Fråga om kostnader
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Pilutta
    #1

    Fråga om kostnader

    Jag har en nystartad ef, fa-skatt är på g.

    Jag räknar inte med att dra in mer än ngt enstaka uppdrag första året, min försörjning har jag i form av vanligt lönearbete.

    Är det ändå helt ok att dra av alla uppstartskostnader trots att jag liksom vet redan på förhand att omsättningen blir mkt låg? Det blir ju en del investeringar i början (dator, skrivare, webbadress, logga, tryck, förbrukningsmaterial, telefonabb etc. Allting betalas med mina egna pengar), men sen kräver inte min verksamhet några tunga utgifter.

    Vad händer om jag drar av en massa efter första året trots och det sen inte drar igång år 2 heller?

    Jag vill inte göra fel/något tveksamt, då struntar jag hellre i avdrag.
  2. 1
    Fråga om kostnader Jag har en nystartad ef, fa-skatt är på g.

    Jag räknar inte med att dra in mer än ngt enstaka uppdrag första året, min försörjning har jag i form av vanligt lönearbete.

    Är det ändå helt ok att dra av alla uppstartskostnader trots att jag liksom vet redan på förhand att omsättningen blir mkt låg? Det blir ju en del investeringar i början (dator, skrivare, webbadress, logga, tryck, förbrukningsmaterial, telefonabb etc. Allting betalas med mina egna pengar), men sen kräver inte min verksamhet några tunga utgifter.

    Vad händer om jag drar av en massa efter första året trots och det sen inte drar igång år 2 heller?

    Jag vill inte göra fel/något tveksamt, då struntar jag hellre i avdrag.
  3. Medlem sedan
    Apr 2021
    #2
    Stockholmsbörsen fungerar som andra stora börser och handlar med aktier, obligationer och andra finansiella instrument. Börsen använder en elektronisk handelsplattform för en effektiv och transparent handel. Bland de noterade företagen hittar du både väletablerade svenska jättar och mindre företag med stor tillväxtpotential. Ett utmärkande drag för https://www.borsenidag.se/ är det starka fokuset på hållbarhet och ansvarsfulla investeringar. Många av de svenska företag som listas här är engagerade i miljömässigt och socialt ansvar, i linje med landets rykte för hållbarhet.
  4. 2
    Stockholmsbörsen fungerar som andra stora börser och handlar med aktier, obligationer och andra finansiella instrument. Börsen använder en elektronisk handelsplattform för en effektiv och transparent handel. Bland de noterade företagen hittar du både väletablerade svenska jättar och mindre företag med stor tillväxtpotential. Ett utmärkande drag för https://www.borsenidag.se/ är det starka fokuset på hållbarhet och ansvarsfulla investeringar. Många av de svenska företag som listas här är engagerade i miljömässigt och socialt ansvar, i linje med landets rykte för hållbarhet.

Liknande trådar

  1. Kostnader
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 14:30
  2. Fråga ang. kostnader
    By Mvh Bobo in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 13:58
  3. Det här med kostnader...
    By sprengja in forum Hem & fritid
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 18:43
  4. kostnader?
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 16:38
  5. fråga om kostnader
    By mia-b in forum Många barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 20:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar