Snor snor och så liter mera snor
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Snor snor och så liter mera snor

    Om ni bara visste hur otroligt jättetrött jag är på snoriga barn *suckar*. Agnes har snorat sen hon var två veckor, vad annat kan man vänta sig med två bröder som snällt drar hem varenda dagisbakterie som bara uppfunnits?!? Nåja, det blev i alla fall lite bättre efter några veckor. Ja, till och med så pass bra att vi faktiskt inte behövde använde vare sig koksaltdroppar eller snorsug (jag vet, det låter supersnuskigt). Men säg den lycka som varar. För ett par dagar sedan var det dags igen och nu är lillfian totalt igenkorkad av snor snor och ännu mera snor *suckar igen*. Har försökt palla upp både vaggan och madrassen för att hon ska ligga med överkroppen lite högre men det enda det resulterade i var en tvärilsk liten dam. Sen försökte jag ha henne sovandes på mig när jag halvsatt men se då blev hon precis lika tvärilsk. Hon ska minsann ligga helt plant och vad händer då... Just det, totalstopp i näsan och resultatet är en... japp du gissade rätt - tvärilsk liten dam. Sen vaknar unga fröken en gång i timmen och är tvärilsk för att hon är täppt i näsan, jag går upp och snorar ur henne och sen kör vi samma race efter ytterligare en timme. Till saken hör att den här unga damen tycker om att sova och uppskattar inte alls att få sin nattsömn störd av nåt så trivialt som snor. Mamman är trött nu *gäspar*.

    Dessutom, för att fortsätta mitt gnäll när jag ändå är igång, så är storebror också sjuk. Inte vattkoppor eller mässling eller nåt annat mer rejält utan det är feber och snor där med. Tror minsann att grabben har mer snor i näsan än det finns vatten i Nilen. Han tycker också om att sova på natten och uppskatter heller inte att bli störd av snor så vi har numera _två_ tvärilskna barn att snora ur på nätterna *gäspar igen*.

    Trodde i min enfald att de här dagisförkylningarna som har avlöst varandra sedan i december förra året skulle ge med sig så fort våren kom och barnen började vara ute mer på dagarna. Det funkade ju så på vårt gamla dagis!!! Undrar vad det är för monsterbakterier det här dagiset är utrustat med? Vad annat kan man göra än att tålmodigt snyta dessa näsor? Tycker att det räcker med en förkylning på våren och en på hösten.

    Det blev visst ett rysligt gnälligt inlägg och alldeles vansinnigt fokuserat på snor också men det är väldigt mycket snor i mitt liv just nu. Snoriga näsdukar, rinnande näsor, nersnorade kuddar, avtorkat snor på kläderna, snor överallt helt enkelt. Jag är smått less på det hela nu.
  2. 1
    Snor snor och så liter mera snor Om ni bara visste hur otroligt jättetrött jag är på snoriga barn *suckar*. Agnes har snorat sen hon var två veckor, vad annat kan man vänta sig med två bröder som snällt drar hem varenda dagisbakterie som bara uppfunnits?!? Nåja, det blev i alla fall lite bättre efter några veckor. Ja, till och med så pass bra att vi faktiskt inte behövde använde vare sig koksaltdroppar eller snorsug (jag vet, det låter supersnuskigt). Men säg den lycka som varar. För ett par dagar sedan var det dags igen och nu är lillfian totalt igenkorkad av snor snor och ännu mera snor *suckar igen*. Har försökt palla upp både vaggan och madrassen för att hon ska ligga med överkroppen lite högre men det enda det resulterade i var en tvärilsk liten dam. Sen försökte jag ha henne sovandes på mig när jag halvsatt men se då blev hon precis lika tvärilsk. Hon ska minsann ligga helt plant och vad händer då... Just det, totalstopp i näsan och resultatet är en... japp du gissade rätt - tvärilsk liten dam. Sen vaknar unga fröken en gång i timmen och är tvärilsk för att hon är täppt i näsan, jag går upp och snorar ur henne och sen kör vi samma race efter ytterligare en timme. Till saken hör att den här unga damen tycker om att sova och uppskattar inte alls att få sin nattsömn störd av nåt så trivialt som snor. Mamman är trött nu *gäspar*.

    Dessutom, för att fortsätta mitt gnäll när jag ändå är igång, så är storebror också sjuk. Inte vattkoppor eller mässling eller nåt annat mer rejält utan det är feber och snor där med. Tror minsann att grabben har mer snor i näsan än det finns vatten i Nilen. Han tycker också om att sova på natten och uppskatter heller inte att bli störd av snor så vi har numera _två_ tvärilskna barn att snora ur på nätterna *gäspar igen*.

    Trodde i min enfald att de här dagisförkylningarna som har avlöst varandra sedan i december förra året skulle ge med sig så fort våren kom och barnen började vara ute mer på dagarna. Det funkade ju så på vårt gamla dagis!!! Undrar vad det är för monsterbakterier det här dagiset är utrustat med? Vad annat kan man göra än att tålmodigt snyta dessa näsor? Tycker att det räcker med en förkylning på våren och en på hösten.

    Det blev visst ett rysligt gnälligt inlägg och alldeles vansinnigt fokuserat på snor också men det är väldigt mycket snor i mitt liv just nu. Snoriga näsdukar, rinnande näsor, nersnorade kuddar, avtorkat snor på kläderna, snor överallt helt enkelt. Jag är smått less på det hela nu.
  3. Jessica m Alvin & Vilmer
    #2

    Ler och känner igen mig

    förra hösten när Vilmer skolades in på dagis såg vår vardag ut precis så *ta i trä, nu är det lugnt*. Trist! Men ler då du skriver så himla bra och roligt... du kan verkligen uttrycka hur det är!
  4. 2
    Ler och känner igen mig förra hösten när Vilmer skolades in på dagis såg vår vardag ut precis så *ta i trä, nu är det lugnt*. Trist! Men ler då du skriver så himla bra och roligt... du kan verkligen uttrycka hur det är!
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    Tack!

    Alltid kul att kunna roa någon *ler*.

    Nu har jag själv sällat mig till de snorigas skara men det var väl ingen högoddsare precis. Har man två snoriga barn som vill vara nära nära precis hela tiden kommer man helt enkelt inte undan. Fast än har jag inte gett upp hoppet om att resten av familjen ska klara sig *håller tummarna*.
  6. 3
    Tack! Alltid kul att kunna roa någon *ler*.

    Nu har jag själv sällat mig till de snorigas skara men det var väl ingen högoddsare precis. Har man två snoriga barn som vill vara nära nära precis hela tiden kommer man helt enkelt inte undan. Fast än har jag inte gett upp hoppet om att resten av familjen ska klara sig *håller tummarna*.
  7. Anna m Cindy
    #4

    Vet inte...

    ... om det är någon tröst precis, men min dotter har också varit konstant slemmig och snorig. Ligger och lyssnar på hennes rosslande på nätterna, nojig förstagångsmamma med RS-skräck som man är... Verkligen skitjobbigt. Så jag förstår dig precis! Kanske någon slags tröst i allt snor i alla fall, att veta att man inte är ensam...

    Snorkram!
  8. 4
    Vet inte... ... om det är någon tröst precis, men min dotter har också varit konstant slemmig och snorig. Ligger och lyssnar på hennes rosslande på nätterna, nojig förstagångsmamma med RS-skräck som man är... Verkligen skitjobbigt. Så jag förstår dig precis! Kanske någon slags tröst i allt snor i alla fall, att veta att man inte är ensam...

    Snorkram!

Liknande trådar

  1. snor snor snor.....dagis?
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 09:20
  2. mera gnäll, snor o kräkor....
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 13:34
  3. Snor, snor och åter snor!!
    By anonymt namn in forum Barnsjukdomar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 19:10
  4. Snor snor i långa strängar....
    By .Flingan in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 12:53
  5. Snor, snor, host och förkylning...
    By tus_ in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 19:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar