Long time...
Flera barn - tvillingar & fler
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Long time...

    Hejhej.

    Har inte varit inne här på jättejättelänge... än mindre läst ikapp, så jag har just nu nollkoll på vad som hänt här.

    Mina tvillingar föddes 17/1, 36+1, med akutsnitt. Vi åkte in dagen innan för värkar, och då hittade de konstiga blodvärden på mig så vi fick bli kvar. Det visade sig vara en havandeskapsförgiftning som blev sämre, så det blev snitt dagen efter.

    Mattis och Love kom 15.14 och 15.15. Mattis vägde 2450 och Love 2380, båda var 45 långa. Allt gick så bra som det kan med akutsnitt, men det var ganska omtumlande :)

    På kvällen samma dag upptäckte vi att Mattis har Downs syndrom. Vi har landat rätt bra i det nu, men första veckorna var jättekonstiga.

    Hursom. Livet med barn är rätt annorlunda mot livet utan, men det går hur bra som helst och de är supersnälla. Än så länge är det inte så stor skillnad på hur de beter sig, Mattis är som vilken bäbis som helst. Pappa Erik ska börja jobba igen 2/5 så vi får väl hur jag tycker att det går efter det, haha.

    Hoppas att allt är bra med er alla, jag ska försöka hinna läsa ikapp lite nån annan dag.
    KRAM!
    /AnnaPanna (fd bf 14/2x2)
  2. 1
    Long time... Hejhej.

    Har inte varit inne här på jättejättelänge... än mindre läst ikapp, så jag har just nu nollkoll på vad som hänt här.

    Mina tvillingar föddes 17/1, 36+1, med akutsnitt. Vi åkte in dagen innan för värkar, och då hittade de konstiga blodvärden på mig så vi fick bli kvar. Det visade sig vara en havandeskapsförgiftning som blev sämre, så det blev snitt dagen efter.

    Mattis och Love kom 15.14 och 15.15. Mattis vägde 2450 och Love 2380, båda var 45 långa. Allt gick så bra som det kan med akutsnitt, men det var ganska omtumlande :)

    På kvällen samma dag upptäckte vi att Mattis har Downs syndrom. Vi har landat rätt bra i det nu, men första veckorna var jättekonstiga.

    Hursom. Livet med barn är rätt annorlunda mot livet utan, men det går hur bra som helst och de är supersnälla. Än så länge är det inte så stor skillnad på hur de beter sig, Mattis är som vilken bäbis som helst. Pappa Erik ska börja jobba igen 2/5 så vi får väl hur jag tycker att det går efter det, haha.

    Hoppas att allt är bra med er alla, jag ska försöka hinna läsa ikapp lite nån annan dag.
    KRAM!
    /AnnaPanna (fd bf 14/2x2)
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Hejsan!

    Grattis till Mattis & Love! Ja, det är en chock när man får reda på att man fått ett annorlunda barn, men för min del skulle jag inte byta min Torsten mot något.Det var inte vad jag tänkt mig, men det är toppen ändå! Det finns ett ds-snack här på aff.
  4. 2
    Hejsan! Grattis till Mattis & Love! Ja, det är en chock när man får reda på att man fått ett annorlunda barn, men för min del skulle jag inte byta min Torsten mot något.Det var inte vad jag tänkt mig, men det är toppen ändå! Det finns ett ds-snack här på aff.
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3

    Grattis!

    Grattis till pojkarna Mattis och Love! Kan tänka mig att det var ett omtumlande besked att Mattis har Downs syndrom.

    Fick ni stanna länge på BB? Mina pojkar föddes i samma vecka som dina och vi blev kvar drygt två veckor på neo.

    Håller med om att livet med barn är rätt annorlunda mot livet utan =)
    Vad skönt för dig att pappan är hemma nu i början. Min sambo var hemma i ca 3 månader med oss och det var toppen. Efter den tiden gick det jättebra att vara ensam med barnen på dagarna.

  6. 3
    Grattis! Grattis till pojkarna Mattis och Love! Kan tänka mig att det var ett omtumlande besked att Mattis har Downs syndrom.

    Fick ni stanna länge på BB? Mina pojkar föddes i samma vecka som dina och vi blev kvar drygt två veckor på neo.

    Håller med om att livet med barn är rätt annorlunda mot livet utan =)
    Vad skönt för dig att pappan är hemma nu i början. Min sambo var hemma i ca 3 månader med oss och det var toppen. Efter den tiden gick det jättebra att vara ensam med barnen på dagarna.

  7. Medlem sedan
    Dec 2004
    #4

    Grattis!

    Kul att höra från dig! Och skönt att höra att allt går bra! Kramis
  8. 4
    Grattis! Kul att höra från dig! Och skönt att höra att allt går bra! Kramis
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Grattis

    till dina små underverk. Känns väl skönt att vara hemma igen. Visst blir liver annorlunda med sina barn med i bilden.
  10. 5
    Grattis till dina små underverk. Känns väl skönt att vara hemma igen. Visst blir liver annorlunda med sina barn med i bilden.
  11. nenne m.2 bf27/7
    #6

    Grattis till..

    Mattis o Love! Men vilken chock ni måste ha fått! Orkar du berätta mer? Om grav, o tiden på bb? Jag heter Jeannie, är 30år. Vi har en gemensam son som är 20 mån. En fosterflicka som är 4, min mans 2 barn som är 11 o 13 o en mamma/barnplac o de är 19år o 8månader. Vi jobbar som familjehem. Vi väntar tvillingar 27/7. Kram o ha det bra!
  12. 6
    Grattis till.. Mattis o Love! Men vilken chock ni måste ha fått! Orkar du berätta mer? Om grav, o tiden på bb? Jag heter Jeannie, är 30år. Vi har en gemensam son som är 20 mån. En fosterflicka som är 4, min mans 2 barn som är 11 o 13 o en mamma/barnplac o de är 19år o 8månader. Vi jobbar som familjehem. Vi väntar tvillingar 27/7. Kram o ha det bra!
  13. challan m 3
    #7

    grattis!!

    va härligt att det upptäcktes i tid,, grattis till killarna och jag gissar att det var en omställning att få veta att den ena killen har ds.
    Grattis igen!
  14. 7
    grattis!! va härligt att det upptäcktes i tid,, grattis till killarna och jag gissar att det var en omställning att få veta att den ena killen har ds.
    Grattis igen!
  15. Medlem sedan
    Jun 2000
    #8

    Grattis!!!

    Härligt att allt gått bra så här långt! Förstår att det kanske varit något omtumlande med beskedet att Mattis har Downs, men jag gissar att man vänjer sig vid det också. Sen självklart är det stor skillnad på livet med barn och livet utan barn som du skriver :)! Kommer funka kanonbra även sen när pappa börjar jobba igen!
    Kramar!!!
  16. 8
    Grattis!!! Härligt att allt gått bra så här långt! Förstår att det kanske varit något omtumlande med beskedet att Mattis har Downs, men jag gissar att man vänjer sig vid det också. Sen självklart är det stor skillnad på livet med barn och livet utan barn som du skriver :)! Kommer funka kanonbra även sen när pappa börjar jobba igen!
    Kramar!!!
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Gratulerar :-)

    Förstår att du behövt landningstid för det är rätt traumatiskt kan jag tänka mig att genomgå en tvillingförlossning och sedan få det besked ni fick, det tar tid att landa, jag vet!
  18. 9
    Gratulerar :-) Förstår att du behövt landningstid för det är rätt traumatiskt kan jag tänka mig att genomgå en tvillingförlossning och sedan få det besked ni fick, det tar tid att landa, jag vet!
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10

    Stort grattis!

    till pojkarna, vilka fina namn ni valt!! Skönt att pappan kan vara hemma ett tag!
  20. 10
    Stort grattis! till pojkarna, vilka fina namn ni valt!! Skönt att pappan kan vara hemma ett tag!

Liknande trådar

  1. Long time no see!
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 20:52
  2. Long time no see...
    By Apollonia in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 15:16
  3. Long time no seen...
    By Anumer in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 09:19
  4. long time
    By MoaMatti in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 19:19
  5. Long time, no see
    By minskamera in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 21:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar