Få bort gammal olja på trädäck
Hem & fritid
  1. spinucklan
    #1

    Få bort gammal olja på trädäck

    Hur gör man för att få bort gammal olja från impregnerat trä? Jag ska olja om trädäcket på altanen och den delen som inte är under tak är torr och grå. Men den biten som ligger under tak har gammal, ful olja kvar nästan som ett lager lack. Kan man ta bort det eller är det bara att olja igen?
  2. 1
    Få bort gammal olja på trädäck Hur gör man för att få bort gammal olja från impregnerat trä? Jag ska olja om trädäcket på altanen och den delen som inte är under tak är torr och grå. Men den biten som ligger under tak har gammal, ful olja kvar nästan som ett lager lack. Kan man ta bort det eller är det bara att olja igen?
  3. Medlem sedan
    Jun 1999
    #2

    Jag bara oljar över

    Idag oljade (ofärgad) in min altan. Jag tror knappt att det finns kvar en gnutta olja, ty den var snustorr och sprucken på vissa partier. Men jag har inge tak.

    Förra helgen så såpskurade jag däcket och sedan tog jag mögel/algmedel som gjorde rent på djupet. Då blev det lite ljusare nyans på däcket.

    Skulle inte orkar slipa bort gammal olja, utan blaska på som vanligt.

  4. 2
    Jag bara oljar över Idag oljade (ofärgad) in min altan. Jag tror knappt att det finns kvar en gnutta olja, ty den var snustorr och sprucken på vissa partier. Men jag har inge tak.

    Förra helgen så såpskurade jag däcket och sedan tog jag mögel/algmedel som gjorde rent på djupet. Då blev det lite ljusare nyans på däcket.

    Skulle inte orkar slipa bort gammal olja, utan blaska på som vanligt.

  5. spinucklan
    #3

    Ok, jag gör nog ungefär så!

    Jag köpte \"Trallrent\" som jag tänker skura med så får det vara bra så.
  6. 3
    Ok, jag gör nog ungefär så! Jag köpte \"Trallrent\" som jag tänker skura med så får det vara bra så.

Liknande trådar

  1. Få bort olja?
    By Annika med 3 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 21:20
  2. Nytt trädäck - olja?
    By Bloom in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 21:13
  3. gammal olja?
    By ~Trixie~ in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 11:37
  4. Få bort olja
    By Pethra med två in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 16:37
  5. Hur får man bort svart olja?
    By Isa in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 13:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar