altan
Hem & fritid
  1. I
    #1

    altan

    Hur ser er altan ut och hur har ni \"inrett\" den? Jag vill få vår altan se hemtrevlig o mysig ut!

    Vår är ca 18 m2 stor. Trädäck och inglasad. Vi har inte fönster hela vägen utom där dörrarna är. Vi har vitmålat allt trä. Möblerna är furumöbler, en soffa, två stolar och en bänk. Dynorna är randiga i blå/vit/beige. Vi har just nu en matta i blått under bordet men vi tänker köpa en sådan där altanmatta i grått (finns i grönt o brunt också).

    Har beställt långa linnegardiner som jag tänkt hänga i \"hörnen\" för att få det lite mer mysigt. Vita gardiner.

    Några växter har vi inte alls (förutom en kruka på bordet). Det ser lite kalt o tomt ut.

    Beskriv gärna era altaner!



  2. 1
    altan Hur ser er altan ut och hur har ni \"inrett\" den? Jag vill få vår altan se hemtrevlig o mysig ut!

    Vår är ca 18 m2 stor. Trädäck och inglasad. Vi har inte fönster hela vägen utom där dörrarna är. Vi har vitmålat allt trä. Möblerna är furumöbler, en soffa, två stolar och en bänk. Dynorna är randiga i blå/vit/beige. Vi har just nu en matta i blått under bordet men vi tänker köpa en sådan där altanmatta i grått (finns i grönt o brunt också).

    Har beställt långa linnegardiner som jag tänkt hänga i \"hörnen\" för att få det lite mer mysigt. Vita gardiner.

    Några växter har vi inte alls (förutom en kruka på bordet). Det ser lite kalt o tomt ut.

    Beskriv gärna era altaner!



  3. Tess@n
    #2

    oh ja!!!!!

    Jag vill också få tips.Fast vår har inget tak......men glasad på sidorna (bullerskyddad) och typ panel nedtill....24kvm
  4. 2
    oh ja!!!!! Jag vill också få tips.Fast vår har inget tak......men glasad på sidorna (bullerskyddad) och typ panel nedtill....24kvm
  5. 0rcid- pappalös
    #3

    A och o för mig är...

    växterna. Olika krukor med olika växter i. Själv har jag en altan på 21kvm under tak som int eär helt klart (hade vi råd skulle vi glas in den helt) jag ahr några krukor med växter i och det lyfter det hela dirket. jag ahr en potatisblomma(som ett litet träd som ger vackra vita blommor), vinranka med sälgspaljé, dahlior och det komemr att bli flera krukor. Jag ahr en stor aloe vera som får stå ute och pelargoner. Allt grönt ger mys.

    ett annat sätt är också färg och dekoration. fundera ut ett tema och håll till det. Vita gardiner är fint men ha gärna med något mer än vitt så det inte blir så kallt då väggarna redan är vita. Ha gärna ljuskällor så som tex fotogenlycktor och andra ljuslyckot på krokar,.
    När jag gifte mig med min make så hade vi vår bröllopsmiddag på en altan ute i sommarstugan och min svärmor och mamma ochs vägerska hade dukat kanonfint. de hade hängt upp ovanför bordet ljuskronor för bara ljus för (inte elektriska ljus utan riktiga ljus, ramen var sådan svart järn och med ljusmanchetter till)och det hängde bambu jalusier som man kunde dra ner om det blev för kallt (altanen var inte inglasad) och det hängde fotogenlampor som tändes på kvällen. Det gjorde det hela så mysigt!

    Har ni plats så köp en sån där hög eldkruka som man kan elda i alternativ ha ljus i, det är också mysigt.

    det finns så mycket man kan göra för mysigheten. :)
  6. 3
    A och o för mig är... växterna. Olika krukor med olika växter i. Själv har jag en altan på 21kvm under tak som int eär helt klart (hade vi råd skulle vi glas in den helt) jag ahr några krukor med växter i och det lyfter det hela dirket. jag ahr en potatisblomma(som ett litet träd som ger vackra vita blommor), vinranka med sälgspaljé, dahlior och det komemr att bli flera krukor. Jag ahr en stor aloe vera som får stå ute och pelargoner. Allt grönt ger mys.

    ett annat sätt är också färg och dekoration. fundera ut ett tema och håll till det. Vita gardiner är fint men ha gärna med något mer än vitt så det inte blir så kallt då väggarna redan är vita. Ha gärna ljuskällor så som tex fotogenlycktor och andra ljuslyckot på krokar,.
    När jag gifte mig med min make så hade vi vår bröllopsmiddag på en altan ute i sommarstugan och min svärmor och mamma ochs vägerska hade dukat kanonfint. de hade hängt upp ovanför bordet ljuskronor för bara ljus för (inte elektriska ljus utan riktiga ljus, ramen var sådan svart järn och med ljusmanchetter till)och det hängde bambu jalusier som man kunde dra ner om det blev för kallt (altanen var inte inglasad) och det hängde fotogenlampor som tändes på kvällen. Det gjorde det hela så mysigt!

    Har ni plats så köp en sån där hög eldkruka som man kan elda i alternativ ha ljus i, det är också mysigt.

    det finns så mycket man kan göra för mysigheten. :)

Liknande trådar

  1. Det här med altan
    By Svammelmamma in forum Hem & fritid
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-05-24, 08:51
  2. Min altan!
    By Majjen in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-30, 17:17
  3. Altan
    By pumba67 in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-05, 23:44
  4. Altan
    By LenaWilma in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 21:00
  5. Altan
    By Tigerlily in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 13:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar