Ordnad ekonomi?
Adoption
  1. S
    #1

    Ordnad ekonomi?

    Vad innebär egentligen ordnad ekonomi?
    Har en bio dotter född - 02. Har gått ner i arbetstid och arbetar i dag 60 %.
    Min man jobbar heltid med en årsinkomst på 250.000.
    Har lån på både hus och bil, samt bla en säng på kredit.
    Vi klarar oss, och vetskapen om att jag kan gå upp till heltid när som helst är en stor trygghet.

    Hur ser man på vår ekonomi i samband med en adoption?
    Känns som att man måste vara näst intill miljonär för att bli godkänd, men det är vi inte på långa vägar.
    Har inga besparingar att tala om, men vi lever ändå förhållandevis gott.

    Vad tror ni?
  2. 1
    Ordnad ekonomi? Vad innebär egentligen ordnad ekonomi?
    Har en bio dotter född - 02. Har gått ner i arbetstid och arbetar i dag 60 %.
    Min man jobbar heltid med en årsinkomst på 250.000.
    Har lån på både hus och bil, samt bla en säng på kredit.
    Vi klarar oss, och vetskapen om att jag kan gå upp till heltid när som helst är en stor trygghet.

    Hur ser man på vår ekonomi i samband med en adoption?
    Känns som att man måste vara näst intill miljonär för att bli godkänd, men det är vi inte på långa vägar.
    Har inga besparingar att tala om, men vi lever ändå förhållandevis gott.

    Vad tror ni?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Inga miljoner här inte :-)

    Utan ordnad ekonomi är just det du beskriver. Att man har pengar som kommer in i någorlunda jämn takt och att de utgifter man har täcks upp av inkomsterna.

    Jag skulle nog vilja påstå att nästan alla har lån på sin bostad och det är inget som utredarna kollar.

    Vår utredare frågade vad vi tjänade och om vår ekonomi var \"ordnad\", that´s it. Sedan frågade hon hur vi tänkt finansiera vår adoption. Hon fick ett svar på den frågan som hon var nöjd med.

    Lycka till!
  4. 2
    Inga miljoner här inte :-) Utan ordnad ekonomi är just det du beskriver. Att man har pengar som kommer in i någorlunda jämn takt och att de utgifter man har täcks upp av inkomsterna.

    Jag skulle nog vilja påstå att nästan alla har lån på sin bostad och det är inget som utredarna kollar.

    Vår utredare frågade vad vi tjänade och om vår ekonomi var \"ordnad\", that´s it. Sedan frågade hon hur vi tänkt finansiera vår adoption. Hon fick ett svar på den frågan som hon var nöjd med.

    Lycka till!
  5. Helena m Y
    #3

    Och

    när man sedan skickar papperen till landet så var det i alla fall för oss (Etiopien) så att vi bara behövde fylla i våra tillgångar. På papperet såg vi därför lugnt ut som miljonärer ;P. Trots att vi (som de allra flesta) också har lån på huset och lååångt ifrån är miljonärer i annat än skulder. Egentligen.
  6. 3
    Och när man sedan skickar papperen till landet så var det i alla fall för oss (Etiopien) så att vi bara behövde fylla i våra tillgångar. På papperet såg vi därför lugnt ut som miljonärer ;P. Trots att vi (som de allra flesta) också har lån på huset och lååångt ifrån är miljonärer i annat än skulder. Egentligen.
  7. S
    #4

    Tackar!!

    En stor sten lyftes från mitt hjärta i denna stund. Har varit orolig för att vår ekonomi skulle sätta käppa i hjulet för en adoption, men tydligen räcker det att vara av \"medelklass\" när det gäller ekonomi bara allt annat stämmer!!

    *Pustar ut* Tack så hemskt mycket för ditt svar!!
  8. 4
    Tackar!! En stor sten lyftes från mitt hjärta i denna stund. Har varit orolig för att vår ekonomi skulle sätta käppa i hjulet för en adoption, men tydligen räcker det att vara av \"medelklass\" när det gäller ekonomi bara allt annat stämmer!!

    *Pustar ut* Tack så hemskt mycket för ditt svar!!
  9. S
    #5

    Tack tack!!

    Gud så skänt det känns i mitt lilla hjärta nu!!
    Hade nog trott att man behövde ha ett gäng med tusenlappar på banken för att bli godkänd... Nu känns det som att vi vågar dra igång denna karusell :)
  10. 5
    Tack tack!! Gud så skänt det känns i mitt lilla hjärta nu!!
    Hade nog trott att man behövde ha ett gäng med tusenlappar på banken för att bli godkänd... Nu känns det som att vi vågar dra igång denna karusell :)

Liknande trådar

  1. Julstämningen är ordnad
    By Mamman*3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 14:32
  2. Ordnad reträtt
    By bstrand in forum Politik
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 10:17
  3. sjukskrivningen ordnad.
    By Ellan... in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 21:36
  4. Barnvakt ordnad
    By Lotta T in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 14:50
  5. Nu är vikarien ordnad:-)
    By christel_ in forum _0606 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 16:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar