Ny markisväv...
Hem & fritid
  1. Åsa
    #1

    Ny markisväv...

    ...ska vi sätta upp i våra gamla markisupphängningar.

    Fakta som kan underlätta:

    1. Huset är en gul enplans egnahemsvilla från 1939 och en ganska klassisk sådan. Vita snickerier och uppväxt trädgård.

    2. Markiserna är ca 2 m respektive 4 m långa så de är ganska stora.

    Vilken färg tycker ni att vi ska ha på markiserna?
    Vi vill ha skugga, men inte ta bort \"solsilet\" om ni förstår vad jag menar.
  2. 1
    Ny markisväv... ...ska vi sätta upp i våra gamla markisupphängningar.

    Fakta som kan underlätta:

    1. Huset är en gul enplans egnahemsvilla från 1939 och en ganska klassisk sådan. Vita snickerier och uppväxt trädgård.

    2. Markiserna är ca 2 m respektive 4 m långa så de är ganska stora.

    Vilken färg tycker ni att vi ska ha på markiserna?
    Vi vill ha skugga, men inte ta bort \"solsilet\" om ni förstår vad jag menar.
  3. annas mamma
    #2

    Det är svårt!

    Vi har också en gul enplansvilla av tegel och jag \"läste\" markisvävsprover i två veckor innan vi bestämde oss. Man tycker ju så olika, endel vill ha en markis som syns men själv tycker jag att markisen ska vara mer diskret. Tillslut valde vi iallafall en randig i grön/beige står det i beskrivningen, jag skulle kalla det grönt/vaniljsåsgult *ler*. Det finns lite gröna skiftningar det gula teglet så jag tycker att det matchar huset perfekt!
    Jag skulle nog gå på grönt åt det lite ljusare hållet om jag skulle ha en enfärgad, gult gör att det blir så ljust inne när solen lyser.
    Jag fick förslag på allt från naturfärgat till brunt... i olika randningar/enfärgat när jag bad om smakråd. Och alla tycker olika *ler*.
    Lycka till med valet.
  4. 2
    Det är svårt! Vi har också en gul enplansvilla av tegel och jag \"läste\" markisvävsprover i två veckor innan vi bestämde oss. Man tycker ju så olika, endel vill ha en markis som syns men själv tycker jag att markisen ska vara mer diskret. Tillslut valde vi iallafall en randig i grön/beige står det i beskrivningen, jag skulle kalla det grönt/vaniljsåsgult *ler*. Det finns lite gröna skiftningar det gula teglet så jag tycker att det matchar huset perfekt!
    Jag skulle nog gå på grönt åt det lite ljusare hållet om jag skulle ha en enfärgad, gult gör att det blir så ljust inne när solen lyser.
    Jag fick förslag på allt från naturfärgat till brunt... i olika randningar/enfärgat när jag bad om smakråd. Och alla tycker olika *ler*.
    Lycka till med valet.

Liknande trådar

  1. Markisväv kostnad?
    By Gileae in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 08:59
  2. Altanräcke m. markisväv
    By tl-67 in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 21:18
  3. Färg på markisväv?
    By Miia m kidzen in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-18, 09:02
  4. Sy i markisväv
    By Currynamnam in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 16:02
  5. mögel på markisväv?
    By LillaEll in forum En bra idé
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-16, 20:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar