Leasing vs Köp
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Marie
    #1

    Leasing vs Köp

    Hej!

    Har enskild firma och ska införskaffa bärbar dator, skrivare och extern hårddisk. Hade tänkt köpa allt men försäljaren tipsade om leasing. Hur gör ni? Fördelar, nackdelar? Hur fungerar det med bokföringen vid leasing? Ska ge besked i början av veckan och är tacksam för alla svar jag kan få innan dess!
  2. 1
    Leasing vs Köp Hej!

    Har enskild firma och ska införskaffa bärbar dator, skrivare och extern hårddisk. Hade tänkt köpa allt men försäljaren tipsade om leasing. Hur gör ni? Fördelar, nackdelar? Hur fungerar det med bokföringen vid leasing? Ska ge besked i början av veckan och är tacksam för alla svar jag kan få innan dess!
  3. Anette
    #2

    Här finns en

    webbhandledning i leasing:
    http://www.esv.se/4.7bacbfffeb1eaac8000953.html

    Jag har ett par, tre leasingavtal som jag tog över efter förra ägaren. Ett av dem är det sista betalning på nästa månad.

    Var uppmärksam på hur mycket som är kvar att betala innan du kan göra en slutbetalning och därmed äga det du leasat. Om du inte säger upp avtalet i tid tickar det bara på.
  4. 2
    Här finns en webbhandledning i leasing:
    http://www.esv.se/4.7bacbfffeb1eaac8000953.html

    Jag har ett par, tre leasingavtal som jag tog över efter förra ägaren. Ett av dem är det sista betalning på nästa månad.

    Var uppmärksam på hur mycket som är kvar att betala innan du kan göra en slutbetalning och därmed äga det du leasat. Om du inte säger upp avtalet i tid tickar det bara på.

Liknande trådar

  1. köpt ut leasing bilen
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-11, 17:45
  2. Leasing eller fördelslån? Nån som har?
    By anonymt namn in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 21:53
  3. Leasing av bil
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 19:31
  4. En berättelse om leasing
    By peter56 in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 07:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar