Klåda på händer och fötter!!
_0609 Septemberbarn
  1. Pao med Vero-04 & Bf 29/9
    #1

    Klåda på händer och fötter!!

    Det har jag haft nu i en vecka. Varit hos doktorn och fick Tavegnyl, en tablett morgon o kväll, men det hjälper si så där. Igår kväll höll jag på att bli tokig av all kliande.
    De tog en massa blod prover hos läkaren o hos mödra, får svar om ngra veckor.
    Någon mer som har haft klåda i samband med gravidite?
    Har ni några råd vsd man kan göra när det kliar som värst?

    Kramar Pao.
  2. 1
    Klåda på händer och fötter!! Det har jag haft nu i en vecka. Varit hos doktorn och fick Tavegnyl, en tablett morgon o kväll, men det hjälper si så där. Igår kväll höll jag på att bli tokig av all kliande.
    De tog en massa blod prover hos läkaren o hos mödra, får svar om ngra veckor.
    Någon mer som har haft klåda i samband med gravidite?
    Har ni några råd vsd man kan göra när det kliar som värst?

    Kramar Pao.
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Nja

    ja, Tavegyl brukar man få utskrivet. jag hade klåda under min första graviditet.
    Klåda kan ha och göra med levern, något med levervärdet. Men eftersom de tagit en massa prover får du ju veta om något avviker.

    Hoppas det försvinner!
    Kram
  4. 2
    Nja ja, Tavegyl brukar man få utskrivet. jag hade klåda under min första graviditet.
    Klåda kan ha och göra med levern, något med levervärdet. Men eftersom de tagit en massa prover får du ju veta om något avviker.

    Hoppas det försvinner!
    Kram
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    hepatit c heter d väl

    d med levern?
    Hoppas du får svar när proven kommer.
  6. 3
    hepatit c heter d väl d med levern?
    Hoppas du får svar när proven kommer.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4

    Jag tror du menar

    graviditetshepatos och INTE hepatit C!
  8. 4
    Jag tror du menar graviditetshepatos och INTE hepatit C!
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    nån i hwilas

    ankomstgrupp hade klia å sa att d var Hepatit c... men va vet jag =)
  10. 5
    nån i hwilas ankomstgrupp hade klia å sa att d var Hepatit c... men va vet jag =)
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6

    Ok *imt*

  12. 6
    Ok *imt*
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7

    Har inte

    haft sån där besvärlig klåda, vad jobbigt! Hjälper det att smörja med någon hudlotion? Eller att badda med alsolsprit? Har din BM några bra tips?
    *kram*
  14. 7
    Har inte haft sån där besvärlig klåda, vad jobbigt! Hjälper det att smörja med någon hudlotion? Eller att badda med alsolsprit? Har din BM några bra tips?
    *kram*
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8

    Parvovirus el 5:e sjukan...

    har oxå symtomen klåda.. När jag var gravid med min dotter fick jag super klåda på fötterna och låren, det kliade super mycket som envisa myggbett typ.. hade även lite på händerna. fick ta lever prover för att se om det var graviditetsklåda men det var det inte. Sen när min dotter föddes så var hon jätte sjuk.. (jag var i ca v 37 när jag hade klådan) Om du har parvo virus kan lätt kollas med blodprov.. så jag tycker du ska kolla upp ifall de tagit sånna prover eftersom det kan gå över på fostret oxå..
  16. 8
    Parvovirus el 5:e sjukan... har oxå symtomen klåda.. När jag var gravid med min dotter fick jag super klåda på fötterna och låren, det kliade super mycket som envisa myggbett typ.. hade även lite på händerna. fick ta lever prover för att se om det var graviditetsklåda men det var det inte. Sen när min dotter föddes så var hon jätte sjuk.. (jag var i ca v 37 när jag hade klådan) Om du har parvo virus kan lätt kollas med blodprov.. så jag tycker du ska kolla upp ifall de tagit sånna prover eftersom det kan gå över på fostret oxå..
  17. freija
    #9

    Olika leveråkommor...

    ...kan ge klåda. Dvs man kan få klåda av hepatit c, men också av betydligt snällare leversjukdomar än så. Så ni kan ha rätt båda två!
    Dessutom finns det ju en massa andra orsaker till klåda...
  18. 9
    Olika leveråkommor... ...kan ge klåda. Dvs man kan få klåda av hepatit c, men också av betydligt snällare leversjukdomar än så. Så ni kan ha rätt båda två!
    Dessutom finns det ju en massa andra orsaker till klåda...

Liknande trådar

  1. Klåda på mage, fötter, händer...
    By jagochpyret in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 10:46
  2. klåda på händer och fötter?
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 09:03
  3. Klåda på händer och fötter
    By Therese med M L V I in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 09:34
  4. Ryslig klåda händer o fötter!
    By -Annie- in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 08:21
  5. Klåda på händer och fötter?
    By Plottis & tjejerna in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 12:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar