Rekommenderar leverrening!
Kropp & hälsa
  1. Ett ton lättare! ;)
    #1

    Rekommenderar leverrening!

    Har precis genomgått denna kur http://www.ehdin.com/Leverrening.html
    och fått ur min kropp uppemot 100 gallstenar, varav ett tiotal var runt centimetern stora och ytterligare ett 20-tal var 4-6 mm! Vad häftigt! :)

    Lite läskigt är det dock att tänka att jag gått med alla dessa stenar i min _kropp_!?! :/

    Iaf rekommenderar jag denna kur varmt!
    Den tar ungefär ett dygn. Jag blev lite matt och yr (har lågt blodtryck och lågt blodsocker), mådde rätt illa av och till och hade diarré under några timmar, när utrensningen var som mest aktiv - men inget som inte gick att överleva med lätthet och vilken lycka med så påtagligt resultat! :)
  2. 1
    Rekommenderar leverrening! Har precis genomgått denna kur http://www.ehdin.com/Leverrening.html
    och fått ur min kropp uppemot 100 gallstenar, varav ett tiotal var runt centimetern stora och ytterligare ett 20-tal var 4-6 mm! Vad häftigt! :)

    Lite läskigt är det dock att tänka att jag gått med alla dessa stenar i min _kropp_!?! :/

    Iaf rekommenderar jag denna kur varmt!
    Den tar ungefär ett dygn. Jag blev lite matt och yr (har lågt blodtryck och lågt blodsocker), mådde rätt illa av och till och hade diarré under några timmar, när utrensningen var som mest aktiv - men inget som inte gick att överleva med lätthet och vilken lycka med så påtagligt resultat! :)
  3. Skeptiker
    #2

    Och hur räknade du

    gallstenarna? Verkar ju helt livsfarligt när du dessutom redan har lågt blodtryck och lågt socker. Diarré ger dig bara vätskeförlust, har du ersatt det med extra vätska?
  4. 2
    Och hur räknade du gallstenarna? Verkar ju helt livsfarligt när du dessutom redan har lågt blodtryck och lågt socker. Diarré ger dig bara vätskeförlust, har du ersatt det med extra vätska?
  5. frasse-boy
    #3

    vad kostade det?

    och hur kom dom ut? vem räknade stenarna?

    samt hur vet jag att du inte har fått betalt från ehdin.com för att sälja och göra reklam för deras produkter?

    den som påstår saker som du nu gör har ett stort ansvar för att på ett korrekt otvetydligt sätt förklara resultaten samt beskriva på vilket sätt feltolkningar av resultatet och rena bedrägerier inte kan ha förekommit.

    övertyga mig och jag ska bli troende direkt
  6. 3
    vad kostade det? och hur kom dom ut? vem räknade stenarna?

    samt hur vet jag att du inte har fått betalt från ehdin.com för att sälja och göra reklam för deras produkter?

    den som påstår saker som du nu gör har ett stort ansvar för att på ett korrekt otvetydligt sätt förklara resultaten samt beskriva på vilket sätt feltolkningar av resultatet och rena bedrägerier inte kan ha förekommit.

    övertyga mig och jag ska bli troende direkt
  7. Ett ton lättare! ;)
    #4

    Mkt lätt..

    ..att räkna gallstenarna på ett ungefär, eftersom de är tydligt gröna och flyter i vattnet i toaletten. ;-)

    Varför skulle det vara livsfarligt för att jag har lågt blordtryck och blodsocker? Jag fastar regelbundet utan större problem, blir lite matt och yr stundom - men det är inget farligt i sig! Yr blir jag bara jag reser mig för fort från en soffa i normala fall p.g.a. mitt blodtryck. Jag har dessutom inget onormalt lågt tryck, utan får alltid höra hur hälsosamt det är att mitt tryck ligger där det ligger.

    En vuxen och frisk människa har inga problem att klara några timmars diarré - det är ju bara att ersätta det med vätska, vilket jag självfallet gjort. Jag har haft värre diarréer, och längre, samtididgt som jag kräkts en massa vid en vanlig magsjuka - so whats the prolem?!?

    Detta är hetl ofarligt. Det är betydligt bättre och sundare än att operera bort ett av kroppens ORGAN, som ju är skolmedicinens alternativ - och då är det ÄNDÅ inte garanterat att man blir av med smärtorna!!!

    Nej du, det känns lite som du bara är skeptisk för sakens skull, för att detta är utanför skolmedicinen kanske? Frågar bara då; hur lång tid tog det för skolmedicinen att hänga med vad gäller t.e.x akupunktur? Några tusen år bara.....;-)
  8. 4
    Mkt lätt.. ..att räkna gallstenarna på ett ungefär, eftersom de är tydligt gröna och flyter i vattnet i toaletten. ;-)

    Varför skulle det vara livsfarligt för att jag har lågt blordtryck och blodsocker? Jag fastar regelbundet utan större problem, blir lite matt och yr stundom - men det är inget farligt i sig! Yr blir jag bara jag reser mig för fort från en soffa i normala fall p.g.a. mitt blodtryck. Jag har dessutom inget onormalt lågt tryck, utan får alltid höra hur hälsosamt det är att mitt tryck ligger där det ligger.

    En vuxen och frisk människa har inga problem att klara några timmars diarré - det är ju bara att ersätta det med vätska, vilket jag självfallet gjort. Jag har haft värre diarréer, och längre, samtididgt som jag kräkts en massa vid en vanlig magsjuka - so whats the prolem?!?

    Detta är hetl ofarligt. Det är betydligt bättre och sundare än att operera bort ett av kroppens ORGAN, som ju är skolmedicinens alternativ - och då är det ÄNDÅ inte garanterat att man blir av med smärtorna!!!

    Nej du, det känns lite som du bara är skeptisk för sakens skull, för att detta är utanför skolmedicinen kanske? Frågar bara då; hur lång tid tog det för skolmedicinen att hänga med vad gäller t.e.x akupunktur? Några tusen år bara.....;-)
  9. Ett ton lättare! ;)
    #5

    Det kostade...

    ...bara det som magensiumsulfatet och oljan kostade, några tjugor. Stenarna bajsades ut och _jag_ räknade de flytande och tydligt gröna stenarna i toalettstolen.

    Nej, Frasseboy, du vet inte att jag inte är utskickad av Susanna Ehdin \"och co\". Vill du misstänka detta så var så god. Tråkigt livet måsta vara bara, att dels vara skeptiskt mot allt som inte faller exakt inom ramarna för det etablerade och därtill misstro sina medmänniskor. :-(

    Jag delade med mig av en jättepositiv erfarenhet av alternativ medicin (som du kanske också lagt märke till att detta snack heter?) och har inga skyldigheter att bevisa något.

    Jag \"påstår\" ingenting, utan delar med mig av _min_ erfarenhet och rekommenderar andra att prova . jag anser inte att jag har någon skyldighet att \"på ett korrekt otvetydligt sätt förklara resultaten samt beskriva på vilket sätt feltolkningar av resultatet och rena bedrägerier inte kan ha förekommit\". jag har inget vinstsyfte med detta, uatn berättar för andra intresserade om en metod jag testat som funkat över förväntan. Ingen tvingar dig att prova och ingen har talat om får någon vad _de_ ska göra. Vi är alla vuxna männsikor på detta snack (antar jag) och de flesta är här för att de ser positivt på alternativa medicinska metoder. DU verkar dock mest vara här för att klaga och gnälla på alla som inte rättat in sig i ditt led och håller sig till det konventionella.

    Jag tänker inte försöka övertyga dig, du har redan bestämt dig och visar detta tydligt varje gång du skriver här! *suck*

    (PS. Nästa gång jag gör en leverrening kan jag spara stenarna och skicka dem till dig, som hårda bevis! *s*)
  10. 5
    Det kostade... ...bara det som magensiumsulfatet och oljan kostade, några tjugor. Stenarna bajsades ut och _jag_ räknade de flytande och tydligt gröna stenarna i toalettstolen.

    Nej, Frasseboy, du vet inte att jag inte är utskickad av Susanna Ehdin \"och co\". Vill du misstänka detta så var så god. Tråkigt livet måsta vara bara, att dels vara skeptiskt mot allt som inte faller exakt inom ramarna för det etablerade och därtill misstro sina medmänniskor. :-(

    Jag delade med mig av en jättepositiv erfarenhet av alternativ medicin (som du kanske också lagt märke till att detta snack heter?) och har inga skyldigheter att bevisa något.

    Jag \"påstår\" ingenting, utan delar med mig av _min_ erfarenhet och rekommenderar andra att prova . jag anser inte att jag har någon skyldighet att \"på ett korrekt otvetydligt sätt förklara resultaten samt beskriva på vilket sätt feltolkningar av resultatet och rena bedrägerier inte kan ha förekommit\". jag har inget vinstsyfte med detta, uatn berättar för andra intresserade om en metod jag testat som funkat över förväntan. Ingen tvingar dig att prova och ingen har talat om får någon vad _de_ ska göra. Vi är alla vuxna männsikor på detta snack (antar jag) och de flesta är här för att de ser positivt på alternativa medicinska metoder. DU verkar dock mest vara här för att klaga och gnälla på alla som inte rättat in sig i ditt led och håller sig till det konventionella.

    Jag tänker inte försöka övertyga dig, du har redan bestämt dig och visar detta tydligt varje gång du skriver här! *suck*

    (PS. Nästa gång jag gör en leverrening kan jag spara stenarna och skicka dem till dig, som hårda bevis! *s*)
  11. Kraxis
    #6

    varför så aggressiv

    till en fråga?
  12. 6
    varför så aggressiv till en fråga?
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7

    Instämmer!

    Helt onödigt att misstänkliggöra på ett sådant otrevligt sätt.
  14. 7
    Instämmer! Helt onödigt att misstänkliggöra på ett sådant otrevligt sätt.
  15. Sundis
    #8

    långt utlägg =)

    Jag tycker det är jätteintressant att höra om \"alternativa\" behandlingar! Vanligtvis pratar jag inte så mycket om sånt med såna jag inte känner - det är som att folk tycker man tror på något son är kriminellt och fult känns det som.

    Vår läkarvård idag är så kopplat till endast kropp och stänger ute psyke. Vi människor i dagens moderna samhälle borde väl veta att dessa två samarbetar..?

    Det var inte längesedan akupunktur kom in i den traditionella sjukvården, idag använder man det som alternativ till exempel smärtlindring. DÅ är det plötsligt helt okej som metod tycker skeptiker som annars förkastar allt som inte utörs på ett traditionellt sjukhus.

  16. 8
    långt utlägg =) Jag tycker det är jätteintressant att höra om \"alternativa\" behandlingar! Vanligtvis pratar jag inte så mycket om sånt med såna jag inte känner - det är som att folk tycker man tror på något son är kriminellt och fult känns det som.

    Vår läkarvård idag är så kopplat till endast kropp och stänger ute psyke. Vi människor i dagens moderna samhälle borde väl veta att dessa två samarbetar..?

    Det var inte längesedan akupunktur kom in i den traditionella sjukvården, idag använder man det som alternativ till exempel smärtlindring. DÅ är det plötsligt helt okej som metod tycker skeptiker som annars förkastar allt som inte utörs på ett traditionellt sjukhus.

  17. Medlem sedan
    Feb 2001
    #9

    Känns det

    när gallstenarna \"vandrar ut\"? Har du haft gallbesvär eller fanns stenarna där i det tysta? *nyfiken*
  18. 9
    Känns det när gallstenarna \"vandrar ut\"? Har du haft gallbesvär eller fanns stenarna där i det tysta? *nyfiken*
  19. Ett ton lättare! ;)
    #10

    Det kändes..

    ..inte när de tog sig ut - tack varae att magnesiumsulfatet hade öppnat och \"slappnat av\" gallgångarna. Jag har haft stora besvär med gallstensanfall under många år - sedan tonåren faktiskt - och de har ökat under de sista två åren och blivit nästan handikappande i vissa avseenden.
  20. 10
    Det kändes.. ..inte när de tog sig ut - tack varae att magnesiumsulfatet hade öppnat och \"slappnat av\" gallgångarna. Jag har haft stora besvär med gallstensanfall under många år - sedan tonåren faktiskt - och de har ökat under de sista två åren och blivit nästan handikappande i vissa avseenden.
  21. Ett ton lättare! ;)
    #11

    Kan bara instämma! IMT

    .
  22. 11
    Kan bara instämma! IMT .
  23. Ett ton lättare! ;)
    #12

    Oj, Kraxis & Animisha!

    Är era inlägg riktade till mig? Var det jag som var otrevlig och aggressiv och misstänkliggjorde någon, tyckte ni? *förvånad*
  24. 12
    Oj, Kraxis & Animisha! Är era inlägg riktade till mig? Var det jag som var otrevlig och aggressiv och misstänkliggjorde någon, tyckte ni? *förvånad*
  25. Kraxis
    #13

    nja

    jag blev förvånad över att alla inblandade tog en sådan aggressiv och sarkastisk inställning så fort.
  26. 13
    nja jag blev förvånad över att alla inblandade tog en sådan aggressiv och sarkastisk inställning så fort.
  27. Ett ton lättare! ;)
    #14

    Och jag blev...

    ...förvånad över att de första svar jag fick var relativt agressiva svar om att jag måste bevisa ditten och datten, när jag bara delade med mig av en positiv erfarenhet. Jag blev mycket mycket ställd och förvånad över dessa svar på ett glatt och uppmuntrande inlägg från min sida - att t.o.m. bli anklagad för att gå någon annans ärenden i ekonimiskt vinstintresse var lite väl magstarkt!

    Har inte varit min avsikt att vara sarkastisk alls, men lite blir det kanske så att \"som man ropar får man svar\" och jag smittades av den agressiva och negativa ton svaren innehöll. Så här i efterhand inser jag att jag t.ex. borde ha ignorerat att svara Frasseboy helt - det var nog inte värt mödan. ;)

    Om du brukar hänga här så är det ju lätt att se att Frasseboy ofta är just agressiva och djupt fördömande av allting som faller utanför den biomedicinska sfären. Många är vi som undrar vad syftet med att han skriver här så frekvent är - han är uppenbarligen _inte_ intresserad av att dela erfarenheter och kunskap om komplementärmedicin iaf!
  28. 14
    Och jag blev... ...förvånad över att de första svar jag fick var relativt agressiva svar om att jag måste bevisa ditten och datten, när jag bara delade med mig av en positiv erfarenhet. Jag blev mycket mycket ställd och förvånad över dessa svar på ett glatt och uppmuntrande inlägg från min sida - att t.o.m. bli anklagad för att gå någon annans ärenden i ekonimiskt vinstintresse var lite väl magstarkt!

    Har inte varit min avsikt att vara sarkastisk alls, men lite blir det kanske så att \"som man ropar får man svar\" och jag smittades av den agressiva och negativa ton svaren innehöll. Så här i efterhand inser jag att jag t.ex. borde ha ignorerat att svara Frasseboy helt - det var nog inte värt mödan. ;)

    Om du brukar hänga här så är det ju lätt att se att Frasseboy ofta är just agressiva och djupt fördömande av allting som faller utanför den biomedicinska sfären. Många är vi som undrar vad syftet med att han skriver här så frekvent är - han är uppenbarligen _inte_ intresserad av att dela erfarenheter och kunskap om komplementärmedicin iaf!
  29. Nadia
    #15

    instämmer till fullo!

    mycket bra inlägg!
    (till \"Ett ton lättare!\")
  30. 15
    instämmer till fullo! mycket bra inlägg!
    (till \"Ett ton lättare!\")
  31. Kraxis
    #16

    jo, jag såg återkommande mönster

    av vissa skribenter när jag läste övriga inlägg i forat. varför hänga här om man så tydligt ogillar ämnena? klart att man ska (få) ifrågasätta, är själv sådan av natur och ohejdad vana, men det finns så många olika sätt att fråga på.
  32. 16
    jo, jag såg återkommande mönster av vissa skribenter när jag läste övriga inlägg i forat. varför hänga här om man så tydligt ogillar ämnena? klart att man ska (få) ifrågasätta, är själv sådan av natur och ohejdad vana, men det finns så många olika sätt att fråga på.
  33. Medlem sedan
    Jan 2005
    #17

    Inte till dig!

    Inte till dig! Utan till skeptiker och frasse-boy.
  34. 17
    Inte till dig! Inte till dig! Utan till skeptiker och frasse-boy.
  35. Camelia
    #18

    Den är superbra!

    Kör den några gånger om året och är _så_ glad att jag hittat den!
    Kul att fler blir hjälpta av den!
  36. 18
    Den är superbra! Kör den några gånger om året och är _så_ glad att jag hittat den!
    Kul att fler blir hjälpta av den!
  37. Ett ton lättare! ;)
    #19

    Kraxis

    Precis så tycker jag också! Det handlar inte om ATT ifrågasätta (det är alltid viktigt med ifrågasättande av olika metoder!) utan just om HUR man gör detta ifrågasättandet.
  38. 19
    Kraxis Precis så tycker jag också! Det handlar inte om ATT ifrågasätta (det är alltid viktigt med ifrågasättande av olika metoder!) utan just om HUR man gör detta ifrågasättandet.
  39. Ett ton lättare! ;)
    #20

    Tack, Nadia! IMT

    .
  40. 20
    Tack, Nadia! IMT .
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. *OT* Var rekommenderar ni?
    By Cherinne in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 17:57
  2. Rekommenderar bok
    By anonymt namn in forum Fosterskador – alkohol (droger)
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 15:03
  3. Rekommenderar:
    By Alex m.Loke&Svante in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 10:16
  4. Camelia om leverrening
    By Nyfiken in forum Kropp & hälsa
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-07-01, 23:02
  5. tarm&leverrening
    By Anna in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 00:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar