Vinbärsbuskar
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Vinbärsbuskar

    hade vi tänkt att skaffa oss, 4 stycken nya. Jag har sett ut en plats i trädgården där jag skulle vilja ha dem, men där är sol så gott som hela dagen. Kommer de att trivas då tror ni, eller behöver de ha lite skugga också?
  2. 1
    Vinbärsbuskar hade vi tänkt att skaffa oss, 4 stycken nya. Jag har sett ut en plats i trädgården där jag skulle vilja ha dem, men där är sol så gott som hela dagen. Kommer de att trivas då tror ni, eller behöver de ha lite skugga också?
  3. Marmelad
    #2

    De gillar sol!

    Vi flyttade våra för de stod alldeles för skuggigt, nu står de i sol hela dagen och mår gott :-)
  4. 2
    De gillar sol! Vi flyttade våra för de stod alldeles för skuggigt, nu står de i sol hela dagen och mår gott :-)
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3

    Men dom klarar sig ganska bra i

    vandrande skugga faktiskt. Mina står halvskuggigt o dom är stora som hus. Det är en av dom få bärbuskarna som gillar skugga.
  6. 3
    Men dom klarar sig ganska bra i vandrande skugga faktiskt. Mina står halvskuggigt o dom är stora som hus. Det är en av dom få bärbuskarna som gillar skugga.
  7. Marmelad
    #4

    Ja...

    ..men de ger mer bär märkte vi när vi flyttade dem till solen, även om det funkar skuggigare också!
  8. 4
    Ja... ..men de ger mer bär märkte vi när vi flyttade dem till solen, även om det funkar skuggigare också!

Liknande trådar

  1. Vinbärsbuskar?
    By -Esmeralda- in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 19:22
  2. Plantera vinbärsbuskar?
    By -Esmeralda- in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 17:53
  3. Plantera vinbärsbuskar?
    By umami in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 15:17
  4. Äckel på vinbärsbuskar
    By bastet in forum Hem & fritid
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 10:49
  5. Sjukdom på vinbärsbuskar
    By Stina in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 23:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar