Ont i händerna???
_0606 Junibarn
  1. anne med 2an -1 vecka
    #1

    Ont i händerna???

    Jag kan knappt knyta händerna hårt, de är så ömma!
    Känns som om jag har träningsvärk fast jag inte gjort ett skit!
    Vad är det här???
  2. 1
    Ont i händerna??? Jag kan knappt knyta händerna hårt, de är så ömma!
    Känns som om jag har träningsvärk fast jag inte gjort ett skit!
    Vad är det här???
  3. Maria_72, -5 dagar
    #2

    Vätska?

    Är det inte vätska då? Jag hade svinont i fötterna igår och de var jättesvullna. Nu har det ju varit svalare ett tag och jag har inte känt av mina elefantfötter lika mycket som för några veckor sen men igår slog de alla rekord. Jag var tvungen att föreviga min fot. Den såg helt grotesk ut!
  4. 2
    Vätska? Är det inte vätska då? Jag hade svinont i fötterna igår och de var jättesvullna. Nu har det ju varit svalare ett tag och jag har inte känt av mina elefantfötter lika mycket som för några veckor sen men igår slog de alla rekord. Jag var tvungen att föreviga min fot. Den såg helt grotesk ut!
  5. evan83
    #3

    samma här..

    tror inte att det är vätska, utan mer som det kan bli på vintern när man är kall om händerna o kommer in i värmen! De sväller lite o känns tjocka!har märkt att jag knyter ihop händerna(inte hårt) när jag sover o det blir lite bättre när man har dem utsträckta.. lite ont i lederna oxå! Antar att det kanske har m blod-cirkulationen? (kommer ej på vad det heter) att göra!
  6. 3
    samma här.. tror inte att det är vätska, utan mer som det kan bli på vintern när man är kall om händerna o kommer in i värmen! De sväller lite o känns tjocka!har märkt att jag knyter ihop händerna(inte hårt) när jag sover o det blir lite bättre när man har dem utsträckta.. lite ont i lederna oxå! Antar att det kanske har m blod-cirkulationen? (kommer ej på vad det heter) att göra!
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4

    Jag har detsamma och frågade BM...

    ... när jag var där i tisdags. Hon sa att det är normalt och beror på att man svullnar och det då trycker på nerver och leder. Det går över så fort bebisen har kommit.
  8. 4
    Jag har detsamma och frågade BM... ... när jag var där i tisdags. Hon sa att det är normalt och beror på att man svullnar och det då trycker på nerver och leder. Det går över så fort bebisen har kommit.
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5

    Karpaltunnelsyndrom

    Jag har det och det är jobbigt. Om man besväras för mycket av det kan man i sjukvårdsaffärer och på apoteket köpa en handledskena som hjälper mot det. Köpte en igår och i morse var högerhand som den ska och jag kunde lyfta tekannan. Vänster hand som jag inte har skena till har jag vaknat några gånger på natten för att den domnar och känns konstig. Komer ta mig till apoteket idag för att införskaffa en till vänster hand också, även om det kostar runt 160 kr och jag kanske inte har så långt kvar så anser jag det värt det.

    http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=6334
  10. 5
    Karpaltunnelsyndrom Jag har det och det är jobbigt. Om man besväras för mycket av det kan man i sjukvårdsaffärer och på apoteket köpa en handledskena som hjälper mot det. Köpte en igår och i morse var högerhand som den ska och jag kunde lyfta tekannan. Vänster hand som jag inte har skena till har jag vaknat några gånger på natten för att den domnar och känns konstig. Komer ta mig till apoteket idag för att införskaffa en till vänster hand också, även om det kostar runt 160 kr och jag kanske inte har så långt kvar så anser jag det värt det.

    http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=6334
  11. Maria_72, -5 dagar
    #6

    Ja just det...

    Nu känner jag igen det! Min BM trodde jag hade det i början men kände bara av det ngn enstaka gång. Här kunde man få en utprovad skena från sjukgymnasten.
  12. 6
    Ja just det... Nu känner jag igen det! Min BM trodde jag hade det i början men kände bara av det ngn enstaka gång. Här kunde man få en utprovad skena från sjukgymnasten.
  13. anne med 2an -1 vecka
    #7

    Var hos BM precis

    men glömde fråga om mina händer.
    Hon sa däremot att jag för första gången ser lite svullen ut. så kanske hänger det ihop, precis som ni skrivit här.
    Jag är även jätteöm i fötterna o ha gympaskorna på mig inne också eftersom golven känns för hårda...
    Men jag ser inga svullnader, konstigt nog...eller kanske VILL jag inte se dem???
  14. 7
    Var hos BM precis men glömde fråga om mina händer.
    Hon sa däremot att jag för första gången ser lite svullen ut. så kanske hänger det ihop, precis som ni skrivit här.
    Jag är även jätteöm i fötterna o ha gympaskorna på mig inne också eftersom golven känns för hårda...
    Men jag ser inga svullnader, konstigt nog...eller kanske VILL jag inte se dem???
  15. Anonym
    #8

    Det är det

    berömda karp... tunnel syndromet.. Kommer aldrig ihåg det riktiga namnet. Jag har det med och sover skitkasst på nätterna.. det gör ont även när jag sitter vid datorn,.... Det är tydligen nerver som kommer ikläm när handlederna/armarna svullnar..
  16. 8
    Det är det berömda karp... tunnel syndromet.. Kommer aldrig ihåg det riktiga namnet. Jag har det med och sover skitkasst på nätterna.. det gör ont även när jag sitter vid datorn,.... Det är tydligen nerver som kommer ikläm när handlederna/armarna svullnar..
  17. anne med 2an -1 vecka
    #9

    Det är inte det jag har

    för jag ha rinte ont i handlederna, utan i knyta näven-musklerna, om ni förstår.
    Så där man kan få om man använt en sekatör väldigt mycke...
    Även fotsulorna är ömma på samma sätt
  18. 9
    Det är inte det jag har för jag ha rinte ont i handlederna, utan i knyta näven-musklerna, om ni förstår.
    Så där man kan få om man använt en sekatör väldigt mycke...
    Även fotsulorna är ömma på samma sätt

Liknande trådar

  1. Ont i händerna...
    By Katja_73 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 18:39
  2. Ont i händerna
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 20:04
  3. på händerna?
    By Malin IGAF in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 20:54
  4. ont i händerna
    By trion in forum _0705 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 14:37
  5. Ont i händerna
    By Jojjo v38 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 21:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar