Gräsmattegödning?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Gräsmattegödning?

    Finns det någon bra gödning för gräsmattan som inte ser ut som godis? Lilleman på ett år stoppar allt i munnen, så helst ska det inte synas ens. Gräsmattan ser för gräslig (ogräslig?) ut.
  2. 1
    Gräsmattegödning? Finns det någon bra gödning för gräsmattan som inte ser ut som godis? Lilleman på ett år stoppar allt i munnen, så helst ska det inte synas ens. Gräsmattan ser för gräslig (ogräslig?) ut.
  3. Marmelad
    #2

    Hönsgödsel?

    Det är ju iofs pelletsformat men brunt och trist till färgen. Annars kan du kissa i en hink, späda med 9 delar vatten och vattna, superbra gräsmattegödsel! :-)
  4. 2
    Hönsgödsel? Det är ju iofs pelletsformat men brunt och trist till färgen. Annars kan du kissa i en hink, späda med 9 delar vatten och vattna, superbra gräsmattegödsel! :-)
  5. Gabbi med grynen *zon 5*
    #3

    :)

    Helt allvarligt ska jag nog prova ditt tips om kiss och vatten. Tänkte faktiskt på det när jag höll på att tömma lillans potta häromdagen... En liten provyta kan ju inte skada eller hur? Vovven tillåts ju pinka på gården. *S*
  6. 3
    :) Helt allvarligt ska jag nog prova ditt tips om kiss och vatten. Tänkte faktiskt på det när jag höll på att tömma lillans potta häromdagen... En liten provyta kan ju inte skada eller hur? Vovven tillåts ju pinka på gården. *S*
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Gräsklipp

    Låt gräsklippet ligga kvar i sommar (utom om det är superlångt och liksom filtar ihop sig). Gröngödsel som inte är farligt att få i sig.

    Sen har vi nässelvatten som också är bra. Brännässlor får ligga i vatten i en vecka eller så. Nässlorna silas bort och det kvarvarande vattnet 8som luktar urk) används till att gödsla med. (Sök på nätet för exakta propotioner...)
  8. 4
    Gräsklipp Låt gräsklippet ligga kvar i sommar (utom om det är superlångt och liksom filtar ihop sig). Gröngödsel som inte är farligt att få i sig.

    Sen har vi nässelvatten som också är bra. Brännässlor får ligga i vatten i en vecka eller så. Nässlorna silas bort och det kvarvarande vattnet 8som luktar urk) används till att gödsla med. (Sök på nätet för exakta propotioner...)
  9. Marmelad
    #5

    Jag har testat..

    ...på landet där vi haft en toahink, det är jättebra! Men det kan lukta lite så passa på när det regnar *S*. Och GLÖM inte att spä ut det ordentligt, annars blir det för starkt!
  10. 5
    Jag har testat.. ...på landet där vi haft en toahink, det är jättebra! Men det kan lukta lite så passa på när det regnar *S*. Och GLÖM inte att spä ut det ordentligt, annars blir det för starkt!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar