Vad är: lemon curd?
Mat & dryck
  1. Emma
    #1

    Vad är: lemon curd?

    Hej!
    Har ett recept som verkar gott men det ska vara lemon curd i, vad är det? Någonting med citron men vad....
  2. 1
    Vad är: lemon curd? Hej!
    Har ett recept som verkar gott men det ska vara lemon curd i, vad är det? Någonting med citron men vad....
  3. Sofia*
    #2

    En slags marmelad

    Lemon curd är en citronkräm, som en helt slät marmelad. Den är inte så söt utan mer syrlig (även om den innehåller massor av socker). Let bland marmeladerna i affären så hittar du. Det finns ett märke som heter Robertson de har en som är god.
  4. 2
    En slags marmelad Lemon curd är en citronkräm, som en helt slät marmelad. Den är inte så söt utan mer syrlig (även om den innehåller massor av socker). Let bland marmeladerna i affären så hittar du. Det finns ett märke som heter Robertson de har en som är god.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Det är

    som en citron kräm, du kan köpa det färdigt pâ burk eller göra det själv.
    Det är ganska lätt att göra.
    Citerar vad jag hittade pâ google:
    Lemon curd is a custard-like dessert sauce made with eggs, lemon juice and zest, sugar, and butter. It goes well with scones, short breads, and muffins. It may also be spread on toast
  6. 3
    Det är som en citron kräm, du kan köpa det färdigt pâ burk eller göra det själv.
    Det är ganska lätt att göra.
    Citerar vad jag hittade pâ google:
    Lemon curd is a custard-like dessert sauce made with eggs, lemon juice and zest, sugar, and butter. It goes well with scones, short breads, and muffins. It may also be spread on toast
  7. Lotta
    #4

    Supergott

    på scones! =)
    Finns tex på vissa bagerier och en del ostaffärer har. Jag har inte sett i vanlig affär, men inte kollat så noga heller...
    Finns andra smaker än lemon oxå.
  8. 4
    Supergott på scones! =)
    Finns tex på vissa bagerier och en del ostaffärer har. Jag har inte sett i vanlig affär, men inte kollat så noga heller...
    Finns andra smaker än lemon oxå.

Liknande trådar

  1. Lemon curd
    By annchen in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-15, 16:33
  2. lemon curd?
    By ~liten~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 18:45
  3. lemon curd
    By UlLi in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 18:59
  4. lemon curd?
    By midsommartårta in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 11:15
  5. Lemon Curd
    By Lilla Chili in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 09:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar