Små prickar över hela kroppen
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Små prickar över hela kroppen

    har min lille knodd, men dock enbart 38 graders feber. Är lite gnällig och ammar hela tiden.. känns knappt som att jag har någon mjölk kvar. På sjukvårdsupplysningen visste de inte vad prickarna kunde vara. Någon som haft något liknande?
    /Mycket förkyld Jenny
  2. 1
    Små prickar över hela kroppen har min lille knodd, men dock enbart 38 graders feber. Är lite gnällig och ammar hela tiden.. känns knappt som att jag har någon mjölk kvar. På sjukvårdsupplysningen visste de inte vad prickarna kunde vara. Någon som haft något liknande?
    /Mycket förkyld Jenny
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2

    Tre-dagars-febern? imt

    .
  4. 2
    Tre-dagars-febern? imt .
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Jag tänkte som...

    malva att det kan ju vara tredagarsfebern. Men då brukar ju iofs inte prickarna komma förrän efter det att febern har gått över.

    Här kan du läsa lite om tredagasfeber:
    http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3419
  6. 3
    Jag tänkte som... malva att det kan ju vara tredagarsfebern. Men då brukar ju iofs inte prickarna komma förrän efter det att febern har gått över.

    Här kan du läsa lite om tredagasfeber:
    http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3419
  7. Linnie m L-06, R-02, E-00
    #4

    Har du bytt tvättmrdel?? Jordgubbar

    ....det kan vara något så enkelt som det?? Prickar är ofta svåra att bedömma, särskilt över telefon. Men 99.9% av alla prickar är helt ofarliga. Har du ätit jordgubbar, det är en vanlig sak att få prickar för åxå om du ätit mkt ren choklad?!
    HHoppas febern inte blir högre, men tänk åxå att barn har generellt ofta högre kroppstemp än oss vuxna.

    Kram Linnie
  8. 4
    Har du bytt tvättmrdel?? Jordgubbar ....det kan vara något så enkelt som det?? Prickar är ofta svåra att bedömma, särskilt över telefon. Men 99.9% av alla prickar är helt ofarliga. Har du ätit jordgubbar, det är en vanlig sak att få prickar för åxå om du ätit mkt ren choklad?!
    HHoppas febern inte blir högre, men tänk åxå att barn har generellt ofta högre kroppstemp än oss vuxna.

    Kram Linnie
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Värmeutslag?


    Kan det vara värmeutslag i samband med febern?
    Jag täntke också på tredagars febern men då borde väl prickarna komma förnst om ett par dagar?
  10. 5
    Värmeutslag?
    Kan det vara värmeutslag i samband med febern?
    Jag täntke också på tredagars febern men då borde väl prickarna komma förnst om ett par dagar?
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6

    Tack för svar

    Ja, tre dags feber känns ju konstigt eftersom han inte haft någon speciell feber innan. Men idag verkar han rätt så opåverkad, så vi får hoppas att det var något tillfälligt. Det enda jag ätit är rabarber.. hoppas det inte var det. Rabarberpaj som är sååå gott. Det är bra att det är helg så får man hjälp iaf. Är själv helt sänkt av förkylning och kan inte gå på möhippa idag.. trist.
  12. 6
    Tack för svar Ja, tre dags feber känns ju konstigt eftersom han inte haft någon speciell feber innan. Men idag verkar han rätt så opåverkad, så vi får hoppas att det var något tillfälligt. Det enda jag ätit är rabarber.. hoppas det inte var det. Rabarberpaj som är sååå gott. Det är bra att det är helg så får man hjälp iaf. Är själv helt sänkt av förkylning och kan inte gå på möhippa idag.. trist.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    Saga har prickar...

    Som små plitor över mage, bröstkorg och bet...
    Hon har även som \"en extra hud\" på kinderna.
    Var o visade upp henne på VC igår och dom trodde det var något jag ätit troligtvis ägg...annars kunde det även vara från kloret på babysimmet...

    Hjälpte väl kanske inte dig så mycket men kanske det kan vara något liknande Pontus har??
  14. 7
    Saga har prickar... Som små plitor över mage, bröstkorg och bet...
    Hon har även som \"en extra hud\" på kinderna.
    Var o visade upp henne på VC igår och dom trodde det var något jag ätit troligtvis ägg...annars kunde det även vara från kloret på babysimmet...

    Hjälpte väl kanske inte dig så mycket men kanske det kan vara något liknande Pontus har??

Liknande trådar

  1. Kli kli kli över hela kroppen!
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 18:55
  2. Små små röda prickar på hela kroppen
    By Familjnu in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 19:31
  3. Prickar över hela kroppen
    By YoCheri in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 11:31
  4. Prickig över hela kroppen....
    By Hjälp in forum Barnsjukdomar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 23:12
  5. Hundratals röda prickar över hela
    By Helene Noella Moltas in forum _05 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 19:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar