILL ha de...å jag tar det jag vill ha!
  29. Anchita
    #15

    Behöver inte, men gör det...

    9 ggr av 10. Antagligen är det därför jag känner att jag inte _behöver_ det.
  30. 15
    Behöver inte, men gör det... 9 ggr av 10. Antagligen är det därför jag känner att jag inte _behöver_ det.
  31. cec
    #16

    Nepp

    Förut så såg jag till att komma varje gång men numera låter jag honom bestämma när jag ska/får komma. Det är fantastiskt kittlande att inte tillåtas få orgasm varje gång och orgasmerna blir betydligt bättre om man får vänta länge emellan dem!
  32. 16
    Nepp Förut så såg jag till att komma varje gång men numera låter jag honom bestämma när jag ska/får komma. Det är fantastiskt kittlande att inte tillåtas få orgasm varje gång och orgasmerna blir betydligt bättre om man får vänta länge emellan dem!
  33. Loisa
    #17

    Får nästan alltid orgasm men

    känner inget krav på det! Vid en snabbis (max 5 min) i köket bakifrån så kanske jag inte får orgasm och det är fullkomligt ok!

    Känslan av att orgasmen är viktig kommer med ju mer sällan vi har sex. Har vi sex ofta är orgasmen inte alls viktig (då får jag ju det titt som tätt ändå). Har vi sex mer sällan, så känns orgasmen dessto viktigare, eller ja hela sexet i sig, att det blir lyckat osv.

    Så därför att det bäst att ha sex ofta tror jag... så att man får både kort och långt sex, bättre och sämre, med och utan orgasm... Ja på alla möjliga sätt helt enkelt :-)
  34. 17
    Får nästan alltid orgasm men känner inget krav på det! Vid en snabbis (max 5 min) i köket bakifrån så kanske jag inte får orgasm och det är fullkomligt ok!

    Känslan av att orgasmen är viktig kommer med ju mer sällan vi har sex. Har vi sex ofta är orgasmen inte alls viktig (då får jag ju det titt som tätt ändå). Har vi sex mer sällan, så känns orgasmen dessto viktigare, eller ja hela sexet i sig, att det blir lyckat osv.

    Så därför att det bäst att ha sex ofta tror jag... så att man får både kort och långt sex, bättre och sämre, med och utan orgasm... Ja på alla möjliga sätt helt enkelt :-)
  35. Loisa
    #18

    Men vaddå??

    Menar du att enligt undersökningen så onanerar personer utan att komma?? Det verkar ju helt meningslöst eller??

    För mig att alltid onani vart att snabbt fixa sig en orgasm! Fast så kanske det inte är för alla!! MÅste nog ställa den frågan här!!
  36. 18
    Men vaddå?? Menar du att enligt undersökningen så onanerar personer utan att komma?? Det verkar ju helt meningslöst eller??

    För mig att alltid onani vart att snabbt fixa sig en orgasm! Fast så kanske det inte är för alla!! MÅste nog ställa den frågan här!!
  37. Tango
    #19

    Nej /imt

    ...
  38. 19
    Nej /imt ...
  39. Medlem sedan
    May 2000
    #20
    En riktig man slickar sin kvinna till orgasm först så hon är nöjd.
    Sen kan man älska .....

    Kram på er
  40. 20
    En riktig man slickar sin kvinna till orgasm först så hon är nöjd.
    Sen kan man älska .....

    Kram på er

Liknande trådar

  1. För varje gång...
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-12-04, 10:01
  2. Hur kan det komma sig att varje gång
    By M@ckan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 15:08
  3. fel varje gång
    By kanske en fyra :) in forum _0906 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 16:40
  4. Varje gång
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 14:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar