Halsfluss???
Kropp & hälsa
  1. FiaLisa
    #1

    Halsfluss???

    Jag mår sk*tdåligt och min hals ser ut som... röda svullna kullar med gula stråk emellan. Jag har inga andra förkylningssymptom. Jag var bergsäker på att det var halsfluss men vid halsprov var det negativt. Hur säkra är testerna? Någon som vet???
  2. 1
    Halsfluss??? Jag mår sk*tdåligt och min hals ser ut som... röda svullna kullar med gula stråk emellan. Jag har inga andra förkylningssymptom. Jag var bergsäker på att det var halsfluss men vid halsprov var det negativt. Hur säkra är testerna? Någon som vet???
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Det beror...

    ...på hur länge du haft symptom. Innan 3:e dagen visar de flesta Strep-A neg. Har du feber?
  4. 2
    Det beror... ...på hur länge du haft symptom. Innan 3:e dagen visar de flesta Strep-A neg. Har du feber?
  5. FiaLisa
    #3

    Nja...

    Jag äter max dos med ipren för att stå ut... Jag har bara haft det 2,5 dygn, men det är så inflammerat i halsen så jag var säker på att det skulle visa positivt. Jag får väl vänta tills på måndag, har det inte gett med sig då är det väl bäst att testa igen.
  6. 3
    Nja... Jag äter max dos med ipren för att stå ut... Jag har bara haft det 2,5 dygn, men det är så inflammerat i halsen så jag var säker på att det skulle visa positivt. Jag får väl vänta tills på måndag, har det inte gett med sig då är det väl bäst att testa igen.
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Det är...

    ...också beroende på hur noggrannt provet tagits. Man måste vara rätt \"elak\" och pilla långt ner i halsen på flera ställen för att kunna fånga bakterien ibland. Tycker att du ska testa igen i helgen, har ni någon jourmott.? Sen kan det ju (som alla säger) vara virus och då går det ju över av sig självt så småningom.
  8. 4
    Det är... ...också beroende på hur noggrannt provet tagits. Man måste vara rätt \"elak\" och pilla långt ner i halsen på flera ställen för att kunna fånga bakterien ibland. Tycker att du ska testa igen i helgen, har ni någon jourmott.? Sen kan det ju (som alla säger) vara virus och då går det ju över av sig självt så småningom.

Liknande trådar

  1. halsfluss?
    By Monica med 3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 22:14
  2. halsfluss...
    By fin_ in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-30, 16:04
  3. Halsfluss :(
    By Ansan m A&T in forum _03 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 19:25
  4. Halsfluss
    By Jordgubben in forum _0507 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 17:31
  5. Halsfluss?
    By Maybe-baby in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 15:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar