Halsfluss utan feber?
Kropp & hälsa
  1. Pia
    #1

    Halsfluss utan feber?

    Min 9-åring har haft ont i magen i 11 dar. Han har även börjag klaga över halsen. Jag tittade i hans hals ikväll och hans halsmandlar är stora, de tar ihop med gomspenen, och de har vit beläggning. Kan det vara halsfluss trots att han är pigg och inte har nån feber? Kan det vara det som orsakar att han har ont i magen? Jag hade börjat tro att han har magkatarr eftersom det blir mindre ont i magen när han äter. Det han kallar ont i halsen trodde jag var halsbränna... Kanske det inte är så?
  2. 1
    Halsfluss utan feber? Min 9-åring har haft ont i magen i 11 dar. Han har även börjag klaga över halsen. Jag tittade i hans hals ikväll och hans halsmandlar är stora, de tar ihop med gomspenen, och de har vit beläggning. Kan det vara halsfluss trots att han är pigg och inte har nån feber? Kan det vara det som orsakar att han har ont i magen? Jag hade börjat tro att han har magkatarr eftersom det blir mindre ont i magen när han äter. Det han kallar ont i halsen trodde jag var halsbränna... Kanske det inte är så?
  3. LaMama
    #2

    Ja!

    Min dotter hade halsfluss utan feber, men magont och kräkningar. Gå till VC och ta ett halsprov, för att ev. utesluta halsfluss, lycka till!
  4. 2
    Ja! Min dotter hade halsfluss utan feber, men magont och kräkningar. Gå till VC och ta ett halsprov, för att ev. utesluta halsfluss, lycka till!
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3

    Kan vara virus också

    kan göra precis lika ont som halsfluss, men gå och ta prov tycker jag också, så ni får klarhet.
  6. 3
    Kan vara virus också kan göra precis lika ont som halsfluss, men gå och ta prov tycker jag också, så ni får klarhet.
  7. Pia
    #4

    Det var halsfluss!!!

    Så nu hoppas jag att allt blir bra! Problemet är bara att få i honom medicinen utan att han kräks upp den. Första dosen är redan förlorad... vi får nog be att få mer så att han till slut har fått i sig hela kuren. Han kräks upp allt som han tycket smakar illa...
  8. 4
    Det var halsfluss!!! Så nu hoppas jag att allt blir bra! Problemet är bara att få i honom medicinen utan att han kräks upp den. Första dosen är redan förlorad... vi får nog be att få mer så att han till slut har fått i sig hela kuren. Han kräks upp allt som han tycket smakar illa...
  9. katah
    #5

    man kan ha

    halsfluss i magen, hur konstigt det än låter,
    det är alltså den bakterien som orsakar halsfluss :)

    Vi hade ett elände under en period när bakterien gick funt i familjen , tills den hittades hos ett av barnen som \"bara \" hade en konstigt mage hela tiden...
  10. 5
    man kan ha halsfluss i magen, hur konstigt det än låter,
    det är alltså den bakterien som orsakar halsfluss :)

    Vi hade ett elände under en period när bakterien gick funt i familjen , tills den hittades hos ett av barnen som \"bara \" hade en konstigt mage hela tiden...
  11. Pia
    #6

    Jasså!

    Jag hoppas verkligen att det är halsflussen som ställer till det i magen på honom, jag är så rädd att han håller på att bli som storebror, känslig för gluten och mjölk och allt möjligt.

    Problemet nu är att han inte får i sig Kåvepenin. Ja han får i sig, men han kräks upp det direkt, för han kräks av allt som smakar dåligt. Jag har försökt att hacka sönder tabletter och gömma i glass och allt möjligt. Flytande är uteslutet, det skulle han kräkas av direkt. Så nu har jag gett upp. Han kan inte ta medicin. Undrar om det går över av sig själv så småningom ändå? Han är ju inte så påverkad av det, lite ont bara, annars pigg och glad.
  12. 6
    Jasså! Jag hoppas verkligen att det är halsflussen som ställer till det i magen på honom, jag är så rädd att han håller på att bli som storebror, känslig för gluten och mjölk och allt möjligt.

    Problemet nu är att han inte får i sig Kåvepenin. Ja han får i sig, men han kräks upp det direkt, för han kräks av allt som smakar dåligt. Jag har försökt att hacka sönder tabletter och gömma i glass och allt möjligt. Flytande är uteslutet, det skulle han kräkas av direkt. Så nu har jag gett upp. Han kan inte ta medicin. Undrar om det går över av sig själv så småningom ändå? Han är ju inte så påverkad av det, lite ont bara, annars pigg och glad.
  13. Pia
    #7

    Nu har jag dessutom läst...

    ...på internet att barn ofta får magont och kräkningar när de har halsfluss!!! Vad bra, då verkar vi absolut ha en förklaring till varför han har ont i magen!!
  14. 7
    Nu har jag dessutom läst... ...på internet att barn ofta får magont och kräkningar när de har halsfluss!!! Vad bra, då verkar vi absolut ha en förklaring till varför han har ont i magen!!
  15. Pia
    #8

    Usch

    det där såg dumt ut ser jag nu... men ärligt talat så har jag helt gett upp om att få i honom det. Vad spelar det för roll om han till slut lyckas svälja det om det kommer upp direkt igen? Han borde absolut ta medicin för att inte få följdsjukdomar och smitta andra, men vad sjutton gör man när det inte går???
  16. 8
    Usch det där såg dumt ut ser jag nu... men ärligt talat så har jag helt gett upp om att få i honom det. Vad spelar det för roll om han till slut lyckas svälja det om det kommer upp direkt igen? Han borde absolut ta medicin för att inte få följdsjukdomar och smitta andra, men vad sjutton gör man när det inte går???

Liknande trådar

  1. Halsfluss och ingen feber?
    By Kine62 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 05:58
  2. Halsfluss och ingen feber?
    By Kine62 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 22:40
  3. Halsfluss & feber :-(
    By -Catharina- in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 15:41
  4. Halsfluss utan symtom??
    By Tove in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 08:51
  5. halsfluss, utan att ha ont?
    By anne in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 17:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar