vad vissa sabbar!
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    vad vissa sabbar!

    har mått rätt bra ett tag, men är totalt sänkt och sågad idag. Kommer hem från ett föräldramöte där en mamma sitter och skriker inför den föräldragrupp som var där att vi lärare minsann inte är snälla mot alla barn, det finns en som hade skrikit åt hennes barn att gå ut och att hon hade sparkat honom! \"hon\" är givetvis jag då jag är ansvarig för just den här familjen. De andra stackars föräldrarna visste inte vad de skulle säga, och jag har ju givetvis ALDRIG ens tänkt tanken på att sparka någon elev. Är det det här man ska behöva stå ut med på jobbet? Är det för det här man har 200.000:- i studieskulder? Till saken hör ju att just hennes barn \"som aldrig gör fel\" har mordhotat mig, kastat stolar på mig osv osv. Fatta ni hur man känner sig!!!? Jag blir bara ledsen...
  2. 1
    vad vissa sabbar! har mått rätt bra ett tag, men är totalt sänkt och sågad idag. Kommer hem från ett föräldramöte där en mamma sitter och skriker inför den föräldragrupp som var där att vi lärare minsann inte är snälla mot alla barn, det finns en som hade skrikit åt hennes barn att gå ut och att hon hade sparkat honom! \"hon\" är givetvis jag då jag är ansvarig för just den här familjen. De andra stackars föräldrarna visste inte vad de skulle säga, och jag har ju givetvis ALDRIG ens tänkt tanken på att sparka någon elev. Är det det här man ska behöva stå ut med på jobbet? Är det för det här man har 200.000:- i studieskulder? Till saken hör ju att just hennes barn \"som aldrig gör fel\" har mordhotat mig, kastat stolar på mig osv osv. Fatta ni hur man känner sig!!!? Jag blir bara ledsen...
  3. Q
    #2

    Men shit!

    Vilken vidrig mamma!
    Kan du inte ha ett samtal med henne tillsammans med rektorn eller någon annan lärare?
    Om du har gjort tillbudsanmälningar på det som hennes son har gjort så kan du ta kopior på dom och visa vad hennes söta son har gjort mot dig och om han har mordhotat dig dessutom så tycker jag nästan att en polisanmälan borde göras.
    Jag tycker att skolsystemet har spårat ur totalt!
    Lärarna får ju nästan inte säga till eleverna om dom beter sig felaktigt!
    Samtidigt så är jag glad att ni finns där för dom som faktiskt vill lära sig något.
    Förstår om du blir ledsen, dels för påhoppet och för den falska anklagelsen!
    Försök att lämna det som händer på jobbet på jobbet, försök att prata med någon innan du går hem, dom ända känslorna som man kan få ta med hem är dom possetiva, resten är inte välkommet innanför hemmets dörrar.
    Det är skit svårt att få till det tankesättet men när man väl har fixat det så brukar det gå lätt.
    Och nej du ska inte behöva stå ut med det här på jobbet, arbetsmiljön ska vara bra, det ska rektorn eller skyddsombudet se till, men det gäller nog att alla som jobbar på en skola måste vara överens om vad som är acceptabelt och inte, tex är det ok att komma sen till var och varannan lektion eller ska lärarna skicka den personen till rektorn på en gång, ska dom som använder mobilen eller stör på lektionen få en varning och sen till rektorn?
    Det är ju en träning inför \"vuxenlivet\" och att kunna fungera i en socialgrupp.
    Hoppas att du förstår vad jag menar med mitt svammel :)
    Skickar några tröstande kramar till dig!
  4. 2
    Men shit! Vilken vidrig mamma!
    Kan du inte ha ett samtal med henne tillsammans med rektorn eller någon annan lärare?
    Om du har gjort tillbudsanmälningar på det som hennes son har gjort så kan du ta kopior på dom och visa vad hennes söta son har gjort mot dig och om han har mordhotat dig dessutom så tycker jag nästan att en polisanmälan borde göras.
    Jag tycker att skolsystemet har spårat ur totalt!
    Lärarna får ju nästan inte säga till eleverna om dom beter sig felaktigt!
    Samtidigt så är jag glad att ni finns där för dom som faktiskt vill lära sig något.
    Förstår om du blir ledsen, dels för påhoppet och för den falska anklagelsen!
    Försök att lämna det som händer på jobbet på jobbet, försök att prata med någon innan du går hem, dom ända känslorna som man kan få ta med hem är dom possetiva, resten är inte välkommet innanför hemmets dörrar.
    Det är skit svårt att få till det tankesättet men när man väl har fixat det så brukar det gå lätt.
    Och nej du ska inte behöva stå ut med det här på jobbet, arbetsmiljön ska vara bra, det ska rektorn eller skyddsombudet se till, men det gäller nog att alla som jobbar på en skola måste vara överens om vad som är acceptabelt och inte, tex är det ok att komma sen till var och varannan lektion eller ska lärarna skicka den personen till rektorn på en gång, ska dom som använder mobilen eller stör på lektionen få en varning och sen till rektorn?
    Det är ju en träning inför \"vuxenlivet\" och att kunna fungera i en socialgrupp.
    Hoppas att du förstår vad jag menar med mitt svammel :)
    Skickar några tröstande kramar till dig!
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3

    Ta inte åt dig!

    Det är så synd när föräldrar gör sådär. Tänk om de fattade vilken otjänst de gör sina barn när de stöttar deras oacceptabla beteende,istället för att jobba ihop med oss lärare.
    Lyckligtvis har jag aldrig haft föräldrar som anklagat mig för misshandel, men om de bara kunde fatta hur svårt det kan vara att värja sig och skydda barnen när någon går bärsärk! Ibland måste man ju tex hålla fast ett våldsamt barn.
    det är inte många yrkesgrupper som behöver ta så mycket stryk som vi kan räkna med! Eller kritik!!!
    Tycker som ovanstående att du ska anmäla detta och berätta för din chef den här föräldern behöver ni reda upp skaer med så att ni kan börja samarbeta istället! Kramar och lycka till skriv och berätta hur det går!!!
  6. 3
    Ta inte åt dig! Det är så synd när föräldrar gör sådär. Tänk om de fattade vilken otjänst de gör sina barn när de stöttar deras oacceptabla beteende,istället för att jobba ihop med oss lärare.
    Lyckligtvis har jag aldrig haft föräldrar som anklagat mig för misshandel, men om de bara kunde fatta hur svårt det kan vara att värja sig och skydda barnen när någon går bärsärk! Ibland måste man ju tex hålla fast ett våldsamt barn.
    det är inte många yrkesgrupper som behöver ta så mycket stryk som vi kan räkna med! Eller kritik!!!
    Tycker som ovanstående att du ska anmäla detta och berätta för din chef den här föräldern behöver ni reda upp skaer med så att ni kan börja samarbeta istället! Kramar och lycka till skriv och berätta hur det går!!!

Liknande trådar

  1. Hur sabbar jag INTE detta?
    By tuffinghund in forum Kärlek & relationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 12:34
  2. Minerva sabbar allt?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 12:12
  3. Datorn sabbar min rättstavning!
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 20:02
  4. Han sabbar min dag...
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 10:21
  5. Inte sabbar jag pianot?
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 17:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar