Kliar över hela kroppen, vad är det
Vikt
  1. Yoker
    #1

    Kliar över hela kroppen, vad är det

    Jag har sedan ca 2 veckor tillbaka fått klåda på eftermiddagar, kvällar och massa på natten. Kan knappt sova, det bara kliar överallt på kroppen. Nej, jag har ej löss ;) Inga utslag syns men huden blir röd pga att jag kliar mig så mycket. Mest kliar det på fötter, under fötter, på händernas ovansida, armar, mage, kring hals och öron. Kan det vara någon allergi jag inte haft förrut som nu bryter ut? Vad kan det vara? Jag är inte allergisk mot något alls sedan tidigare. Känner inget annat, ingen förkylning eller så. Jag käkar ju massa citrusfrukter men har gjort det hela vintern... Hur brukar man må om man är allergisk?
  2. 1
    Kliar över hela kroppen, vad är det Jag har sedan ca 2 veckor tillbaka fått klåda på eftermiddagar, kvällar och massa på natten. Kan knappt sova, det bara kliar överallt på kroppen. Nej, jag har ej löss ;) Inga utslag syns men huden blir röd pga att jag kliar mig så mycket. Mest kliar det på fötter, under fötter, på händernas ovansida, armar, mage, kring hals och öron. Kan det vara någon allergi jag inte haft förrut som nu bryter ut? Vad kan det vara? Jag är inte allergisk mot något alls sedan tidigare. Känner inget annat, ingen förkylning eller så. Jag käkar ju massa citrusfrukter men har gjort det hela vintern... Hur brukar man må om man är allergisk?
  3. Moonbeam
    #2

    Om du inte har utslag

    och det ändå kliar...hmmm *funderar* Jag tycker du kanske skulle gå till en jourdoktor och få Tavegyl utskrivet. Det verkar över hela kroppen mot just klåda. Du har inte bytt tvättmedel? Börjat äta någon ny medicin? Kosttillskott? Fundera igenom ALLT verkligen!
  4. 2
    Om du inte har utslag och det ändå kliar...hmmm *funderar* Jag tycker du kanske skulle gå till en jourdoktor och få Tavegyl utskrivet. Det verkar över hela kroppen mot just klåda. Du har inte bytt tvättmedel? Börjat äta någon ny medicin? Kosttillskott? Fundera igenom ALLT verkligen!
  5. Yoker
    #3

    Jag har precis slutat med en

    medicin, kan det vara det kanske? En sk utsättnings biverkning kanske...?
  6. 3
    Jag har precis slutat med en medicin, kan det vara det kanske? En sk utsättnings biverkning kanske...?
  7. carin
    #4

    Samma

    har ofta klåda i och på händerna och på och under fötterna. Har haft det i ett halvår nu och håller på att bli knäpp...
  8. 4
    Samma har ofta klåda i och på händerna och på och under fötterna. Har haft det i ett halvår nu och håller på att bli knäpp...

Liknande trådar

  1. kliar över hela kroppen
    By spikifoten in forum Kropp & hälsa
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2020-10-14, 16:26
  2. Kli kli kli över hela kroppen!
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 18:55
  3. Utslag över kroppen, kliar.
    By engel in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 10:52
  4. Små prickar över hela kroppen
    By Jenny m Pontus in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 13:28
  5. Prickig över hela kroppen....
    By Hjälp in forum Barnsjukdomar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 23:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar